Gå til innhold

Flere menn som ville ønsker seg flere barn i denne situasjonen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Møtte en fyr for noen uker siden og vi har siden datet og hatt mange flotte opplevelser sammen. En av hans store sorger i livet er at han ikke får ha samvær med sine to barn fra tidligere forhold på grunn av samværssabotasje. Dette fortalte han meg ganske tidlig etter at vi hadde møtt hverandre og jeg tok det vel egentlig som en selvfølge at han ikke ønsket flere barn etter dette. I tillegg er vi begge passert 40, og jeg har to voksne barn.
Men her om dagen fortalte han at han alltid hadde ønsket seg minst 3 barn og at han gjerne ville ha flere. 

Så det jeg nå lurer på er: er det flere menn der ute i samme situasjon som ville tenkt akkurat det samme? 
Hadde du tatt sjansen på å få et 3. barn når du ikke fikk ha samvær med de du allerede hadde?

Anonymkode: 2926b...3f8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg hadde turt å få barn etter 40 år, men det er bare meg. 

Men jeg tror ikke han er alene.

Men hvorfor får han ikke samvær med barna? 

Anonymkode: 88119...7fb

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vil ikke fått flere barn og ville vært svært skeptisk til at han ikke har samvær - da er det enten hans feil eller at han har gitt opp ; uansett ikke pappa materiale for min del

Anonymkode: 385a0...5be

• Liker 14
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

På grunn av samværssabotasje. Har bare hans forklaring på det, så orker ikke si noe mer. Det er uansett ikke relevant siden spørsmålet er om du ville ønsket deg flere barn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vil ikke fått flere barn og ville vært svært skeptisk til at han ikke har samvær - da er det enten hans feil eller at han har gitt opp ; uansett ikke pappa materiale for min del

Har bare hans forklaring, og han har allerede brukt millioner på rettssaker. Så vil ikke påstå han har gitt opp. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Herregud for en uvitenhet.

Har du lest deg opp på samværssabotasje og hva det innebærer? En gjør alt en kan og blir motarbeidet på alle plan. Hva pokker gjør en da?

Anonymkode: d6db4...705

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Herregud for en uvitenhet.

Har du lest deg opp på samværssabotasje og hva det innebærer? En gjør alt en kan og blir motarbeidet på alle plan. Hva pokker gjør en da?

Ja han har som sagt brukt millioner på diverse rettssaker for å få samvær, og har nå fått ny advokat og gjør klar til neste runde i retten. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja han har som sagt brukt millioner på diverse rettssaker for å få samvær, og har nå fått ny advokat og gjør klar til neste runde i retten. 

Vet du. Jeg er mor og er i samme situasjon. Har valgt å la far ha barnet, på bakgrunn av at jeg ikke takler å leve i konstant konflikt. Det er heller ikke til det beste for barnet. Skulle jeg hatt barnet måtte vi hatt rettssak, som ville kostet veldig mye. Barnefar ville kranglet om alt fra barnehage til klær og han ville motsatt seg alle mine valg , i tillegg til å dra meg til retten for andre gang. 
Når den rettssaken var ferdig ville han tatt meg til retten igjen, for å anke avgjørelsen. 
Noen ganger må man gi slipp, hvis ikke går det galt med alle involverte. Livet stopper ikke selv om man får barn. 

Vil ikke si at jeg er en dårlig mor likevel, jeg ønsker det beste for barnet mitt, men jeg klarer ikke å leve i konflikt og bli sykemeldt fra jobb i tide og utide. Det ganger ingen. Barnefar vil alltid være slik han er og det er far til barnet, noe jeg ikke kommer unna. 

Anonymkode: b7186...02d

• Liker 5
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Er det korte svaret.

Anonymkode: 03927...238

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At han ikke har samvær finner jeg svært merkelig, da det er et større fokus på det enn tidligere. Og at det skal veldig mye til før far ikke får samvær. Holder ikke mor sin del av samværsavtale, får hun feks dagbøter.

Det er ingen som ikke får samvær/nektes samvær av retten sånn ut av ingenting.

Jeg tenker han har noen svin på skogen, men det er bare meg..

Anonymkode: 56079...d60

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke! Foreldre som ikke sender på samvær etter dom i tingrett/lagmannsrett får dagsbøter. 
Tror han lurer deg😆 Far til mine barn sier også at jeg nekter samvær. Det er langt fra sannheten og jeg prøvde i årevis å få han til å ha samvær med barna. ‘Samværsnekt’ er noe han juger om for å slippe å bli ferska i å være en drittpappa som driter i ungene sine 

Anonymkode: 4d384...88d

• Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Møtte en fyr for noen uker siden og vi har siden datet og hatt mange flotte opplevelser sammen. En av hans store sorger i livet er at han ikke får ha samvær med sine to barn fra tidligere forhold på grunn av samværssabotasje. Dette fortalte han meg ganske tidlig etter at vi hadde møtt hverandre og jeg tok det vel egentlig som en selvfølge at han ikke ønsket flere barn etter dette. I tillegg er vi begge passert 40, og jeg har to voksne barn.
Men her om dagen fortalte han at han alltid hadde ønsket seg minst 3 barn og at han gjerne ville ha flere. 

Så det jeg nå lurer på er: er det flere menn der ute i samme situasjon som ville tenkt akkurat det samme? 
Hadde du tatt sjansen på å få et 3. barn når du ikke fikk ha samvær med de du allerede hadde?

Hadde i utgangspunktet aldri datet en far som ikke hadde samvær med egne barn. I tillegg hadde det vært fullstendig uaktuelt å få barn etter 40. Fatter ikke at du dater han engang.

Anonymkode: 4d4e9...35a

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Vet du. Jeg er mor og er i samme situasjon. Har valgt å la far ha barnet, på bakgrunn av at jeg ikke takler å leve i konstant konflikt. Det er heller ikke til det beste for barnet. Skulle jeg hatt barnet måtte vi hatt rettssak, som ville kostet veldig mye. Barnefar ville kranglet om alt fra barnehage til klær og han ville motsatt seg alle mine valg , i tillegg til å dra meg til retten for andre gang. 
Når den rettssaken var ferdig ville han tatt meg til retten igjen, for å anke avgjørelsen. 
Noen ganger må man gi slipp, hvis ikke går det galt med alle involverte. Livet stopper ikke selv om man får barn. 

Vil ikke si at jeg er en dårlig mor likevel, jeg ønsker det beste for barnet mitt, men jeg klarer ikke å leve i konflikt og bli sykemeldt fra jobb i tide og utide. Det ganger ingen. Barnefar vil alltid være slik han er og det er far til barnet, noe jeg ikke kommer unna. 

Ingen som ikke får samvær i retten med mindre det er noe galt med mor/far. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Definitivt ikke i samme situasjon (thænk gåd), men la oss si jeg var, da...    

Det å ha gitt opp å ha samvær med barna jeg allerede har, men samtidig å ha lyst på flere - det blir veldig virkelighetsfjernt for min egen del, og et slikt vaskeekte "rødt KG-flagg", slik jeg ser det... Mm. jeg skulle ha noen slags form for splittet personlighet e.l -  så kan jeg ikke se for meg en eneste situasjon der ønske om flere barn samtidig som jeg har gitt opp andre passe sammen, eller være "forenlig" på noen som helst måte....    Skeeeeptisk :redd:

Over 40 betyr ingenting for min del...  

Endret av anonymbruker42
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ingen som ikke får samvær i retten med mindre det er noe galt med mor/far. 

Nei, ikke sant. Det er ingen av oss som ikke FÅR ha samvær. Her har jeg bestemt at barnet SKAL være hos far mest, slik at jeg slipper forholde meg til far mer enn nødvendig og slik at vi holder konfliktnivået nede. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke TS her. Dere som skriver at dere ikke tror det kan være samværssabotasje; dere har virkelig ikke levd i det.

Min mann har knapt sett sin sønn etter han fylte 7 år. Det startet med at mor kuttet ut noe av samværet. Deretter kuttet hun hele samværet med begrunnelse at barnet ikke ville til far. Familievernkontoret ble involvert, men mor møtte ikke opp. Far fikk meklingsattest, men ville at barnet skulle bli hørt siden han var over 12 år, før han tok det til retten. Dette skulle familievernkontoret ordne. Problemet var at for det første tok ikke mor telefonen fra familievernkontoret. Etter flere mnd med forsøk, svarer hun at barnet kan bli hørt men bare hvis barnet vil. Deretter skjedde det ingenting. Far prøvde ringe familievernkontoret for å høre hva skjer, har de fått snakka med barnet, meklingsattesten går ut snart osv. Da sa familievernkontoret at de ikke kunne fortelle far noe pga taushetsplikt (!) 

Deretter gikk meklingsattesten ut etter fars fortvilte forsøk på å få hjelp, til og med hans advokat prøvde å forklare situasjonen for familievernkontoret uten hell.

Hjemme sitte søsken, far og stemor og får ikke møtt barnet. Prøv å forklar det til søsknene du...

Nå har vi hørt at mor har innrømmet at hun angret på at hun utførte samværssabotasje, for nå har det gått så lang tid at barnet faktisk ikke vil hit. Det har gjennom så lang tid blitt manipulert av mor at det til slutt har trodd at vi ikke vil ha han her. Nå trenger mor avlastning, tid for seg selv, med andre, men får ikke barnet av gårde på samvær.

Nå sier TS at mannen hennes har brukt mange penger på rettssaker. Ja, da kan mor få dagbøter. Men det er noe som heter at en skal ha et minimum å leve for også. Så om mor ikke har nok inntekt til å trekkes i dagbøter, vil det gå utover barnet, så da skjer det ingenting. Det er heller ingen som har myndighet for å komme på dra barnet ut av sitt hjem, for det er ikke til barnets beste. 

Så til dere som tror det er så enkelt, les om Likestilling for fedre og Mannsforum, så får dere høre historier fra det virkelige liv.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror det kan være sunt å ikke ta alt menn sier for god fisk, da en god del personer (av begge kjønn) er løgnere eller mennesker som pynter på sannheten. Når han har tapt flere rettsaker, taper millioner på rettsaker og ønsker nytt barn med et menneske han nylig har møtt er det kanskje lurt å bruke litt tid på å bli skikkelig kjent og ikke ta som en selvfølge at man har møtt en gullfugl..

Anonymkode: 60011...5fe

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, ikke sant. Det er ingen av oss som ikke FÅR ha samvær. Her har jeg bestemt at barnet SKAL være hos far mest, slik at jeg slipper forholde meg til far mer enn nødvendig og slik at vi holder konfliktnivået nede. 

Merkelig å gi opp barnet sitt på den måten. Du signaliserer at far ikke klarer å samarbeide. Rart det endte som det endte i retten da. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ikke TS her. Dere som skriver at dere ikke tror det kan være samværssabotasje; dere har virkelig ikke levd i det.

Min mann har knapt sett sin sønn etter han fylte 7 år. Det startet med at mor kuttet ut noe av samværet. Deretter kuttet hun hele samværet med begrunnelse at barnet ikke ville til far. Familievernkontoret ble involvert, men mor møtte ikke opp. Far fikk meklingsattest, men ville at barnet skulle bli hørt siden han var over 12 år, før han tok det til retten. Dette skulle familievernkontoret ordne. Problemet var at for det første tok ikke mor telefonen fra familievernkontoret. Etter flere mnd med forsøk, svarer hun at barnet kan bli hørt men bare hvis barnet vil. Deretter skjedde det ingenting. Far prøvde ringe familievernkontoret for å høre hva skjer, har de fått snakka med barnet, meklingsattesten går ut snart osv. Da sa familievernkontoret at de ikke kunne fortelle far noe pga taushetsplikt (!) 

Deretter gikk meklingsattesten ut etter fars fortvilte forsøk på å få hjelp, til og med hans advokat prøvde å forklare situasjonen for familievernkontoret uten hell.

Hjemme sitte søsken, far og stemor og får ikke møtt barnet. Prøv å forklar det til søsknene du...

Nå har vi hørt at mor har innrømmet at hun angret på at hun utførte samværssabotasje, for nå har det gått så lang tid at barnet faktisk ikke vil hit. Det har gjennom så lang tid blitt manipulert av mor at det til slutt har trodd at vi ikke vil ha han her. Nå trenger mor avlastning, tid for seg selv, med andre, men får ikke barnet av gårde på samvær.

Nå sier TS at mannen hennes har brukt mange penger på rettssaker. Ja, da kan mor få dagbøter. Men det er noe som heter at en skal ha et minimum å leve for også. Så om mor ikke har nok inntekt til å trekkes i dagbøter, vil det gå utover barnet, så da skjer det ingenting. Det er heller ingen som har myndighet for å komme på dra barnet ut av sitt hjem, for det er ikke til barnets beste. 

Så til dere som tror det er så enkelt, les om Likestilling for fedre og Mannsforum, så får dere høre historier fra det virkelige liv.

Hvorfor tok han det ikke til retten? Når han møter opp får han sin meklingsattest og da kan han bringe saken inn for retten. Merkelig at han ikke valgte å gjøre det

Anonymkode: 4d384...88d

• Liker 2
Skrevet

tipper min x kaller det samværssabbotasje også. 

faktum er at han har ikke sett barna på snart 3 år, av eget ønske. 

han mener at jeg skal sende barn ut døra ( i en sluse ) hvor vi ikke ser hverandre ( barnet var 2 år..) og jeg har ikke noe med hva,hvor de er. jeg er blokkert fra alle kanaler til å få kontakt med han, vet heller ikke hvor han bor. tilogmed forskjellige fylker. dette sa jeg nei til. jeg saboterer samvær. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...