Gå til innhold

Blir s v i m m e l av mensen

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Syntes fortsatt det er unødvendig å synse om sånt, skjønner ikke åssen du kan forsvare det en gang... 

Er du kanskje samme person? ser du skriver helt likt som "ghostface"

Anonymkode: a0b00...18c

Nei, altså så viktig er du ikke at jeg hadde giddet å ha to brukere for å svare deg.:rolleyes: 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (9 minutter siden):

Nei, altså så viktig er du ikke at jeg hadde giddet å ha to brukere for å svare deg.:rolleyes: 

Sure 🙄

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tipper det er fordi du mister så mye blod. Må være mye blod å, for jeg mister MYE, men er aldri svimmel. 

sånne svar du vil ha? 

Anonymkode: fc61b...f11

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg tipper det er fordi du mister så mye blod. Må være mye blod å, for jeg mister MYE, men er aldri svimmel. 

sånne svar du vil ha? 

Anonymkode: fc61b...f11

Jeg ville bare høre hva det kan være, du trenger ikke svare frekt.

Skrevet

Har du vanlig syklus? Jeg har pcos og innimellom blør jeg mye.

Men om du har vanlig syklus og blør så mye at du blir svimmel burde du ta tur til legen. I mens kan du begynne å ta jern piller oh se om det hjelper ( de sterke)

AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (2 minutter siden):

Har du vanlig syklus? Jeg har pcos og innimellom blør jeg mye.

Men om du har vanlig syklus og blør så mye at du blir svimmel burde du ta tur til legen. I mens kan du begynne å ta jern piller oh se om det hjelper ( de sterke)

Ja, syklusen er synkronisert, men blør veldig mye.

Ok kan prøve jern piller.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Rosatoast skrev (6 timer siden):

Fordi du taper for mye blod? 

Ja jøss.. Nei, de fleste kvinner blir svimmel når de har mensen, og det er pga kroppen blir tappet for jern. Spis leverpostei eller andre matvarer med mye jern når du har mensen, så ordner det seg ;) 

Jeg tar jerntilskudd hver mens.

Anonymkode: f1b2c...daa

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor spør du om svar her når du ikke vil ha dem? 

Du kunne jo fks ha prøvd Google selv:

"Du føler deg sliten, spesielt under menstruasjonen. Dette kan bety at du har jern- og blodmangel, også kalt jernmangelanemi. Anemi oppstår når kroppen ikke klarer å lage nok røde blodlegemer til å veie opp for tapet du får ved blødningene. Hvis du har anemi og jernmangel kan du trenge tilskudd av jern. Det kan undersøkes med en blodprøve hos legen."

https://www.helsebiblioteket.no/pasientinformasjon/gynekologi/menstruasjon-store-blodninger

Anonymkode: 325e0...151

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det hjelper ikke. :) 

Det hjelper ikke å ta jern akkurat de dagene du har mensen, hvis jernet skal bli tatt opp i kroppen må du gå på det en god stund. Det gjelder alle vitaminer 😅. Matvarer/drikkevarer er eneste måte kroppen tar opp vitaminer/mineraler som "fungerer" med en gang. 

Endret av Rosatoast
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (14 timer siden):

Man trenger heller ikke lete etter en unnskyldning for å sette seg på krenkekrakken. Tåler man ikke å lese om sykdom så holder man seg unna kropp og helse underforumet.

Hun kom med et tips, er mange som sliter i flere år med endometriose og/eller adenomyose uten at de vet om det.

Jeg har adenomyose og første tegnet var at jeg hadde menssmerter utenom mensen, flere ganger og intense. Viste seg at jeg har adenomyose. Man bør sjekke seg så vet man hva som feiler en.

Anonymkode: 0993e...4b8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg også, fikk beskjed av legen.

Anonymkode: 0993e...4b8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kronisk jernmangel pga. store blødninger under menstruasjon. Jeg blir kjempesvimmel og tungpusten og får hjertebank hvis jeg mangler jern. Siste menstruasjon måtte jeg doble jerninntaket mitt. 

Ikke begynn med jern, før du har fått påvist jernmangel. Det er ikke bra å ta for mye jern. 

Anonymkode: b1744...88f

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å være så sur :ler: Du er svimmel, og lurer på hva det kan skyldes, da er det vel ikke rart om folk kommer med forslag til hva det kan være, inkludert forslag til mulige diagnoser. Jeg skjønner ikke hva slags svar du egentlig er ute etter her? 

Anonymkode: 7f156...4b3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Syntes fortsatt det er unødvendig å synse om hva som kan feile andre når du sitter på null kunnskap om meg eller min situasjon. Det har lite å si hvor lenge du har levd, å da burde du uansett vite at andre folk kan ha angst for forskjellige sykdommer.. Så kanskje tenk deg om 2 ganger før du putter folk i bås med den ene eller andre diagnosen..

But my woman in christ, du opprettet en tråd og skrev at du blir svimmel under mensen og spør om andre opplever det samme. Da kan du ikke reagere på at folk tipser deg om tilstander relatert til livmora di som kan ha innvirkning på dette.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Bålkaffe skrev (9 timer siden):

But my woman in christ, du opprettet en tråd og skrev at du blir svimmel under mensen og spør om andre opplever det samme. Da kan du ikke reagere på at folk tipser deg om tilstander relatert til livmora di som kan ha innvirkning på dette.

Gynekolog her..

Skal ikke komme med noen fjerndiagnoser, det er under min "stand". 

Det kan være så mangt, du må bestille en time hos en ekspert på kvinnesykdommer.

Det høres ut som om du lider av (som andre her antyder) anemi (blodmangel), noe som ofte kan relateres til høyt tap av blod i forhold til mens. Det kan også faktisk være knyttet til noe så enkelt som den beskyttelsen du bruker. Hvis du bruker tampong, kan dette være med på å "irritere" skjeden, slik at den produserer mer av de hormonene og mekanismene som jobber for å "kvitte" seg med fremmedlegemer..og således forsterke problemet. Tampong kan nok ofte føles som det mest behagelige valget, i hvertfall for erfarne damer, men det fører med seg enkelte andre utilsiktede bivirkninger. Ingen av mine kvinnelige kollegaer bruker tampong, de mener at det ødelegger bakteriefloraen i skjeden..og således "tørker" ut den naturlige fuktigheten i underlivet....

Bare til orientering 😃

Anonymkode: d9f9d...e21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...