Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min på 2 uker har de siste to dagene plutselig trengt mer mat per måltid og oftere. Får både mme og mm på flaske. Redd for at jeg leser henne feil, men hun blir alltid fornøyd etter mat.

Anonymkode: b37ec...024

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, alle barn vil trenge mer og mer melk for å bli mette, men ikke alle har merkbare økedøgn. Når man gir på flaske er det jo veldig enkelt å bare lage litt mer så de blir helt mette til hvert måltid og de vil ikke nødvendigvis be om mat oftere slik barn som fullammes gjør (og som er nødvendig for at produksjonen skal øke).

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Arkana skrev (6 minutter siden):

Ja, alle barn vil trenge mer og mer melk for å bli mette, men ikke alle har merkbare økedøgn. Når man gir på flaske er det jo veldig enkelt å bare lage litt mer så de blir helt mette til hvert måltid og de vil ikke nødvendigvis be om mat oftere slik barn som fullammes gjør (og som er nødvendig for at produksjonen skal øke).

Min baby har fått MME fra start, og har hele tiden drukket ca 1L i døgnet. Han følger kurven sin perfekt selv om han aldri har økt mengde. Er det rart at han ikke har økt mengde siden fødsel?

Anonymkode: 8f5ec...9cf

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det skjedde for mitt barn.

Plutselig gråt han ustanselig noen kvelder på rad, og når vi da reduserte intervallet med 1 time på kvelden så ble det mye roligere. Og han fikk ikke vondt i magen av det.

Hadde vi ikke fulgt disse økedøgnene hadde han gått ned i vekt, for han fulgte sin kurve hele veien. 

Anonymkode: 6140e...9e7

AnonymBruker
Skrevet
Arkana skrev (14 minutter siden):

Mitt barn «oppførte» seg slik.

Han ville bare gulpet opp av støtte porsjoner, og ønsket ikke mer - men hyppigere. Kun på kvelden 🤷‍♀️

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Min baby har fått MME fra start, og har hele tiden drukket ca 1L i døgnet. Han følger kurven sin perfekt selv om han aldri har økt mengde. Er det rart at han ikke har økt mengde siden fødsel?

Hvor gammel er han? Hvis han ikke er så gammel er det nok ikke så rart.  Jeg kan ikke uttale meg om hvor mye og hvor ofte det er normalt å øke mengden melk, og her er barn veldig forskjellige, men hvis han følger kurven sin ville jeg ikke bekymret meg. Du kan jo spørre helsesykepleier på neste kontroll.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mitt barn «oppførte» seg slik.

Han ville bare gulpet opp av støtte porsjoner, og ønsket ikke mer - men hyppigere. Kun på kvelden 🤷‍♀️

Barn er forskjellige, det er jo ikke slik at ingen flaskebarn har økedøgn på samme måte som ammende barn har så det du beskriver er også normalt. :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Arkana skrev (Akkurat nå):

Hvor gammel er han? Hvis han ikke er så gammel er det nok ikke så rart.  Jeg kan ikke uttale meg om hvor mye og hvor ofte det er normalt å øke mengden melk, og her er barn veldig forskjellige, men hvis han følger kurven sin ville jeg ikke bekymret meg. Du kan jo spørre helsesykepleier på neste kontroll.

Han er 4,5 måneder. Leste mye om økedøgn i starten, men opplevde det aldri, så trodde det ikke gjaldt flaskebarn😅 Men det kan jo enda hende da?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Min på 2 uker har de siste to dagene plutselig trengt mer mat per måltid og oftere. Får både mme og mm på flaske. Redd for at jeg leser henne feil, men hun blir alltid fornøyd etter mat.

Anonymkode: b37ec...024

Det har de😊 Min hadde også begge deler. De første 6 månedene tilbød vi alltid mer når flaska ble tom. Etter hvert «vet» man bare når babyen er mett elller vil ha mer når flaksa er tom😊

Anonymkode: f945a...017

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ammet en stund før vi gikk over til flaske. Merker at han har økedøgn med flaske også, men han oppfører seg helt annerledes enn da han hadde økedøgn med pupp.

Med pupp var han kavete, urolig, gråt og ville bare være på puppen. Sov da urolig på natt.

Med flaske oppfører han seg som vanlig, men blir sulten raskere og spiser oftere og/eller vil ha mer når flaska er tom. Som regel har han 1-2 dager hvor han spiser oftere (f.eks. hver 3. time i stedet for hver 4.) før han roer ned i 1-2 og spiser vanlig mengde til vanlig intervall. Så begynner han å ville ha mat til vanlig intervall, men mer av gangen. På natta sover han som vanlig og spiser ikke oftere eller mer.

Anonymkode: 662bf...b9b

• Liker 1
Skrevet

Ja, babyen vet ikke at den får flaske og ikke pupp 😛 men økedøgnene varer kortere fordi den får større mengder fortere uten å måtte jobbe for å stimulere til produksjon

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Drakk han 1l i døgnet som nyfødt??

Anonymkode: 3aee8...008

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Drakk han 1l i døgnet som nyfødt??

Anonymkode: 3aee8...008

Jeg prøvde amme i starten, så tok en uke før vi var fult i gang med MME, men siden da har han drukket 1L i døgnet ja. Han ligger på 90%, og har fulgt kurven helt perfekt siden fødsel, uten å ha økt på med melk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...