AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #1 Skrevet 30. juni 2022 Jeg har hatt samtaler på dps / psykolog i ca 2 år for mange år siden. Står i en situasjon nå der jeg trenger noe å snakke med, og har fått ei helt fantastisk psyk sykepleier i kommunen. Det er satt opp 10 timer. Hun har mye mer peiling enn de på dps. Mer innsikt og mer helhjertet. Anonymkode: 65f4e...8b6
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #2 Skrevet 30. juni 2022 Så bra ❤ Det kreves jo videreutdanning og kursing av de ansatte i kommunene også, så det er bare positivt. Dps vil jo helst bare overføre pasienter raskest mulig tilbake til kommunen, så det sier jo mye om hvor mye mer kompetanse de ansatte i kommunene bør inneha fremover. Anonymkode: 1425f...cf2 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #3 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så bra ❤ Det kreves jo videreutdanning og kursing av de ansatte i kommunene også, så det er bare positivt. Dps vil jo helst bare overføre pasienter raskest mulig tilbake til kommunen, så det sier jo mye om hvor mye mer kompetanse de ansatte i kommunene bør inneha fremover. Anonymkode: 1425f...cf2 Hun jeg har i kommunen har lengre utdannelse enn en psykolog. 3 år sykepleie, 2 år psyk videreutdanning, lederutdanning, pluss flere ting. videreutdanning i kognitiv terapi, emdr, og flere ting. Så de er like flinke de. alt i alt kommer det an på behandleren du møter og kjemi Anonymkode: 65f4e...8b6 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #4 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så bra ❤ Det kreves jo videreutdanning og kursing av de ansatte i kommunene også, så det er bare positivt. Dps vil jo helst bare overføre pasienter raskest mulig tilbake til kommunen, så det sier jo mye om hvor mye mer kompetanse de ansatte i kommunene bør inneha fremover. Anonymkode: 1425f...cf2 Synes dps er mer tafatt.. samlebånd.. de bare prater og går ikke inn i kjernen på problemet. Er lite aktive i terapien, og veldig tilbakelent - er min erfaring Anonymkode: 65f4e...8b6
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #5 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hun jeg har i kommunen har lengre utdannelse enn en psykolog. 3 år sykepleie, 2 år psyk videreutdanning, lederutdanning, pluss flere ting. videreutdanning i kognitiv terapi, emdr, og flere ting. Så de er like flinke de. alt i alt kommer det an på behandleren du møter og kjemi Anonymkode: 65f4e...8b6 Høres ut som at du har vært heldig! Så bra at kommunen har folk med rett og god kompetanse! Når det gjelder dps har jeg samme erfaring. Jeg lurer egentlig på hva de er gode på, for traumer kan de ikke. Mulig de har fokusert på andre ting, som spiseforstyrrelser eller tvangslidelser? Jeg synes det er veldig rart at et dps ikke tilbyr emdr, traumefokusert terapi, metakognitiv terapi osv. Resultatet er at folk går i terapi hos dem i årevis uten å bli bedre, med samtaler som er like effektive som å snakke med en tilfeldig bekjent. Anonymkode: 2e43f...151
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #6 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hun jeg har i kommunen har lengre utdannelse enn en psykolog. 3 år sykepleie, 2 år psyk videreutdanning, lederutdanning, pluss flere ting. videreutdanning i kognitiv terapi, emdr, og flere ting. Så de er like flinke de. alt i alt kommer det an på behandleren du møter og kjemi Anonymkode: 65f4e...8b6 Jeg hadde aldri gått til en sykepleier. Men det betyr kanskje at du egentlig bare trenger venner å snakke med? Anonymkode: 1d1f4...286 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå