Gå til innhold

I morgen øker matvareprisene - igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Systemet er ikke 100% markedsstyrt. Prisene blir bestemt av et eller annet idiotisk organ som jeg ikke husker. Anbefaler alle til å bare slutte å kjøpe alt som koster mer enn 30 kroner, så kan en leve på billige alternativer til vi får et marked som faktisk fungerer. Det er så mye overproduksjon at mye havner på dynga.. Selv om folk handler for milliarder i sverige så klarer dem ikke å begrense seg her til lands og få et fornuftig prisnivå.

Endret av ltfutt
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
ltfutt skrev (15 minutter siden):

Systemet er ikke 100% markedsstyrt. Prisene blir bestemt av et eller annet idiotisk organ som jeg ikke husker. Anbefaler alle til å bare slutte å kjøpe alt som koster mer enn 30 kroner, så kan en leve på billige alternativer til vi får et marked som faktisk fungerer. Det er så mye overproduksjon at mye havner på dynga.. Selv om folk handler for milliarder i sverige så klarer dem ikke å begrense seg her til lands og få et fornuftig prisnivå.

Ja Jeg kommer til å være mye mer prisbevisst.

Anonymkode: aa52a...a54

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Billigere å kaste crème fraishen enn å skulle handle inn for å kunne bruke den opp. 

Anonymkode: 4c2ea...a22

Jeg skrev ingenting om å kjøpe nye ingredienser. Jeg skrev at du kan finne en oppskrift for å få brukt den opp, og da med mat du allerede har.

Trodde det var ganske selvforklarende siden jeg snakket om å redusere svinn og spare pengerm

Anonymkode: 2ff45...7f2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er fint at denne shoppe bonanzaen er nå endelig over. Folk kjøper så mye dritt. Gleder meg til å utfordre meg selv i å holde matbudsjettet på dagens nivå for vår familie på 5.

Anonymkode: ef88c...c01

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Billigere å kaste crème fraishen enn å skulle handle inn for å kunne bruke den opp. 

Anonymkode: 4c2ea...a22

Eh, det er jo til et måltid man uansett skulle spist da ...

Anonymkode: ead74...a45

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Blir det slutt på 5 for100 sjokoladeplatene nå?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er også mange som lever som før og som ikke merker dette. Synd at det atter en gang går utover de som allerede sliter 

Anonymkode: 4eeb8...e52

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er også mange som lever som før og som ikke merker dette. Synd at det atter en gang går utover de som allerede sliter 

Ikke enig. De fleste som har en normal økonomi har muligens tatt en utdannelse også. Det skal ikke straffes. 

Folk i arbeid betyr også mer penger til felleskapet gjennom skatt.

Jeg er alene med ett barn, og har ikke fluss av penger. Er likevel glad for mine år på skolebenken og en trygg og stabil jobb. Må ikke snu på krona, og det skal jeg ikke ha dårlig samvittighet for det. 

Anonymkode: ff8c4...3cd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, det er så utrolig provoserende.

Anonymkode: c05e4...b17

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke enig. De fleste som har en normal økonomi har muligens tatt en utdannelse også. Det skal ikke straffes. 

Jeg er alene med ett barn, og har ikke fluss av penger. Er likevel glad for mine år på skolebenken og en trygg og stabil jobb. Må ikke snu på krona, og det skal jeg ikke ha dårlig samvittighet for det. 

Folk med utdannelse blir også syke, det kan ramme hvem som helst.

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er så utrolig provoserende.

Hva er provoserende med det? 

• Liker 1
Gjest Ghostface
Skrevet

Det skjer jo hele tiden, så det er ikke akkurat noe nytt.

AnonymBruker
Skrevet

Folk med utdannelse blir også syke, det kan ramme hvem som helst.

Så da skal de i arbeid ha dårlig samvittighet for en sunn økonomi? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så da skal de i arbeid ha dårlig samvittighet for en sunn økonomi? 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Folk med lang utdannelse har vel mye studielån og boliglån++++ så de vil vel også slite?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan skal folk klarer seg??

Dyr strøm, dyrt drivstoff, dyr mat, vanskelig å få blå resept på medisiner...

Anonymkode: 4a595...d5d

Pluss høyere/dyrere renter på lån….

Anonymkode: e9e0b...65e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Folk med lang utdannelse har vel mye studielån og boliglån++++ så de vil vel også slite?

Studielån vil alltid være et billig lån i forhold til huslån osv. 

De aller fleste vil jo merke økning, og særlig øst, sør og vest som også har mye høyere strømpriser. Poenget mitt er at man ikke unner andre å ha en sunn økonomi. At det provoserer noen at de har god økonomi er helt utrolig. 

Hvorfor folk havner i ulike situasjoner skal ikke jeg uttale meg om, men det skal alltid lønne seg å være i jobb. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet dette ikke gjelder alle, men i gjennomsnitt har vi i Norge hatt unaturlig sterk kjøpekraft lenge. Jeg tror nok prisstigningen vil flate ut etter hvert, men det gode livet vi har levd de siste ti årene er jeg usikker på om noen gang kommer tilbake igjen.

Anonymkode: c9169...ced

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mulig en økonomisk kollaps vil være enda tristere å være vitne til. 

Anonymkode: fb864...8e3

Mange i Norge har alltid ekstremt mye penger.

ser jo det nå i ferien. Dyr strøm, høyere renter, høyere bensinpriser, høyere matpriser…..men ekstremt mange drar på dyre og lange utenlandsferier og kjøper dyre hytter og elbiler!

kollaps? I Norge har svært mange visstnok ubegrenset med penger! Det triste er at det er disse som er de media og politikere forholder seg til. Vi med lavere lønn er liksom ikke med i samfunnet. 

Anonymkode: e9e0b...65e

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Eneste som regnes som "trygt" er vel jobb innen stat/kommune/helse.. Tipper det vil tvinge seg fram endring her også om ikke så alt for lenge.

Endret av ltfutt
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Likevel evner du ikke å se at du er veldig priviligert som ikke ble syk, og avbrutt i din utdannelse. Folk som ikke fikk skansen, skal ikke straffes med fattigdom, for at andre skal ha det bedre enn dem.

Anonymkode: c149c...8cf

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...