AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #1 Skrevet 30. juni 2022 Skal på en weekendtur sammen med barn på 9 år som elsker å bade. Er veldig svømmedyktig. Tenkte å dra ut til en av øyene i Oslo og bade en dag, hvor er det best å bade? Er ikke så godt kjent i Oslo. Gjerne også forslag til andre fine badeplasser i og rundt Oslo! Anonymkode: 1e6e8...a95
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #2 Skrevet 30. juni 2022 Jeg liker best Langøyene. Best plass der. Men litt lang båttur. Anonymkode: beb4c...3e2 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #3 Skrevet 30. juni 2022 Langøyene eller Gressholmen synes jeg har de fineste strendene på øyene. Ellers er Katten en veldig fin og langgrunn strand, med flott utsikt innover mot Oslo sentrum. Enkelt å komme til med buss fra sentrum. Hvervenbukta er også veldig fin, og hyggelig cafe, men hvis været er bra, er det ofte ekstremt fullt der. Det er jo også åpnet flere strender i indre fjord de siste årene, både på Sørenga, ved operaen og på Tjuvholmen er det fine sandstrender. (Men for meg, som er fra Oslo, blir disse strendene litt kunstige og turistifiserte, så jeg drar aldri dit selv 😊 Foretrekker strendene jeg nevnte i første avsnitt). Anonymkode: a0ef1...f0b 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #4 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg liker best Langøyene. Best plass der. Men litt lang båttur. Anonymkode: beb4c...3e2 Hvor lang båttur er det? Gjør ikke så mye med en båttur, kan være koselig det. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Langøyene eller Gressholmen synes jeg har de fineste strendene på øyene. Ellers er Katten en veldig fin og langgrunn strand, med flott utsikt innover mot Oslo sentrum. Enkelt å komme til med buss fra sentrum. Hvervenbukta er også veldig fin, og hyggelig cafe, men hvis været er bra, er det ofte ekstremt fullt der. Det er jo også åpnet flere strender i indre fjord de siste årene, både på Sørenga, ved operaen og på Tjuvholmen er det fine sandstrender. (Men for meg, som er fra Oslo, blir disse strendene litt kunstige og turistifiserte, så jeg drar aldri dit selv 😊 Foretrekker strendene jeg nevnte i første avsnitt). Anonymkode: a0ef1...f0b Takk for tips! Glemte å si at jeg ikke har lyst til å bade i sentrum, det blir alt for mye folk! Anonymkode: 1e6e8...a95
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #5 Skrevet 30. juni 2022 Hvordan er det forresten med sikkerheten på stranda der? Vi blir bare to, så hvis begge skal bade samtidig, er det trygt å gå fra sekk med lommebok og telefon etc så lenge man har det i synsfeltet? Anonymkode: 1e6e8...a95
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #6 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvor lang båttur er det? Gjør ikke så mye med en båttur, kan være koselig det. Takk for tips! Glemte å si at jeg ikke har lyst til å bade i sentrum, det blir alt for mye folk! Anonymkode: 1e6e8...a95 På godværsdager er det ofte temmelig stappfullt også på de andre strendene (Langøyene, Hvervenbukta, Huk etc) 😅 Katten er imidlertid ofte litt roligere, siden det ikke er mulig å parkere der, man må ta buss. Og det er heller ikke kiosk der, så man bør ha med seg det man evt skal spise/drikke. Men pga disse tingene, er det også færre folk som drar dit, og man slipper som regel de voldsomme menneskemengdene som kan være på mange av de andre strendene i Oslo. Anonymkode: a0ef1...f0b 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #7 Skrevet 30. juni 2022 Sognsvann var siste stedet jeg badet i Oslo. Ingen strand som jeg kan huske, men en (flere?) gressplener man kan ligge på og flere steder der man kan gå rolig ut i vannet og to-tre brygger man eventuelt kan hoppe fra. Kan kombineres med en fin spasertur på grusveien rundt vannet der noen jogger men ingen sykler (fordi det er forbudt). Ta T-bane nr 5 til endestasjonen som heter Sognsvann og gå ca 100 meter til vannet. Oftest bare å følge strømmen av folk, mange skal dit. Anonymkode: 54a19...0bd 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #8 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): På godværsdager er det ofte temmelig stappfullt også på de andre strendene (Langøyene, Hvervenbukta, Huk etc) 😅 Katten er imidlertid ofte litt roligere, siden det ikke er mulig å parkere der, man må ta buss. Og det er heller ikke kiosk der, så man bør ha med seg det man evt skal spise/drikke. Men pga disse tingene, er det også færre folk som drar dit, og man slipper som regel de voldsomme menneskemengdene som kan være på mange av de andre strendene i Oslo. Anonymkode: a0ef1...f0b AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sognsvann var siste stedet jeg badet i Oslo. Ingen strand som jeg kan huske, men en (flere?) gressplener man kan ligge på og flere steder der man kan gå rolig ut i vannet og to-tre brygger man eventuelt kan hoppe fra. Kan kombineres med en fin spasertur på grusveien rundt vannet der noen jogger men ingen sykler (fordi det er forbudt). Ta T-bane nr 5 til endestasjonen som heter Sognsvann og gå ca 100 meter til vannet. Oftest bare å følge strømmen av folk, mange skal dit. Anonymkode: 54a19...0bd Takk for tips! Det kan bli en liten turné rundt på badeplasser, ser jeg. Garantert ikke barnet imot! 😄 Anonymkode: 1e6e8...a95
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #9 Skrevet 30. juni 2022 Langøyene er ikke trygt. Mange menn som bare sprader rundt i tisseladden der. Anonymkode: cda96...f85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå