Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er d feil å be mannen ikke fortelle sin mor vi er gravide? Jeg har null kontakt med hans familie de har behandlet med dritt. For min del trenger de ikke vite før ungen er ute. Men vet gubben er redd moren slal bli sur. Vil bare ikke hun skal late som hu bryr seg plutselig, eller som sist vise hvor lite hun bryr seg. 

Anonymkode: 1b972...d90

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun får jo vite om det før eller senere, så ser egentlig ikke grunn til å lage mer drama av å holde det skjult. Da er ikke dere bedre.

Anonymkode: 974ce...f12

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Tror du forholdet blir noe bedre av å holde det skjult?

Anonymkode: e0d68...60a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tror du forholdet blir noe bedre av å holde det skjult?

For å si det sånn jeg har prøvd i mange mange år til det punktet hvor det gikk ut over meg psykisk. Så jeg vil ikke ha et bedre forvold vil ikke ha et forhold. Dama har null interesse i barnebarn og vil kun bruke mannen min når hun trenger noe 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For å si det sånn jeg har prøvd i mange mange år til det punktet hvor det gikk ut over meg psykisk. Så jeg vil ikke ha et bedre forvold vil ikke ha et forhold. Dama har null interesse i barnebarn og vil kun bruke mannen min når hun trenger noe 

Ok, hvis det er sånn, så tror jeg at jeg hadde droppa å fortelle om graviditeten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om han fortsatt har kontakt blir jo dette veldig spesielt. 

Anonymkode: 1c624...960

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ba mannen min holde kjeft om svangerskapet før magen min tvang seg frem. Er akkurat ferdig med første trimester og ingen av hans side vet det. 

Årsak: kjerringa sa meg det var min "feil" jeg hadde SA sist gang. 

Anonymkode: 4e230...edb

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi sa det først når vi traff hverandre, så ble vel i uke 22. Veldig vanlig å uansett vente til OUL. 

Ikke vits å ta kontakt bare for å si det. 

Det blir potensielt mer problemer av å bevisst vente til ungen er ute hvis de treffes eller snakkes før.

Anonymkode: f4bf8...c47

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Din kropp, du bestemmer. Ja, far har 50% av barnet, men det er en gang slik at kvinnen må ta «byrden» med å bære fram ungen, og da bestemmer hun til syvende og sist 😉

Anonymkode: b5cfd...2b2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her tenker jeg at samboeren din har noe han skulle ha sagt. Hva ønsker han ?

Anonymkode: e4d18...118

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde du fulgt hans ønsker hvis han hadde bedt deg ikke fortelle din mor om det?

Anonymkode: 4508d...dd2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg ba mannen min holde kjeft om svangerskapet før magen min tvang seg frem. Er akkurat ferdig med første trimester og ingen av hans side vet det. 

Årsak: kjerringa sa meg det var min "feil" jeg hadde SA sist gang. 

Anonymkode: 4e230...edb

"holde kjeft", "kjerringa" - kommende mor? Er det sånn du formulerer deg, så forstår jeg godt at forholdet til svigermor er dårlig... 

Uansett, så er det opp til han hva han ønsker å fortelle. Det er hans barn like mye som ditt barn! 

Anonymkode: 58755...750

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Her tenker jeg at samboeren din har noe han skulle ha sagt. Hva ønsker han ?

Anonymkode: e4d18...118

Jeg er enig. Jeg mener bestemt at dette må være opp til barnefar. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Din kropp, du bestemmer. Ja, far har 50% av barnet, men det er en gang slik at kvinnen må ta «byrden» med å bære fram ungen, og da bestemmer hun til syvende og sist 😉

Hjelpe meg! Har ikke far lov å fortelle sine egne foreldre om at han har barn engang? Er det kun mor som bestemmer. Han har lov å fortelle akkurat hva han vil! 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hjelpe meg! Har ikke far lov å fortelle sine egne foreldre om at han har barn engang? Er det kun mor som bestemmer. Han har lov å fortelle akkurat hva han vil! 

Enig i dette. Hun trenger ikke ha noe med moren hans å gjøre uansett. 

Anonymkode: 38c02...17b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gjør det egentlig noe om hun får vite det nå? Du trenger ikke å la henne ta del i det, du trenger ikke gå på besøk til dem eller invitere dem under svangerskapet. 

Min svigermor fikk ikke vite det før jeg var langt på vei, av lignende grunner. La hun få vite det snarest så kan hun hvertfall ikke bruke det mot dere det at hun ikke ble informert. 

Jeg ble ikke med på besøk, jeg gikk gladelig på jobb istedet, inviterte han så hadde jeg ærend.. 

Husk at det er de bitre gamle damene som er taperne, det er dem som ikke får med seg utviklingen både før og etter fødsel. 

Anonymkode: 7f0e3...d3f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

"holde kjeft", "kjerringa" - kommende mor? Er det sånn du formulerer deg, så forstår jeg godt at forholdet til svigermor er dårlig... 

Uansett, så er det opp til han hva han ønsker å fortelle. Det er hans barn like mye som ditt barn! 

Hadde du omtalt svigermora di i blomsterspråk du da, hvis hun sa det var din feil at du mistet babyen din? 🙂🌸 Ærlig talt. Man kjenner vel raseriet bygge seg opp om man ser tilbake på en slik hendelse, og da blir man vel krassere i språket. Det nå du bare innse og godta.

Jeg blir ikke akkurat varm om hjertet når jeg husker min svigermor la ut om at hun håpte jeg ikke mistet babyen siden jeg var så gammal (35), så jeg forstår denne brukeren meget godt!

---

TS du kan jo bare si "Hei, vet vi ikke har hatt så mye kontakt over årene, men ville bare nevne at du skulle bli bestemor. Ha en god helg 🙂" så slipper dere å få bråk for ikke å ha informert, men trenger ikke snakke videre heller, bare si god helg og fortsett med deres. 😊

Og gratulerer med babyen da 💕

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
mingus skrev (5 minutter siden):

Hadde du omtalt svigermora di i blomsterspråk du da, hvis hun sa det var din feil at du mistet babyen din? 🙂🌸 Ærlig talt. Man kjenner vel raseriet bygge seg opp om man ser tilbake på en slik hendelse, og da blir man vel krassere i språket. Det nå du bare innse og godta.

Jeg blir ikke akkurat varm om hjertet når jeg husker min svigermor la ut om at hun håpte jeg ikke mistet babyen siden jeg var så gammal (35), så jeg forstår denne brukeren meget godt!

---

TS du kan jo bare si "Hei, vet vi ikke har hatt så mye kontakt over årene, men ville bare nevne at du skulle bli bestemor. Ha en god helg 🙂" så slipper dere å få bråk for ikke å ha informert, men trenger ikke snakke videre heller, bare si god helg og fortsett med deres. 😊

Og gratulerer med babyen da 💕

Jeg har hatt mine runder med svigers, men hadde aldri sagt til mannen min at han "skulle holde kjeft" eller kalt henne for kjerring. Hadde nok sagt på en ordentlig måte at jeg ikke ønsker at hun vet om barnet, og at for meg ville det vært det beste at din mor ikke vet det enda. Håper du respekterer det" etc.... Hadde heller ikke gått rundt til andre og kalt henne "kjerring"... Du gjør deg ikke så mye bedre selv da, synes jeg ;) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg har hatt mine runder med svigers, men hadde aldri sagt til mannen min at han "skulle holde kjeft" eller kalt henne for kjerring. Hadde nok sagt på en ordentlig måte at jeg ikke ønsker at hun vet om barnet, og at for meg ville det vært det beste at din mor ikke vet det enda. Håper du respekterer det" etc.... Hadde heller ikke gått rundt til andre og kalt henne "kjerring"... Du gjør deg ikke så mye bedre selv da, synes jeg ;) 

Ja jeg ser den altså og forstår dere begge, hadde ikke sagt sånn selv til mi svigermor eller mann, uansett hvor mye tull, men kan godt skjønne at det treffer ei nerve hvis babyen i magen din har dødd og du får skylda! Men håper TS finner ut av det, og at svigermor ikke sier sånne fæle ting mer, og kanskje babyen fører familien sammen igjen - i et drømmescenario da ^_^

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Dette handlet jo ikke om kropp da…

vi drøyde med å informere svigerfar til rundt oul. Han og mannen min har et ikke spesielt godt forhold, og han har sett sønnen vår én gang på 1,5 år. Vi kunne sikkert ha unnlatt å si noe, men ved å informere i forkant kunne de ikke «bruke det mot oss», i alle fall!

Anonymkode: be3fd...191

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...