AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #1 Skrevet 30. juni 2022 Bare synd de ikke forteller noe om hvilket matvarer det gjelder https://e24.no/privatoekonomi/i/8QgRrG/matvarene-blir-merkbart-dyrere-fra-i-morgen-av. Anonymkode: 27809...159
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #2 Skrevet 30. juni 2022 Råvareprisene har økt noe enormt (både emballasje og ingredienser), som gjør at leverandørene gir prisøkningen videre til butikkene - som igjen øker prisene til forbrukerne. Det er en «perfekt storm» av problemer som står bak, som gjør at dette kommer til å treffe bredt i butikkhyllene. Tror du kan forvente at dette gjelder alt fra middagsretter til vaskemidler og øl 😕 Anonymkode: 23708...5d0 2
Kenelz Skrevet 30. juni 2022 #3 Skrevet 30. juni 2022 Venter spent om lønnen min øker fordi dette går jo ikke lengre 7 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #4 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Bare synd de ikke forteller noe om hvilket matvarer det gjelder https://e24.no/privatoekonomi/i/8QgRrG/matvarene-blir-merkbart-dyrere-fra-i-morgen-av. Anonymkode: 27809...159 Må gå med argusøyne i butikkhyllene når det skal handles fremover. Anonymkode: 9f3a1...80c 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #5 Skrevet 30. juni 2022 Just now, AnonymBruker said: Må gå med argusøyne i butikkhyllene når det skal handles fremover. Anonymkode: 9f3a1...80c Jeg sjekker alltid kilopris fremfor stk prisen. Da begynner man å se hva ting egentlig koster. Anonymkode: 6e872...3d1 4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #6 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg sjekker alltid kilopris fremfor stk prisen. Da begynner man å se hva ting egentlig koster. Anonymkode: 6e872...3d1 Ja jeg også stort sett. Men må være enda nøyere nå. Og handle middag på tilbud. Anonymkode: 9f3a1...80c 4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #7 Skrevet 30. juni 2022 Blir bare mat på tilbud for oss fremover ja 😂 Anonymkode: d7654...f76
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #8 Skrevet 30. juni 2022 Hvordan skal folk klarer seg?? Dyr strøm, dyrt drivstoff, dyr mat, vanskelig å få blå resept på medisiner... Anonymkode: 4a595...d5d 11
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #9 Skrevet 30. juni 2022 Det verste er jo dominoeffekten dette får. Folk må bruke mer penger på mat, bedrifter vil oppleve mindre salg av andre varer og tjenester. Med økte strømpriser, priser på materiale, drivstoff og rentehevinger på lån er det mange som går konkurs - arbeidsledigheten stiger. Jeg vet at dette er en ønsket utvikling fra regjeringen for å forsøke å unngå fullstendig økonomisk kollaps, men det er trist å være vitne til. Anonymkode: b5dfe...830 8 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #10 Skrevet 30. juni 2022 Gjorde en storhandel i dag, med en del forbruksvarer for fremover. Gruer meg rett og slett til prisene øker igjen. Syns allerede mye er veldig dyrt. Jeg er avhengig av å få maten levert på døra (pga sykdom), så jeg kan ikke shoppe etter tilbud i flere butikker heller. Anonymkode: 2ff45...7f2 2 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #11 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Må gå med argusøyne i butikkhyllene når det skal handles fremover. Anonymkode: 9f3a1...80c Det har jeg alltid gjort jeg, så blir ingenting nytt. Hvorfor greier ikke folk å sette tæring etter næring? Man kan ikke alltid kjøpe det man har lyst til der og da. Anonymkode: 251da...8ba 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #12 Skrevet 30. juni 2022 Sjekker alltid kilopris, det lærte jeg som student. Er det tilbud på noe du bruker mye, f.eks gulost eller melk, kjøp mer og frys. Jeg føler mange ikke kan en del slike triks, men de burde lære det nå. Den dyreste maten er den du kaster. Lag en plass i kjøleskapet til mat som snart blir dårlig, og bruk den først. Vær kreativ, har du en crème fraishe som går ut på dato men aner ikke hva du skal lage, Google og finn en ny oppskrift. Lag store middagsporsjoner når du har ferske grønnsaker og frys dem. Mindre svinn, og mat til en dag du egentlig vil kjøpe takeaway. Anonymkode: 2ff45...7f2 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #13 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sjekker alltid kilopris, det lærte jeg som student. Er det tilbud på noe du bruker mye, f.eks gulost eller melk, kjøp mer og frys. Jeg føler mange ikke kan en del slike triks, men de burde lære det nå. Den dyreste maten er den du kaster. Lag en plass i kjøleskapet til mat som snart blir dårlig, og bruk den først. Vær kreativ, har du en crème fraishe som går ut på dato men aner ikke hva du skal lage, Google og finn en ny oppskrift. Lag store middagsporsjoner når du har ferske grønnsaker og frys dem. Mindre svinn, og mat til en dag du egentlig vil kjøpe takeaway. Anonymkode: 2ff45...7f2 Billigere å kaste crème fraishen enn å skulle handle inn for å kunne bruke den opp. Anonymkode: 4c2ea...a22 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #14 Skrevet 30. juni 2022 Burde heller vært kuttet 3/4 av nåværende pris. Anonymkode: c149c...8cf 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #15 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sjekker alltid kilopris, det lærte jeg som student. Er det tilbud på noe du bruker mye, f.eks gulost eller melk, kjøp mer og frys. Jeg føler mange ikke kan en del slike triks, men de burde lære det nå. Den dyreste maten er den du kaster. Lag en plass i kjøleskapet til mat som snart blir dårlig, og bruk den først. Vær kreativ, har du en crème fraishe som går ut på dato men aner ikke hva du skal lage, Google og finn en ny oppskrift. Lag store middagsporsjoner når du har ferske grønnsaker og frys dem. Mindre svinn, og mat til en dag du egentlig vil kjøpe takeaway. Anonymkode: 2ff45...7f2 Dette håper jeg flere tar til seg. Jeg gjør som du, og har minimalt med matsvinn. Anonymkode: 014d9...c55 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #16 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det verste er jo dominoeffekten dette får. Folk må bruke mer penger på mat, bedrifter vil oppleve mindre salg av andre varer og tjenester. Med økte strømpriser, priser på materiale, drivstoff og rentehevinger på lån er det mange som går konkurs - arbeidsledigheten stiger. Jeg vet at dette er en ønsket utvikling fra regjeringen for å forsøke å unngå fullstendig økonomisk kollaps, men det er trist å være vitne til. Anonymkode: b5dfe...830 Mulig en økonomisk kollaps vil være enda tristere å være vitne til. Anonymkode: fb864...8e3 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #17 Skrevet 30. juni 2022 Blir spennende å se hvilke matvarer som øker mye i pris og planlegge menyen deretter ... Anonymkode: aa52a...a54 1
A-hunter Skrevet 30. juni 2022 #18 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mulig en økonomisk kollaps vil være enda tristere å være vitne til. Anonymkode: fb864...8e3 Det ville ikke skjedd. 2/3 av BNP i Norge er over statsbudsjettet. Det vil si at minst 2/3 av årsaken til rentehevingen skyldes økninger i offentlig pengebruk (stort sett oppgjør for valgløfter). I stedet for renteheving kunne man altså, med fordel, dempet offentlig forbruk og unngått hele rentehevingen i denne omgangen. For norsk økonomi går ikke så veldig bra, det er bare regjeringen som svir av penger som fulle sjømenn... 3
Avstand Skrevet 30. juni 2022 #19 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Det verste er jo dominoeffekten dette får. Folk må bruke mer penger på mat, bedrifter vil oppleve mindre salg av andre varer og tjenester. Med økte strømpriser, priser på materiale, drivstoff og rentehevinger på lån er det mange som går konkurs - arbeidsledigheten stiger. Jeg vet at dette er en ønsket utvikling fra regjeringen for å forsøke å unngå fullstendig økonomisk kollaps, men det er trist å være vitne til. Anonymkode: b5dfe...830 Det er talentløshet og normal intelligens som har skyld her. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #20 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hvordan skal folk klarer seg?? Dyr strøm, dyrt drivstoff, dyr mat, vanskelig å få blå resept på medisiner... Anonymkode: 4a595...d5d Ja hvordan skal folk klare seg. Tenk hvor mange som har hatt det vanskelig fra før også. Dette går jo ikke. Anonymkode: 24fc3...2e3 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå