Gå til innhold

Slank og yndig vs. ganske slank og flott

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Har bestemt meg for å få vekta mi ned på MATCH før sommeren. Match er 55 kg.

Min nåværende vekt er 69 kg, med klær. Er 167 cm høy.

Har ganske fin benbygning.

Har en ganske slank kropp, ingen valker, men det er for mye der. Føles ikke komfortabelt.

Noen fler som skal ned før sommern??

(Vil ikke høre fra anorektiske/bulimiske mennesker... Dette handler ikke om å være syk, men om trivselsvekt.)12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg vinga:)

slenger meg med jeg vet du..

ønsker meg en litt strammere kropp , er egentlig kjempefornøyd men har lagt på meg noen få kilo i vinter og dem skal av , så sånn ca 5 kilo skal av hos meg. jeg er ca 1.74 høy og veier nå ca 62 kilo med klær. det blir ikke noe panikkslanking her er vel mer det å trene litt mer kondisjon og styrketrening og være mer obs på hva jeg spiser. håper jo på masse sol og bikinivær til sommeren så da er det jo greit å være helt "fast i kroppen" he he..

kan vi ikke følge hverandre utover våren da og se hvordan det går.

klem fra sola

Skrevet

Heisann jenter (",)

Vil bare slenge inn en liten kommentar her...

Et lite tips er å rett og slett ikke veie seg i det hele tatt. Det er for mye fokus på vekt! Alle har forskjellig beinbygging, muskler tar mindre plass MEN veier mer enn fett osv..

Jeg veier meg aldri, men ser heller på hvordan kroppen min utvikler seg mtp trening og sunn kost. Dette er en myyyye bedre metode. Legg heller merke til om klærne blir trange eller hengslete. 12

Skrevet

jeg skal OPP 5 kg, til 50, og få en TRENT kropp, da er jeg fornøyd:)

Skrevet

Hei.

Jeg skal ned 3 kg. Det er jo ikke så mye, men jeg må gjøre noe nå, før det blir enda er å ta av. Nå veier jeg 57,5 og begynner å føle meg litt dvask, hvis du skjønner hva jeg mener. Buksene strammer, og magen smyger seg over buskekanten... Vet jeg ikke er tjukk, men føler meg bedre hvis jeg er litt slankere.

Lykke til dere andre også!

Smil icon_smile.gif

Gjest Anonymous
Skrevet

Vinga:

Synes 55 kg hørtes lite ut for din høyde...

Selv er jeg 160høy og veier 50 kg. Har spe beinbygning, riktignok, men kunne absolutt lagt på meg 4-5 kg uten at det gjorde noe.

Pass på at den slankinga di ikke blir en besettelse.

Klem lillemor:)

Skrevet

Vil ned noen kilo før sommeren jeg og.. Så jeg kan sole meg mye i bikini og være slank og brun og fin når jeg skal gifte meg i september icon_smile.gif

Jeg er vel ikke akkurat tjukk.. 177 veier 64-65, men 3-4 kilo mindre hadde vært sånn omtrent akkurat passe....

Vet akkurat hvordan jeg skal gå ned.. redusere sjokoladeinntaket fra 2 til 1 kilo i uken gjør sikkert underverker, hehe. Men det var det å gjøre det da.. Viljestyrke? hmm..12

Skrevet

Hei icon_smile.gif

Blir med jeg også icon_wink.gif Veier 63, er 167 cm.

Har lyst til å bli som før (la på meg 25kg under graviditet for snart 5 år siden...har igjen 7 ekstra-kg)

Jeg har begynt å gå til praksisplass; ca 10min dit og 15min tilbake(oppoverbakke....pust..pes)Begynte for 1uke siden og har allerede gått ned nesten 1kg!

Skal være i praksis i 7uker til, så kanskje...?

Men jeg har jo samtidig planer om å bli gravid (kanskje neste måned hvis full klaff ) så jeg tar det ikke så seriøst da.

Men litt trim går jo ann da.

Lykke til alle sammen icon_wink.gif

Stooor klem

~Zafir~

[ Dette Innlegg er endret av: Zafir den 2002-03-12 21:40 ]1212[ Dette Innlegg er endret av: Zafir den 2002-03-12 21:42 ]

Gjest Virvel
Skrevet

Føler egentlig ikke at jeg trenger å ta av noen kilo, men jeg skulle gjerne ha strammet opp litt her og der icon_wink.gif

Jeg er 1,63m og veier stort sett mellom 53 og 55 kg, det er helt greit i grunnen.12

Skrevet

Hei igjen.

Vil gjerne være med å "følge opp hverandre". Det kan være inspirerende å være flere som slanker seg sammen.

Har forresten vært "flink" i to dager nå. Spist skikkelig sunnt og ikke for mye. Tror jeg skal veie meg i morgen. Dere skal få høre hvordan det går. Hvordan går det med dere andre? Sola og Vinga f. eks.

Smil icon_smile.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: smil den 2002-03-13 16:58 ]

Gjest Tristessa
Skrevet

Tror jeg og skal henge meg på her!

Vil og stramme meg opp til sommeren, har lagt på meg 5 kilo i løpet av et år eller noe, 50 kilo er trivselsvekten min, føler meg best da!

12

Skrevet

hallo...

du er 167 høy og 69 kilo om du skal ned til 55 kilo blir jo du alt for tynn, og om du vil ha en strammere kropp så vil det si mer muskler, og det kan jeg gå med på. men husk nå bare en ting... muskler veier mer enn fett så det er kanskje en fordel å fokusere på mål i stede for vekt...12

Skrevet

Til sola

ut fra det du skriver om høyde og vekt så vil jeg si at du er mer enn tynn nok... kanskje for tynn...

tenk på det du

ogh en ting til tenk på de som virkelig er overvektig...

hvordan tror du selvbilde deres er etter at du skriver at du ønsker å gå ned 5 kilo, du som allerede er høy og slank...12

Skrevet

Hallois. Veldig fint om alle skriver både høyde og vekt slik at vi får et visuelt bilde å forholde oss til.

Hvis dere har muligheten til å regne ut BMI (Body Mass Index) er det perfekt. Altså vekt delt på høyde x høyde. En normal jente skal ligge mellom 20 og 25. Prøv dere frem. Synes at folk bør trene seg slanke. Ikke noe er så pent som en stram og trent kropp(ikke for mye selvfølgelig..)

Jeg er 170 høy og veier 65. Min BMI ligger på 22 (har tatt en ganske profesjonell BMI-test, ikke bare regnet den ut (scannet kroppen)) Trener ganske mye og har kvinnelige former. Sier ikke at jeg er modell-tynn. Har en stram kropp, litt "håndball-lår", store pupper osv. Fokuser heller på synlig vekttap, husk muskler tar mindre plass, MEN veier mer enn fett. Det er egentlig bare tull å veie seg!

Det er ikke alltid gutta synes det er så pent med tynn-tynne jenter som bare er magre. Jeg har kjempedraget jeg!!!!

Pusen vinke.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Pusen den 2002-03-14 12:10 ]

Skrevet

Pusen. Hvordan tar du en slik BMI-test? Jeg må gjøre noe feil. Når jeg tar vekt, delt på høyde x høyde, så ender jeg på 60!!....er mattekunnskapene mine helt på tryne eller?

Jeg er 60 kg. og er 170 cm høy. Help me!!...

Jeg har også lyst til å gå ned noen kg. Har "alltid" veid mellom 53-55 kg. og der trives jeg. Men i vinter har det blitt noen poser potetgull....og jeg kjenner meg slapp og "tung" i kroppen. Jeg er slank, det er ikke det jeg sier..men jeg får liksom disse kiloene KUN rundt magen...æsj!...dersom de hadde fordelt seg litt bedre, så ville jeg ikke ha klaget, kunne nok godt ha hatt litt mere rumpe og lår. Jeg får "sleng i tightsen..."..mens den strammer over magen...

Jaja...det er vel også alderen som spiller inn her..og at jeg har født 2 barn. Lite å gjøre med det!...

12

Gjest Anonymous
Skrevet

Sofia, din BMI er 20,8. 60/(1,7*1,7)=20,8

Normalvekt ligger fra 20-25 (hvis jeg husker riktig), så du er absolutt ikke overvektig! Det du bør gjøre er å trene, få muskler, stramme opp! har faktisk samme bmi som deg, og følte meg også litt "kvapsete". men etter et par mnd på SATS er kroppen mye bedre, og ikke minst så er energien og humøret på topp! Som en annen skrev, bruk speilet, ikke vekta! Kg kan være veldig missvisende.

Skrevet

Anonym. Takk skal du ha. Joda...vet at jeg nok trenger å trene...og at jeg ikke er overvektig eller noe slikt. Men det er liksom det slappe som er blitt slappere...huff... Skal ta meg sammen.

12

Skrevet

Egentlig litt enig med Hegelille her; ang hennes henvendelse til Sola...

Du er 23 år, er 174 høy og ønsker å veie 57kg... høres meget tynt ut i mine øyne!

Klart det er forskjell på benbygning etc, men jeg er selv 174 høy, veier for tiden 68kg og skal ned til min trivselsvekt på 65kg. Og jeg har ikke mye fett for mye verken nå eller når jeg går ned til 65.

Sier egentlig ikke dette for å være sær, men med slankehysteriet som er i dag bør vi være obs på at man lett blir for tynn uten at man ser noe galt i det. 12

Skrevet

Hei!

Tror normal BMI for kvinner er mellom 18 og 25, for menn er det 20 til 25. Har lest det en plass men husker ikke hva.

Det går forresten bra fortsatt med meg og min "sunn linje". Gikk en laaang tur i det fine været i dag. Kjente at solen varmet. Kjempedeilig. Snart er det vår! Veide meg ikke i dag, drøyer det noen dager. Blir deppa hvis jeg ikke har gått ned. Men jeg kjenner på klærne at det går riktig vei.

Smil icon_smile.gif

Skrevet

Ohoi Sofia

Neida, mattekunnskapene er det sikkert ikke noe i veien med. Kanskje jeg forklarte litt teit...

1.7 x 1.7 = 2.89

60 / 2.89 = 20,76

Din BMI er 20,76 og det er IKKE mye. Sier som noen før her sa; tren istedet! Så får du flotte muskler og en fin utvikling av kroppen din.

Lykke til (",)1212[ Dette Innlegg er endret av: Pusen den 2002-03-14 14:55 ]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...