AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #1 Skrevet 30. juni 2022 Jeg kom ut av et forhold for noen mnd siden. Jeg er 34 år og vet hva jeg vil ha ut av livet, altså stifte familie osv men har ikke noe hast og kan nyte livet. Men det jeg ikke skjønner er hvordan finner folk seg nye partnere så fort etter et brudd og går rett inn i nye forhold. De virker så forelsket og noen flytter sammen osv etter bare uker. har opplevd flere venninner og kamerater som dette har skjedd med. Jeg klarer ikke å falle for noen så fort eller knytte meg til noen på den måten. Jeg har vært på tinder og andre apper og får det ikke helt til, mens mine venner dater konstant. Føler jeg har et bra utseende og får ofte komplimenter og jeg tar vare på meg selv fysisk og har greit med selvtillit. Så hva er det med meg som ikke får til dette her?🙄 Anonymkode: dc780...766
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #2 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg kom ut av et forhold for noen mnd siden. Jeg er 34 år og vet hva jeg vil ha ut av livet, altså stifte familie osv men har ikke noe hast og kan nyte livet. Men det jeg ikke skjønner er hvordan finner folk seg nye partnere så fort etter et brudd og går rett inn i nye forhold. De virker så forelsket og noen flytter sammen osv etter bare uker. har opplevd flere venninner og kamerater som dette har skjedd med. Jeg klarer ikke å falle for noen så fort eller knytte meg til noen på den måten. Jeg har vært på tinder og andre apper og får det ikke helt til, mens mine venner dater konstant. Føler jeg har et bra utseende og får ofte komplimenter og jeg tar vare på meg selv fysisk og har greit med selvtillit. Så hva er det med meg som ikke får til dette her?🙄 Anonymkode: dc780...766 Om det et noe trøst faller ikke jeg heller for noen fort. Er en mann på samme alder som deg. For meg kommer følelsene gradvis. Men keg kan ikke huske å ha vært ordentlig forelsket, eller hatt den "rosa sky" følelsen mange viser til. Jeg vil gjerne oppleve det, men tror folk er skrudd sammen annerledes. Ellers er moderne dating vanskelig uansett. Mange har den "gresset er grønnere" mentaliteten og sliter med å slå seg til ro. Anonymkode: a6910...58c 3
Gjest ti10 Skrevet 30. juni 2022 #3 Skrevet 30. juni 2022 Det har jeg også lurt på. Tror kanskje at noen har vært mentalt ferdig med forholdet lenge før det ble slutt, og da er de vel åpne for å møte en ny ganske kjapt. Andre tør ikke å være alene, så de hiver seg over det første og beste. Så er det jo noen som veldig fort blir entusiastisk for ting og mister interessen for det like fort, det gjelder kanskje i kjærlighetslivet også. Dvs. en ting er jo å gå inn i et forhold fort, det merkeligste er jo når de faktisk får samboer like etter et brudd, det sliter jeg mest med å forstå, både på grunn av det følelsesmessige og det praktiske.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #4 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kom ut av et forhold for noen mnd siden. Jeg er 34 år og vet hva jeg vil ha ut av livet, altså stifte familie osv men har ikke noe hast og kan nyte livet. Men det jeg ikke skjønner er hvordan finner folk seg nye partnere så fort etter et brudd og går rett inn i nye forhold. De virker så forelsket og noen flytter sammen osv etter bare uker. har opplevd flere venninner og kamerater som dette har skjedd med. Jeg klarer ikke å falle for noen så fort eller knytte meg til noen på den måten. Jeg har vært på tinder og andre apper og får det ikke helt til, mens mine venner dater konstant. Føler jeg har et bra utseende og får ofte komplimenter og jeg tar vare på meg selv fysisk og har greit med selvtillit. Så hva er det med meg som ikke får til dette her?🙄 Anonymkode: dc780...766 De er pene. Anonymkode: 6922a...067
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #5 Skrevet 30. juni 2022 11 minutter siden, AnonymBruker said: De er pene. Anonymkode: 6922a...067 Hva har det med saken å gjøre? At man hopper inn i forhold raskt fordi personen er pen? Flere av mine venner og kollegaer har gått rask inn i flere forhold etter hverandre og kan ikke si alle var så pene. Men det kommer jo an på øyet som ser. Uansett så er jo det en rar grunn, men for all del alle er forskjellig. Vet ikke om ts er enig med deg eller ikke, tror bare ikke jeg er enig med deg. Anonymkode: dc780...766
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #6 Skrevet 30. juni 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Om det et noe trøst faller ikke jeg heller for noen fort. Er en mann på samme alder som deg. For meg kommer følelsene gradvis. Men keg kan ikke huske å ha vært ordentlig forelsket, eller hatt den "rosa sky" følelsen mange viser til. Jeg vil gjerne oppleve det, men tror folk er skrudd sammen annerledes. Ellers er moderne dating vanskelig uansett. Mange har den "gresset er grønnere" mentaliteten og sliter med å slå seg til ro. Anonymkode: a6910...58c Hei og takk for det du skriver:) godt å ikke føle seg alene der. Jeg har vært forelsket to ganger, en var mannen jeg var gift med og det endte helt fint, vi var bare for unge og han var mye vekke med jobben. Han fant seg ny iløpet av 5 mnd, flyttet inn i vår leilighet, giftet seg og fikk barn i løpet av 1.5 år. Andre gang var nå og siste bruddet, han var kjærligheten annerledes med og sterkere. Tanken på at han skal finne noen like fort eller jeg selv er helt rart for meg. Men noen får tydeligvis følelser veldig fort. Håper du finner deg en jente du vil få den følelsen med en dag Anonymkode: dc780...766 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #7 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kom ut av et forhold for noen mnd siden. Jeg er 34 år og vet hva jeg vil ha ut av livet, altså stifte familie osv men har ikke noe hast og kan nyte livet. Men det jeg ikke skjønner er hvordan finner folk seg nye partnere så fort etter et brudd og går rett inn i nye forhold. De virker så forelsket og noen flytter sammen osv etter bare uker. har opplevd flere venninner og kamerater som dette har skjedd med. Jeg klarer ikke å falle for noen så fort eller knytte meg til noen på den måten. Jeg har vært på tinder og andre apper og får det ikke helt til, mens mine venner dater konstant. Føler jeg har et bra utseende og får ofte komplimenter og jeg tar vare på meg selv fysisk og har greit med selvtillit. Så hva er det med meg som ikke får til dette her?🙄 Anonymkode: dc780...766 For meg (midten av 30-årene) så enten klikker det eller så gjør det ikke det. Jeg "dater" egentlig ikke, bruker ikke tid på å finne ut om jeg liker noen, og har aldri fått noe ut av apper utenom ons, men blir jo kjent med nye mennesker hele tiden, så hvis det er gnist der kan det gå veldig fort. Noen ganger betyr det langvarig forhold, noen ganger kortvartig flørt. Tar det som det kommer. Har flyttet inn med noen jeg kun har kjent et par måneder, etter date nr 1. Anonymkode: c410a...f4b 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #8 Skrevet 30. juni 2022 41 minutter siden, ti10 said: Det har jeg også lurt på. Tror kanskje at noen har vært mentalt ferdig med forholdet lenge før det ble slutt, og da er de vel åpne for å møte en ny ganske kjapt. Andre tør ikke å være alene, så de hiver seg over det første og beste. Så er det jo noen som veldig fort blir entusiastisk for ting og mister interessen for det like fort, det gjelder kanskje i kjærlighetslivet også. Dvs. en ting er jo å gå inn i et forhold fort, det merkeligste er jo når de faktisk får samboer like etter et brudd, det sliter jeg mest med å forstå, både på grunn av det følelsesmessige og det praktiske. Hei ts her: det er nok den flytte inn sammen og møte familier osv veldig raskt. Har to venninner som nylig ble singel og begge har fått nye kjærester via tinder og alle har møtt familie og venner og ene paret har flyttet inn sammen og solgt leilighet osv. Blir helt satt ut, kanskje det bare er jeg som er rar som ikke klarer tanken på slike ting så fort. Anonymkode: dc780...766
Anonymburker Skrevet 30. juni 2022 #9 Skrevet 30. juni 2022 De er pene/kjekke, sosiale og/eller er velstående/høy status osv..
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #10 Skrevet 30. juni 2022 Anonymburker skrev (1 minutt siden): De er pene/kjekke, sosiale og/eller er velstående/høy status osv.. Spørsmålet er vel ikke hvorfor noen lettere finner partner enn andre, men heller hvorfor noen kaster seg raskere inn i nye forhold. Jeg vil tippe: Fordi de ikke er så redde, lar seg mer rive med av følelser, ikke vil la muligheter glippe, bearbeider omveltninger raskere, osv. En annen ting er jo at den som vil ut av et forhold gjerne følelsesmessig har sjekket ut for lengst, så er jo ikke i "sorg" på samme måte som den andre parten. Da er man naturlig nok mer åpen for ny forelskelse også. Anonymkode: c410a...f4b
Anonymburker Skrevet 30. juni 2022 #11 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Spørsmålet er vel ikke hvorfor noen lettere finner partner enn andre, men heller hvorfor noen kaster seg raskere inn i nye forhold. Jeg vil tippe: Fordi de ikke er så redde, lar seg mer rive med av følelser, ikke vil la muligheter glippe, bearbeider omveltninger raskere, osv. En annen ting er jo at den som vil ut av et forhold gjerne følelsesmessig har sjekket ut for lengst, så er jo ikke i "sorg" på samme måte som den andre parten. Da er man naturlig nok mer åpen for ny forelskelse også. Anonymkode: c410a...f4b Eventuelt er de redde for å være alene. 5 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #12 Skrevet 30. juni 2022 I mitt tilfelle, fordi jeg er lei meg og ikke minst forbanna fordi eksen gikk. Noe sier klikk, og jeg får en ny slags energi. Dermed får jeg veldig utadvendt, carefree personlighet som tydeligvis både tiltrekker seg folk og tør å falle for noen. Det er ikke noe bevisst jeg gjør, det bare kommer. Anonymkode: f0fd3...a3c
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #13 Skrevet 30. juni 2022 12 minutter siden, AnonymBruker said: Spørsmålet er vel ikke hvorfor noen lettere finner partner enn andre, men heller hvorfor noen kaster seg raskere inn i nye forhold. Jeg vil tippe: Fordi de ikke er så redde, lar seg mer rive med av følelser, ikke vil la muligheter glippe, bearbeider omveltninger raskere, osv. En annen ting er jo at den som vil ut av et forhold gjerne følelsesmessig har sjekket ut for lengst, så er jo ikke i "sorg" på samme måte som den andre parten. Da er man naturlig nok mer åpen for ny forelskelse også. Anonymkode: c410a...f4b Ja det var kanskje rettere spørsmål. Ts Anonymkode: dc780...766
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #14 Skrevet 30. juni 2022 Tror det handler om at det varierer veldig hvor kresen man er og hvor fort man forelsker seg. For noen er ikke forelskelse viktig engang, de vil bare ha en nær relasjon til noen de liker og da kaster de seg enda raskere inn i en relasjon. Anonymkode: ecd9a...bfd 2
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 30. juni 2022 #15 Skrevet 30. juni 2022 (endret) Det er nok mange grunner, men først og fremst har nok disse som alltid finner seg ny kjæreste med én gang etter et brudd ganske lave krav til ny partner. I tillegg er de gjerne utadvendte og åpne personer, følsomme, ofte impulsive og ikke redde for å ta risiko. Dette er jo gjerne egenskaper som gjør at man er lett å bli kjent med og blir godt likt. Mange er sikkert også redde for eller misliker å være alene. Noen av dem er så klart pene også, men mange er helt vanlige - jeg tror det er andre egenskaper enn utseende som gjør at man tiltrekker seg ny partner raskt. I tillegg kommer selvsagt tilfellene der man er mentalt ferdig med forrige partner lenge før bruddet - det jeg nevner over er mer et forsøk på å beskrive typisk seriemonogame folk. Endret 30. juni 2022 av Anonymus Notarius
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #16 Skrevet 30. juni 2022 Fordi folk vil ikke ha personer, de vil ha en kjæreste, så de får seg en kjæreste, etterhvert kommer det frem forskjeller og hvem den andre er, så sitter man på kg og beskriver elendige forhold og lurer på hvordan det gikk til Anonymkode: 4f60e...631 6
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #17 Skrevet 1. juli 2022 Jeg har det sånn som deg, TS. 31 år gammel og singel i seks måneder nå. Jeg har ikke problemer med å få oppmerksomhet fra menn, men jeg klarer bare ikke å kjenne interessen for noen. Og Tinder funker i hvert fall ikke. Jeg klarer bare ikke å føle tiltrekning til en mann ved hjelp av bilder og tekst. Jeg må oppleve hvordan han er som menneske, og det er helt umulig for meg å vite om jeg liker en fyr før jeg har møtt ham. Jeg drikker heller ikke alkohol, noe som gjør det nærmest umulig å treffe noen på byen. Nå har jeg det også ekstremt fint alene, har kjøpt meg hus, har masse egne planer med tanke på venner og reise og sånn. Jeg har kun dårlig erfaring med å bo med menn, så det er ikke noe jeg lengter etter. Anonymkode: 8d740...e3b
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #18 Skrevet 1. juli 2022 De jeg kjenner som momentant har fått ny partner etter brudd og kjærlighetssorg har sagt rett ut at de egentlig ikke var så forelsket men de ville være fornuftig og så dette som en snill mann så hvorfor ikke. Noen har og vært livredde for å være alene. Selv er jeg singel på snart fjerde året og er svært åpen for å treffe noen men dessverre skjer det aldri. Får masse oppmerksomhet uten at det hjelper. Blir interessert kanskje en gang i året og da går det til helvete hver gang og ender opp i tårer og søvnløse netter 😓 Men heller det enn å velge en basert på fornuft, jeg trenger lidenskap og tiltrekning for å ha det bra i et forhold. Anonymkode: 19921...2dd 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #19 Skrevet 1. juli 2022 Fordi det er alltid jeg som går, når jeg har fått nok. Og da er jeg så til de grader ferdig med forholdet lenge før. For jeg prøver alt for lenge før jeg gir opp. En fant seg dame dagen etter, mulig samme dag, når jeg gjorde det slutt. Har prøvd å være singel en stund. Men så sniker det seg noen inn i livet mitt raskere enn jeg har planlagt hver gang..... Anonymkode: 5bec2...b5f
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #20 Skrevet 1. juli 2022 Jeg er alltid fast bestemt på at nå vil jeg være lenge alene. Jeg er introvert og trives veldig godt alene, og tenker at nå skal jeg virkelig nyte alenetiden. Men så faller jeg så veldig hardt for noen ganske raskt - og hver gang har det vært gjensidig. Det er den enkle forklaringen. Anonymkode: f6782...399
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå