Gå til innhold

Hvordan vaske rekkehus i midten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal vaske rekkehuset mitt, men det er i midten og hus på begge sider. Vannledning på ene siden, men hva gjør jeg med den andre?

Anonymkode: 8153d...d12

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trekker den igjennom huset ditt? 

Anonymkode: 18904...afc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Trekker den igjennom huset ditt? 

Anonymkode: 18904...afc

Nei, husene har langsidene mot hverandre, så det må en veldig lang ledning og potensiell veldig mye lekkasje inne… 

AnonymBruker
Skrevet

Skal du spyle innvendig? Har du ikke innlagt vann? 

Anonymkode: 9ed5d...01f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Skal du spyle innvendig? Har du ikke innlagt vann? 

Anonymkode: 9ed5d...01f

Utvendig selvsagt. Ingen spyler inni huset sitt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Koble hageslangen på kjøkkenkranen evt vaskeromskranen? hvis det ikke blir for langt også.... Finnes hvert fall koblinger som gjør det mulig.. 

Anonymkode: 7d5f4...836

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Koble hageslangen på kjøkkenkranen evt vaskeromskranen? hvis det ikke blir for langt også.... Finnes hvert fall koblinger som gjør det mulig.. 

Anonymkode: 7d5f4...836

God ide, men både kjøkken og bad er i samme ende som utekrana. Tror jeg må spørre naboene hvordan de gjør det. 

Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

potensiell veldig mye lekkasje inne…

Lekkasje inne? Du kan jo vurdere å ha en hageslange som ikke lekker da... Og stenge av sprutetuten før du går gjennom huset

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kobler til kjøkkenkrana når jeg skal spyle motsatt ende av huset. :) Får kjøpt egen kobling ment til kjøkken/badromskran. :)

Anonymkode: 641df...162

AnonymBruker
Skrevet

Har du ingen vinduer på langsiden, bare vegg i vegg med nabo?

Anonymkode: 12df6...50f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du ingen vinduer på langsiden, bare vegg i vegg med nabo?

Anonymkode: 12df6...50f

Nei, hun skriver jo det at hun har rekkehuset i midten, dvs rekkehus på begge langsider. Det betyr ingen vinduer der, bare på kortsidene foran og bak.

Anonymkode: 504fb...c67

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

1. brannslange hvis du har (de bruker det her jeg bor), eller koble til fra kjøkkenet.

2. Jeg har kjøpt en egen slange som jeg kobler til eksisterende slange. problem solved😘  (

Anonymkode: 3e092...c55

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

1. brannslange hvis du har (de bruker det her jeg bor), eller koble til fra kjøkkenet.

2. Jeg har kjøpt en egen slange som jeg kobler til eksisterende slange. problem solved😘  (

Anonymkode: 3e092...c55

Kjøkkenet er som sagt i andre enden, altså rett ved utekran. 

Men jeg får prøve å koble slange på slange eller dra gjennom huset… synes det høres litt risky ut

AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (1 time siden):

Lekkasje inne? Du kan jo vurdere å ha en hageslange som ikke lekker da... Og stenge av sprutetuten før du går gjennom huset

Haha, ja, men jeg har i alle fall tidligere flere ganger opplevd at det likevel ikke er tett, at det renner fra munnstykket og bakover, at munnstykket hopper av og spruter vann overalt, at det er et ukjent hull i slangen osv. Spesielt på veldig lange slanger, denne må være minst tretti meter. 

Skrevet

Heldig du som har så stort hus... Mitt er kanskje 10 meter langt, og ditt er nesten 30.

Det er jo bare å ha en Gardena trommel på andre siden av huset og trekke slange gjennom stue/kjøkken. Om det ikke er noen skjøter innendørs er det veldig liten sannsynlighet for at det blir vått inne

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Haha, ja, men jeg har i alle fall tidligere flere ganger opplevd at det likevel ikke er tett, at det renner fra munnstykket og bakover, at munnstykket hopper av og spruter vann overalt, at det er et ukjent hull i slangen osv. Spesielt på veldig lange slanger, denne må være minst tretti meter. 

1. Skru av utekrana.

2. Åpne munnstykket for å slippe ut vanntrykket.

3. Lukk munnstykket og trekk slangen gjennom huset.

4. Åpne utekrana og sjekk slangen på vei tilbake for å se etter lekkasjer.

Da skal du være ganske sikker på at du ikke får vannskade/søl inne.

Anonymkode: 7a611...10e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...