AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #1 Skrevet 30. juni 2022 Hei, gravid for andre gang, hadde hypermesis i første svangerskap som varte helt til barnet var ute. Var mye innlagt. Nå er jeg gravid i uke 5+0 og begynte og kaste opp for to dager siden, kvalmen er så intens at jeg sliter med å snakke, og jeg kaster opp alt. Så er redd det blir samme runde igjen, noe som er ekstra vanskelig med et barn fra før. Jeg får så dårlig sammvittighet for å ikke fungere 100% og måtte ta pauser alene for å bare puste. Sist gikk jeg på zofran med litt effekt, og intravenøs næring i pickline, men fikk ikke zofran før etter uke 12 sist. Har nå prøvd postafen, og armebånd. Prøver å få i meg powerade for å ikke bli dehydrert, men kaster opp endel av det også. Afipran tåler jeg ikke og det fungerer heller ikke. Men noen som har noe tips til mat/drikke, andre ting som har hjulpet dere? Jeg gjør hva som helst for å fungere litt bedre enn nå. Ser jo også at om vi skal møte noen som helst av familie venner så får de vite det sllerede sånn formen er nå, sist var vi alene i starten siden jeg var sp dårlig, men mtp barnet vi allerede har kan vi ikke isolere oss ussnett hvor dårlig jeg er. Jeg vil bare fungere for barnet jeg allerede har, det er det viktigste, derfor ønsker jeg sårt tips :( skriver litt desperat her nå, så unnskyld for langt innlegg Anonymkode: 4c0ee...786
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #2 Skrevet 30. juni 2022 Hei, Sliter selv med hyperemesis og går på postafen og stemetil fast og tar zofran i tillegg ved behov. Er 100 % sykemeldt og bruker dagene når mitt andre barn er i barnehagen til å hvile og sove mest mulig. Far tar for det meste barnet etter barnehage da jeg ikke har kapasitet til noe særlig. Merker at jeg et litt bedre de dagene jeg får hvilt mest. Jeg er jevnlig til kontroll på sykehuset og får væskebehandling. Dette hjelper i hvert fall meg mest. Når det kommer til mat og drikke spiser jeg stort sett kun knekkebrød, gule epler og pærer. Kylling kan også gå. Drikker kun drikke med kullsyre og har fått beskjed om at det er bra om jeg klarer brus med sukker pga kaloriinntak. Har du fått sykemelding og henvisning til sykehus for behandling? Jeg har innfunnet meg med at jeg ikke klarer å fungere like godt for barnet mitt slik det er nå. Barnet er heldigvis stort nok til å forstå at jeg ikke er i form. Besteforeldre har visst om graviditeten en stund her, og stiller masse opp og tar barnet med på morsomme ting. Har du fortalt det til noen i nær familie slik at dere kan få avlastning? Det hjalp mye her. Anonymkode: a5f4a...8e8 1
Eplejuice123 Skrevet 30. juni 2022 #3 Skrevet 30. juni 2022 Hvis du har så lav livskvalitet som du beskriver, ville jeg bedt legen om sykemld. Be om hjelp!
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #4 Skrevet 30. juni 2022 Eplejuice123 skrev (2 timer siden): Hvis du har så lav livskvalitet som du beskriver, ville jeg bedt legen om sykemld. Be om hjelp! Ingen klarer å jobbe når de var hyperemesis så TS er nok allerede sykemeldt. Hun spør mer om tips for hvordan overleve. Dette er en ekstremt alvorlig diagnose. Du har all min medfølelse TS. Er selv 34 uker på vei og er kvitt kvalmen nå. De første ukene ble tilbrakt på sykehuset. Anonymkode: 58727...b08
Perelandra Skrevet 2. juli 2022 #5 Skrevet 2. juli 2022 Tråden er ryddet for krenkende innhold og brukerangrep Perelandra, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå