AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #1 Skrevet 30. juni 2022 Dette er muligens et rart spørsmål, men jeg stiller det allikevel. Jeg snubler innom TikTok fra tid til annen, og bare sveiper meg gjennom alt mulig rart. Har nå bitt meg merke i noe jeg ikke kan si jeg har sett før. Det er, dessverre, mange mennesker som driver med selvskading. Selv om dette ikke alltid er direkte temaet i videoene de lager, så ser man det jo allikevel. Arr på armer og ben osv er jo ikke noe uvanlig, men nå har jeg på kort tid sett tre unge jenter med samme type sår/arr - i panna! Som en slags forlengelse av midtskillen. Legger ved bilde for å vise hva jeg snakker om. I forskjellige videoer er det noen ganger bare dette søkket i panna, andre ganger er det sår. Her håper jeg at jeg på ingen måte tråkker på noens tær, men jeg er bare nysgjerrig. Og ønsker på ingen måte å spørre disse jentene direkte, for sånt skal de få slippe å svare på. Men har noen her sett eller vært borti dette før? Er dette en form for selvskading, på samme måte som å kutte i armer og ben? Det er jo ikke slike rette linjer, men mer større sår. Og også dype søkk i pannene. Eller er jeg komplett på viddene, og at dette er noe helt annet? Igjen, ønsker ikke å støte noen med dette, men jeg har nok muligens en snodig nysgjerrighet når det kommer til det meste, og et ønske om å forstå det jeg ikke kan noe om. Anonymkode: 3b991...cdd
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #2 Skrevet 30. juni 2022 Glemte selvfølgelig å laste opp bildet. Anonymkode: 3b991...cdd
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #3 Skrevet 30. juni 2022 Det handler nok om at de slår hodet i noe hardt for å skade seg selv, ofte når de ikke har tilgang på skarpe objekter. Anonymkode: 70f21...d64 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #4 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det handler nok om at de slår hodet i noe hardt for å skade seg selv, ofte når de ikke har tilgang på skarpe objekter. Anonymkode: 70f21...d64 Det gir jo absolutt mening! Takk. Anonymkode: 3b991...cdd
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #5 Skrevet 30. juni 2022 Herregud, hvorfor legger du ut sånt her? 🤮 Seriøst ts hva faen. Anonymkode: b7f34...eac
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #6 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Herregud, hvorfor legger du ut sånt her? 🤮 Seriøst ts hva faen. Anonymkode: b7f34...eac Jenta har lagt det ut åpent på TikTok og da er det allerede spredt. Folk kan videresende videoer. Anonymkode: 5f19e...e68 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #7 Skrevet 30. juni 2022 Enig med deg ts.. det er helt ekstremt hv synge jenter legger ut og trenger oppmerksomhet Anonymkode: 5f19e...e68 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #8 Skrevet 30. juni 2022 Får noen ganger opp videoer med selvskading og pro ana. Jeg trykker alltid ikke vis meg dette knappen. Men tenker på de unge barna som er på tiktok som får dette opp i feeden. Håper virkelig foreldre som lar barn under 13 ha tiktok har kontroll. Anonymkode: bae02...d75
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #9 Skrevet 30. juni 2022 De er ikke syke nok så de føler de må selvskade for å få hjelp og være syke nok. Anonymkode: 32f06...3fb
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #10 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De er ikke syke nok så de føler de må selvskade for å få hjelp og være syke nok. Anonymkode: 32f06...3fb Jeg skjønner konseptet selvskading, men det var mer spesifikt dette med panna jeg ble nysgjerrig på. Anonymkode: 3b991...cdd
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #11 Skrevet 30. juni 2022 Oppmerksomhet. Flaut. Anonymkode: 4d562...38b
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #12 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner konseptet selvskading, men det var mer spesifikt dette med panna jeg ble nysgjerrig på. Anonymkode: 3b991...cdd Slik at flest mulig skal se det. Får det nesten ikke mer synlig enn pannen. Anonymkode: 4d562...38b
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #13 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Får noen ganger opp videoer med selvskading og pro ana. Jeg trykker alltid ikke vis meg dette knappen. Men tenker på de unge barna som er på tiktok som får dette opp i feeden. Håper virkelig foreldre som lar barn under 13 ha tiktok har kontroll. Anonymkode: bae02...d75 Åh, jeg visste ikke engang at det fantes en sånn knapp! Den skal jeg definitivt finne og bruke, for det er fryktelig mye jeg kommer over som jeg på ingen måte ønsker å se..... Anonymkode: 3b991...cdd
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #14 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det handler nok om at de slår hodet i noe hardt for å skade seg selv, ofte når de ikke har tilgang på skarpe objekter. Anonymkode: 70f21...d64 Dette, og de blir påvirket av hverandre. Jeg var en del av insta miljøet for en del år siden og det var akkurat det samme da. En gjorde x og plutselig skadet «alle» seg på samme måte. Anonymkode: 1acab...9c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå