AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #1 Skrevet 30. juni 2022 Begynte mandags kveld, veldig lite og ganske brunlig. Onsdag ble det mer lyserosa, og idag er det lys oransje/rosa. Er dette normalt eller skal man sjekke slikt? Tenkte først det kanskje var festeblødning eller grunnet sex, men har ikke hatt samleie siden søndag så da burde det vell avtatt? Og samme med festeblødning? Har også relativt sterke menssmerter som kommer i kramper, før det blir bra igjen og kommer tilbake noen timer senere. Beklager mye spørsmål, det er min første graviditet så kanskje noen her har peiling? 🥰 Anonymkode: 69383...4af
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #2 Skrevet 30. juni 2022 Hvor langt på vei er du? Anonymkode: 2233f...b66
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #3 Skrevet 30. juni 2022 Jeg hadde brun spotting i en uke rundt uke 5/6 og tok en privat ultralyd for å få ro i sjelen. Generelt sier de vel at en stor andel kvinner har spotting i graviditeten, og at det går bra for de fleste. Smertene hadde jeg kanskje vært mer nervøs for, men har hatt en del av det selv også. Om du er langt nok på vei hadde jeg spandert på meg en tidlig ultralyd om jeg var deg, ellers må du nok bare vente å se. Lykke til ♥ Anonymkode: 4ff64...cf2
Sofakona Skrevet 30. juni 2022 #4 Skrevet 30. juni 2022 Du sier festbløding..når hadde du eggløsning ?
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #5 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvor langt på vei er du? Anonymkode: 2233f...b66 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg hadde brun spotting i en uke rundt uke 5/6 og tok en privat ultralyd for å få ro i sjelen. Generelt sier de vel at en stor andel kvinner har spotting i graviditeten, og at det går bra for de fleste. Smertene hadde jeg kanskje vært mer nervøs for, men har hatt en del av det selv også. Om du er langt nok på vei hadde jeg spandert på meg en tidlig ultralyd om jeg var deg, ellers må du nok bare vente å se. Lykke til ♥ Anonymkode: 4ff64...cf2 Glemte å skrive hvor langt på vei jeg er, men er 5-6 uker. Betryggende å høre at du har hatt dette og det gikk fint 🥰 Jeg føler jeg har hatt smerter siden før jeg fikk positiv test, dvs murringer, men de er blitt kraftigere nå og kan minne om vonde menssmerter hvor man må ta Paracet og Ibux. Varer heldigvis ikke så lenge om gangen, håper ikke det er dårlig tegn. Kan jeg ta ultralyd nå eller må jeg vente? Anonymkode: 69383...4af
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #6 Skrevet 30. juni 2022 Sofakona skrev (2 minutter siden): Du sier festbløding..når hadde du eggløsning ? Jeg er usikker men i følge terminkalkulator skulle den vært rundt 14 juni Anonymkode: 69383...4af
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #7 Skrevet 30. juni 2022 Drev ikke du å lagde tråder om dette igår også ? Anonymkode: 03451...3ff 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #8 Skrevet 30. juni 2022 Kan også legge til at jeg skulle hatt mensen på mandag men testet positivt en stund før så kan være jeg er lengre på vei Anonymkode: 69383...4af
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #9 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Drev ikke du å lagde tråder om dette igår også ? Anonymkode: 03451...3ff Jeg har lagd første tråd idag, og har heller ikke sett igjennom hvilke tråder som var her fra før. Er vell ganske vanlig at noen har blødning slik jeg har lest? Anonymkode: 69383...4af
Sofakona Skrevet 30. juni 2022 #10 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan også legge til at jeg skulle hatt mensen på mandag men testet positivt en stund før så kan være jeg er lengre på vei Anonymkode: 69383...4af Har ikke du en annen tråd om dette her inne?
Sofakona Skrevet 30. juni 2022 #11 Skrevet 30. juni 2022 Om du skulle har mens på mandag er du 17 dpo. Så du er nok bare 4 uker på vei
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #12 Skrevet 30. juni 2022 Sofakona skrev (Akkurat nå): Har ikke du en annen tråd om dette her inne? Om du ser ovenfor er dette første tråden jeg har laget, er det du som poster som anonym også? Har isåfall svart deg Anonymkode: 69383...4af
Mwfa Skrevet 30. juni 2022 #13 Skrevet 30. juni 2022 Jeg hadde mensen lignende smerter og det du beskriver. Varte i 10 dager. Dro til lege, ble rådet til å ta privat ultralyd, eller bare slappe av. Det gikk helt fint heldigvis. Var en festeblødning, helt ufarlig. Første graviditeten hadde jeg også festeblødning. Lite visste jeg om det, jeg trodde det var mensen. 2 mnd senere skjønte jeg at det ikke var det 😅 Blødde også etter samleie, var 10 uker da. Da blødde jeg pga morkaka lå så nære åpningen. Var heller ikke farlig. Men man blir jo bekymret. Sålenge det ikke er veldig uholdbare smerter ser jeg ingen grunn til bekymring. MEN, det skader ikke å sjekke opp i det om det vil berolige deg? Heller ring lege/dra til lege mange ganger for mye enn den ene gangen for lite. Ønsker deg all lykke ❤️
Sofakona Skrevet 30. juni 2022 #14 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om du ser ovenfor er dette første tråden jeg har laget, er det du som poster som anonym også? Har isåfall svart deg Anonymkode: 69383...4af Nei
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #15 Skrevet 30. juni 2022 Sofakona skrev (Akkurat nå): Om du skulle har mens på mandag er du 17 dpo. Så du er nok bare 4 uker på vei Jeg får opp 2-3 uker på clearblue hvor det står 5-6. Uansett så ønsker jeg svar på det jeg spør om og ikke kommentarer/diskutering pga det tydeligvis finnes flere tråder om dette, som ikke er mine Anonymkode: 69383...4af
Sofakona Skrevet 30. juni 2022 #16 Skrevet 30. juni 2022 Mwfa skrev (Akkurat nå): Jeg hadde mensen lignende smerter og det du beskriver. Varte i 10 dager. Dro til lege, ble rådet til å ta privat ultralyd, eller bare slappe av. Det gikk helt fint heldigvis. Var en festeblødning, helt ufarlig. Første graviditeten hadde jeg også festeblødning. Lite visste jeg om det, jeg trodde det var mensen. 2 mnd senere skjønte jeg at det ikke var det 😅 Blødde også etter samleie, var 10 uker da. Da blødde jeg pga morkaka lå så nære åpningen. Var heller ikke farlig. Men man blir jo bekymret. Sålenge det ikke er veldig uholdbare smerter ser jeg ingen grunn til bekymring. MEN, det skader ikke å sjekke opp i det om det vil berolige deg? Heller ring lege/dra til lege mange ganger for mye enn den ene gangen for lite. Ønsker deg all lykke ❤️ Fest blødning for du når egget fester seg..ala 9-13 dpo..du får ikke fest blødning lang tid etterpå 1
Sofakona Skrevet 30. juni 2022 #17 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg får opp 2-3 uker på clearblue hvor det står 5-6. Uansett så ønsker jeg svar på det jeg spør om og ikke kommentarer/diskutering pga det tydeligvis finnes flere tråder om dette, som ikke er mine Anonymkode: 69383...4af Du kan blø..jeg blødde en dag uten at det var noe. Men du kan jo ta hgc prøve og ultralyd uke 8
Mwfa Skrevet 30. juni 2022 #18 Skrevet 30. juni 2022 Sofakona skrev (1 minutt siden): Fest blødning for du når egget fester seg..ala 9-13 dpo..du får ikke fest blødning lang tid etterpå Fikk ikke det heller.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #19 Skrevet 30. juni 2022 Mwfa skrev (1 minutt siden): Jeg hadde mensen lignende smerter og det du beskriver. Varte i 10 dager. Dro til lege, ble rådet til å ta privat ultralyd, eller bare slappe av. Det gikk helt fint heldigvis. Var en festeblødning, helt ufarlig. Første graviditeten hadde jeg også festeblødning. Lite visste jeg om det, jeg trodde det var mensen. 2 mnd senere skjønte jeg at det ikke var det 😅 Blødde også etter samleie, var 10 uker da. Da blødde jeg pga morkaka lå så nære åpningen. Var heller ikke farlig. Men man blir jo bekymret. Sålenge det ikke er veldig uholdbare smerter ser jeg ingen grunn til bekymring. MEN, det skader ikke å sjekke opp i det om det vil berolige deg? Heller ring lege/dra til lege mange ganger for mye enn den ene gangen for lite. Ønsker deg all lykke ❤️ Så fint og betryggende svar ❤️ Godt å høre at det gikk fint med deg. Hvor langt på vei har du når du tok tidlig ultralyd? Meg og min samboer diskuterte dette idag faktisk, men ut ifra det vi las virket det som det var for tidlig å ta ultralyd. Jeg kan ringe klinikken imorgen å høre, eventuelt lege. Tar leger ultralyd forresten eller bare de klinikkene? Tusen takk, det setter jeg stor pris på ❤️ Anonymkode: 69383...4af
Sofakona Skrevet 30. juni 2022 #20 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så fint og betryggende svar ❤️ Godt å høre at det gikk fint med deg. Hvor langt på vei har du når du tok tidlig ultralyd? Meg og min samboer diskuterte dette idag faktisk, men ut ifra det vi las virket det som det var for tidlig å ta ultralyd. Jeg kan ringe klinikken imorgen å høre, eventuelt lege. Tar leger ultralyd forresten eller bare de klinikkene? Tusen takk, det setter jeg stor pris på ❤️ Anonymkode: 69383...4af Du kan ta ultralyd fra uke 8. Da kan du se lite hjerte. Tidligere en der vil du ikke ser noe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå