Gå til innhold

Til dere som vil at skattepengene

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Når har jeg sagt det?

Når har du sagt hva? Jeg har ikke sitert deg!

Endret av Brunhilde
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Flott innlegg, Mysan. Takk skal du ha. Håper det er med på å åpne øynene på en del av de som tror vi ville hatt det bedre om alt fungerte som i USA!

Her... Mulig jeg ordla meg dumt, men jeg er jo en av de det siktes til i hovedinnlegget.

Skrevet

Nå uttalte jeg meg på et generelt grunnlag - hvis ikke ville jeg da ha skrevet "håper dette får Frysepulver til å tenke seg om", noe jeg ikke gjorde.

Beklager hvis jeg ordla meg slik at du oppfattet det som et angrep på deg personlig. Selv om jeg har forstått at vi står milevidt fra hverandre rent politisk, så var ikke det meningen.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet (endret)

.........

Endret av Rattleshake
Skrevet

De betaler skatt i USA også, men mindre enn her. Min venn der borte betaler 16 %, om det er flat skatt vet jeg ikke, men det jeg vet er at alt er ikke like selvfølgelig for alle som det er her.

Jo mer jeg tenker over det - og Frysepulver er vel den som har fått meg til faktisk å tenke over det ;) - jo gladere er jeg for at jeg slipper så billig unna. Mine små skattekroner dekker jo så og si alt, og jeg slipper å tenke så veldig mye på annet enn å skaffe mat og betale de daglige utgiftene.

Skrevet
Flott innlegg, Mysan. Takk skal du ha. Håper det er med på å åpne øynene på en del av de som tror vi ville hatt det bedre om alt fungerte som i USA!

Hvorfor akkurat USA?

Når "veldferdstaten" Norge skal sammenlignes, trekkes USA frem,(og her graves det frem noen ekstreme tilfeller) hvorfor ikke ta med andre lands måter å forvalte velferd, skoler o.l Canada, Sveits, Tyskland, mfl. Det finnes land som har gratis helse, tannlege, gratis skole, og betydilg laver skatter en Norge.

Hva er det nå som er gratis her.. egenandeler, sykehus med varierende resultater, ventelister og høye boutgifter for studenter, er ikke Oslo en av verdens dyreste byer å bo i, regnet i kvadratmeter pris...

Er det ikke riktigt å være kritisk til våre politikeres resultater?, Med så stort overskudd på BNP, alikevell faller snart enkelt skoler sammen pga manglende vedlikehold, det vokser gress og trær opp av fortau og forfall preger offentlige bygg, parker, veier mm.

Blir alle disse forsømte vedlikeholdsopgavene rimeligere å løse om en venter lenger?

Eller skal vi ansette mer folk i offentlig administrasjon., som kan prate, planlegge og delegere alt ansvar over på enda flere papirflyttere?

Skrevet

Gode poenger - landet vårt er overadministrert, det kommer vi ikke utenom.

Hvordan ting fungerer i f.eks. Sveits, har jeg null peiling på - kanskje du kan opplyse oss?

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
Hvorfor akkurat USA?

Når "veldferdstaten" Norge skal sammenlignes, trekkes USA frem,(og her graves det frem noen ekstreme tilfeller) hvorfor ikke ta med andre lands måter å forvalte velferd, skoler o.l Canada, Sveits, Tyskland, mfl. Det finnes land som har gratis helse, tannlege, gratis skole, og betydilg laver skatter en Norge.

Hva er det nå som er gratis her.. egenandeler, sykehus med varierende resultater, ventelister og høye boutgifter for studenter, er ikke Oslo en av verdens dyreste byer å bo i, regnet i kvadratmeter pris...

Er det ikke riktigt å være kritisk til våre politikeres resultater?, Med så stort overskudd på BNP, alikevell faller snart enkelt skoler sammen pga manglende vedlikehold, det vokser gress og trær opp av fortau og forfall preger offentlige bygg, parker, veier mm.

Blir alle disse forsømte vedlikeholdsopgavene rimeligere å løse om en venter lenger?

Eller skal vi ansette mer folk i offentlig administrasjon., som kan prate, planlegge og delegere alt ansvar over på enda flere papirflyttere?

Det var vel ganske på siden av diskusjonen. Noen mener at man kun skal bruke skattepengene til politi og militære. Om Norge har en ineffektiv offentlig administrasjon er ikke det som er poenget eller diskusjonen her.

Skrevet
Det var vel ganske på siden av diskusjonen. Noen mener at man kun skal bruke skattepengene til politi og militære. Om Norge har en ineffektiv offentlig administrasjon er ikke det som er poenget eller diskusjonen her.

Jeg synes det er ganske relevant jeg.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet (endret)
Jeg synes det er ganske relevant jeg.

Ja, i stedet for å forbedre ting, vil du forandre alt til det verre med å la folk død. Du brydde deg jo ikke om Mysan hadde dødd av brystkreft, det var jo ikke din skyld. Bare du får lavere skatter, så bryr du deg ikke.

Jeg ville heller ha en ineffektiv administrasjon med rom for forbedringer som redder liv også til fattige, enn at du skal få noen kroner i skattelette.

Endret av Rattleshake
Skrevet (endret)
Ja, sånn kan det gå... Er ikke min skyld, men jeg stiller gjerne med penger for å hjelpe henne (fordi jeg velger det selv).

Jeg synes det er interessant det du sier her jeg. Jeg regner med at du hadde sett helt likt på det om det var deg som måtte overleve på andre folks velvilje og veldedighet? Med et litt mer uheldig utgangspunkt kunne det fort blitt deg.

Endret av Violetta
Skrevet
Ja, i stedet for å forbedre ting, vil du forandre alt til det verre med å la folk død. Du brydde deg jo ikke om Mysan hadde dødd av brystkreft, det var jo ikke din skyld. Bare du får lavere skatter, så bryr du deg ikke.

Jeg ville heller ha en ineffektiv administrasjon med rom for forbedringer som redder liv også til fattige, enn at du skal få noen kroner i skattelette.

Da er vi forskjellige ;)

Jeg synes det er interessant det du sier her jeg. Jeg regner med at du hadde sett helt likt på det om det var deg som måtte overleve på andre folks velvilje og veldedighet? Med et litt mer uheldig utgangspunkt kunne det fort blitt deg.

Selvfølgelig, og det har jeg også sagt i andre tråder der jeg har diskutert dette med deg, men vi må gjerne fortsette i det uendelige... Velkommen tilbake forresten ;)

Gjest Devil's Spawn
Skrevet (endret)
Da er vi forskjellige ;)

Så du ville helst at Mysan skulle dødd, hvis hun ikke hadde hatt råd til behandling selv?

Endret av Rattleshake
Skrevet
Så du ville helst at Mysan skulle dødd, hvis hun ikke hadde hatt råd til behandling selv?

jeg hadde helst sett at hun overlevde, og jeg ville ha gjort alt som stod i min makt for å hjelpe, skaffe penger osv., men jeg ville ikke tvunget samfunnet til å hjelpe henne.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet (endret)
jeg hadde helst sett at hun overlevde, og jeg ville ha gjort alt som stod i min makt for å hjelpe, skaffe penger osv., men jeg ville ikke tvunget samfunnet til å hjelpe henne.

Vi får håpe man bruker litt kortere tid enn 8 år da...Når man snakker om ineffektivitet. Og hvis man ikke hadde fått til en innsamlingsaksjon, så hadde det vært greit om hun hadde dødd?

Endret av Rattleshake
Gjest Devil's Spawn
Skrevet
Da er vi forskjellige ;)

Selvfølgelig, og det har jeg også sagt i andre tråder der jeg har diskutert dette med deg, men vi må gjerne fortsette i det uendelige... Velkommen tilbake forresten ;)

Tar jeg feil, hvis jeg sier at du aldri har opplevd alvorlig sykdom og død i familien din? Snakker ikke om besteforeldre og slikt, selv om det også er trist.

Skrevet
Tar jeg feil, hvis jeg sier at du aldri har opplevd alvorlig sykdom og død i familien din? Snakker ikke om besteforeldre og slikt, selv om det også er trist.

Da tar du veldig feil...

Er selv alvorlig syk, venter på to hjerteoperasjoner og opplevde hjertestans og koma sist de opererte meg

Nær venninne er hiv-positiv

Mistet fetter i overdose

Mistet en jeg var veldig glad i forrige onsdag, skal i begravelse i morgen. Han ble 31...

Vel, det var vel hovedpunktene...

Skrevet

Hvis du som er alvorlig syk, Frysepulver, ikke hadde bodd i Norge og ikke hadde hatt rik familie.

Ville du fortsatt hatt det kyniske synet som kommer frem i bl.a denne tråden?

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
Er selv alvorlig syk, venter på to hjerteoperasjoner og opplevde hjertestans og koma sist de opererte meg

Da er jeg glad for at du bor i Norge, og at jeg kan hjelpe deg indirekte med de operasjonene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...