Gå til innhold

Brent meg så mange ganger at jeg har blitt helt følelsesløs

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har datet en del de siste årene og falt veldig for noen. Opplevd alt mulig i disse korte forholdene og har endt opp å bli så såret. Føler jeg nå har blitt brent så mange ganger at det er nesten umulig å få følelser for noen. 
Har en nydelig person som er veldig interessert i meg, men klarer ikke å få følelser. Blitt automatisk skeptisk … vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre for å komme over det. 

noen med slike erfaringer?

Anonymkode: 46129...4a1

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg igjen, bare at det gjelder langvarige forhold. Prøver å jobbe med det. Er vel betatt, selv om det ikke er så overstrømmende som før. Tror jeg har mista den uskylden...

Anonymkode: 60330...7e1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gått for kjekkasene, ja?

Anonymkode: 52333...9f4

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg har hatt mange forhold og menn i mange år, men de siste årene har jeg ikke giddet noe mer med menn. føler meg selv følesesløs. er nå 43 år og klarer meg alene.

Anonymkode: 3ed03...f52

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har det helt likt som deg TS. Mye utroskap og en vanskelig barnefar- bøyer meg så langt det går for å møte ham og det har blitt så mye at jeg ikke "orker" å investere i noen ny(e). Det tar så mye tid og energi å skulle treffe, utvikle forhold med noen og så går man gjennom samme regle igjen. Det finnes sikkert noen der ute for oss, men vi må jo ha det i oss å greie å åpne seg for disse. Kanskje vi er der en dag igjen begge to:)

Anonymkode: 5e0f1...8be

AnonymBruker
Skrevet

Samme her, er helt utslitt av kjipe følelser.

Anonymkode: f599b...794

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan kjenne igjen dette. Har katt! Det funker bra. det er en hunkatt. Jeg har barn, døtre. Vi har det fint. Hva skal man med flere menn? De har levert varene sine. Vi skal praktisere takknemlighet for leveransene. Naturen er stor. Større enn menneskene. Avkommet trives og vokser. Dette mener jeg fra dypet av mitt hjerte. Menn er deilige, men de skal ikke misbrukes til å leve stabile familieliv. Det blir bare ødeleggende i lengden, for familien det gjelder. De bør pule og forsvinne. Det er deres egenart. Iallefall de flotte typene. Den mannlige Homo Sapiens er ikke skapt for monogami.image.thumb.png.cc27373c5c03ac034af0a5cdb4b9adb6.png

Anonymkode: 8fe5e...3c8

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Menn er deilige, men de skal ikke misbrukes til å leve stabile familieliv. Det blir bare ødeleggende i lengden, for familien det gjelder. De bør pule og forsvinne. Det er deres egenart. Iallefall de flotte typene.

Ja, du sier noe.  Du har døtre, men det vil fortsatt være plenty andre, som får sønner. Ikke alle blir flotte jegere, men noen blir sankere, tenkere, og noen ikke brukbare til så mye.  De bør også bare forsvinne, men uten pulings? Jeg har egentlig litt tro på kvinnesamfunnet ditt, men hvordan forholder dere dere til disse "overskuddsmennene"?

Anonymkode: bf442...c95

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, du sier noe.  Du har døtre, men det vil fortsatt være plenty andre, som får sønner. Ikke alle blir flotte jegere, men noen blir sankere, tenkere, og noen ikke brukbare til så mye.  De bør også bare forsvinne, men uten pulings? Jeg har egentlig litt tro på kvinnesamfunnet ditt, men hvordan forholder dere dere til disse "overskuddsmennene"?

Kanskje hun overser dem? Bruker dem til noe nyttig? Spiser dem?.. 😬

• Liker 1
Skrevet

Jeg bet meg merke i at du skrev: "Har en nydelig person som er veldig interessert i meg". Noen blir sammen med "samme person" om igjen og om igjen, bare at han heter noe annet og har en annen sveis.

Har du noe tanker om hva DU trenger i et forhold eller hva du ønsker deg i en partner? Eller blir du sammen med menn som er interessert i deg, og det går veldig fort uten at dere nødvendigvis kjenner hverandre eller passer sammen? Ikke sikkert det stemmer – bare en tanke …

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kan kjenne igjen dette. Har katt! Det funker bra. det er en hunkatt. Jeg har barn, døtre. Vi har det fint. Hva skal man med flere menn? De har levert varene sine. Vi skal praktisere takknemlighet for leveransene. Naturen er stor. Større enn menneskene. Avkommet trives og vokser. Dette mener jeg fra dypet av mitt hjerte. Menn er deilige, men de skal ikke misbrukes til å leve stabile familieliv. Det blir bare ødeleggende i lengden, for familien det gjelder. De bør pule og forsvinne. Det er deres egenart. Iallefall de flotte typene. Den mannlige Homo Sapiens er ikke skapt for monogami.image.thumb.png.cc27373c5c03ac034af0a5cdb4b9adb6.png

Litt kjipt å redusere litt over halvparten av verdens befolkning til primitive dyr som bare leter etter neste hull. Det som er ødeleggende er å fostre opp en familie uten en mannlig rollemodell. Gutter trenger mannlige forbilder. Gutter uten veiledning fra en far blir fort destruktive. 

Hvordan har det seg at det finnes velfungerende familier det ute? 

Anonymkode: e8ade...945

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gått for kjekkasene, ja?

Absolutt ikke. Jeg har en litt annen smak og har aldri gått for kjekkasene. 

Helene1982 skrev (55 minutter siden):

Jeg bet meg merke i at du skrev: "Har en nydelig person som er veldig interessert i meg". Noen blir sammen med "samme person" om igjen og om igjen, bare at han heter noe annet og har en annen sveis.

Har du noe tanker om hva DU trenger i et forhold eller hva du ønsker deg i en partner? Eller blir du sammen med menn som er interessert i deg, og det går veldig fort uten at dere nødvendigvis kjenner hverandre eller passer sammen? Ikke sikkert det stemmer – bare en tanke …

Ja, har tenkt litt på det du sier der ofte. Føler kanskje av og til man er sammen med samme person men annet navn. Men det som er så rart også er jo an man prøver å lære etter hver gang man mister litt av seg selv. Og ser etter andre ting enn det man brant seg på sist. Det er vanskelig. 
Nå har jeg blitt helt nummen på følelser. Veldig kjipt men gjør det jo helt sikkert for å beskytte meg selv 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Absolutt ikke. Jeg har en litt annen smak og har aldri gått for kjekkasene. 

Ja, har tenkt litt på det du sier der ofte. Føler kanskje av og til man er sammen med samme person men annet navn. Men det som er så rart også er jo an man prøver å lære etter hver gang man mister litt av seg selv. Og ser etter andre ting enn det man brant seg på sist. Det er vanskelig. 
Nå har jeg blitt helt nummen på følelser. Veldig kjipt men gjør det jo helt sikkert for å beskytte meg selv 

Jeg prøver å tenke at om man lærer noe, er det uansett verdifullt. Det betyr ikke at det ikke er beintøft å gå fra å se en fremtid med noen til å innse at det ikke fungerer, selvtilliten kan få en real knekk, og det kan føles nødvendig å bygge murer for å beskytte seg selv. Det er en hårfin balanse mellom å investere så mye av deg selv at du kan bli ordentlig kjent med noen og tillate noen å bli kjent med deg, og å gå inn med hud og hår hver gang. Jeg synes også det er vanskelig, og har ikke svaret.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Gått for kjekkasene, ja?

Vanlige menn knuser også hjerter. 

Anonymkode: 60330...7e1

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Samme her, ts. Men har ikke blitt følelsesløs, kanskje med noen så føler jeg meg totalt avstumpet etter sex for eksempel og blir kvalm når de klenger på meg etterpå og vil møtes igjen. Men tvert imot fått noen sinnsyke nerver og angst som dukker opp hver gang jeg liker noen, har fått panikkanfall under datingen (når jeg er alene) for bare venter på at noe forjævelig skal skje og at en bombe skal smelle. Forbinder forelskelse med uutholdelig emosjonell smerte så kanskje ikke så rart kroppen går rett i forsvar når det skjer. 

Anonymkode: a498c...33b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.6.2022 den 23.00):

Hvis du mener jeg har klart å lage et alternativt kvinnesamfunn med skribleriene mine her på KG, så takk for komplimentet. De "ubrukelige overskuddsmennene" kan anvendes på andre måter. Det er forresten et teit begrep, som jeg selv aldri ville ha anvendt. Hvis en mann ikke er pulbar kan man ta han inn som "broder". Reflektere med ham. Servere god mat. Ta med i teateret. Politikk og filosofi, og forsøke å få han til å forstå at det er kostbart og smertefullt å ha en livmor :)  Man får en ny og intressant "venninne". Kjærlighet og forståelse mellom kvinner og menn kan dyrkes fram uten at man har en seksuell relasjon. Dette vet jeg av erfaring. Ingen mennesker er ubrukelige i samfunnet. Alle har en oppgave her i dette livet. Vi skal ha omsorg for hverandre. Menn må også forstå sånne som meg sin posisjon. Prevensjon gir mange uønskede bivirkninger. Man vil ikke røre til privatlivet sitt med sex og svangerskap. Enda et barn gjør et ganske brutalt innhogg i privatøkonomi og karriereplaner. Det samme kan en abort gjøre. Man forsørger de barna man forsørger, som mor. Det kan være krevende, og da trenger man sine mannlige venner. De bør ha respekt for dette, og jeg har erfart at når man forklarer det for dem, så forstår de. Det er bare enda en annen form for kjærlighet, men kanskje edlere for faen. Iallefall foretrekker jeg å ha det slik.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.6.2022 den 23.43):

Litt kjipt å redusere litt over halvparten av verdens befolkning til primitive dyr som bare leter etter neste hull. Det som er ødeleggende er å fostre opp en familie uten en mannlig rollemodell. Gutter trenger mannlige forbilder. Gutter uten veiledning fra en far blir fort destruktive. 

Hvordan har det seg at det finnes velfungerende familier det ute? 

Jasså, så du mener at sånne som meg, skal ta abort, bare fordi de ikke har mann? Kanskje innføre aborttvang for single kvinner? Eller kreve av damen at hun tar seg en ny mann, for at gutten skal ha "mannlig rollemodell"?? Velkommen til IS-staten liksom? Men jeg kommer ikke. Hver hvor jeg er nå fins det nok av sterke menn som er rede til å forsvare min rett til å leve i frihet som alenemor, selv uten å pule noen. Jeg føler meg trygg og beskyttet og holder meg her jeg er. Du kan bare dra!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jasså, så du mener at sånne som meg, skal ta abort, bare fordi de ikke har mann? Kanskje innføre aborttvang for single kvinner? Eller kreve av damen at hun tar seg en ny mann, for at gutten skal ha "mannlig rollemodell"?? Velkommen til IS-staten liksom? Men jeg kommer ikke. Hver hvor jeg er nå fins det nok av sterke menn som er rede til å forsvare min rett til å leve i frihet som alenemor, selv uten å pule noen. Jeg føler meg trygg og beskyttet og holder meg her jeg er. Du kan bare dra!

Dette innlegget oser psykisk uhelse og kan ikke svares rasjonelt på. 

God bedring! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...