Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid i uke 6, og vi har hatt endel samtaler rundt sex (uten at jeg vet hvorfor😅). Han mener at når jeg får stor mage vil han ikke ha sex med meg da han ser for seg at det vil være rart, og at ungen skal være «rett der». Jeg blir derfor litt bekymret rundt sexlivet vårt, dersom jeg eksempel har stor mage i 6 måned og ikke kan ha sex før 2-3 mnd etter fødsel er dette for meg skikkelig trist. Hva er normalt her? Er det vanlig at kjæresten ikke ønsker sex når man er høygravid? 

Vil legge til: dette er min første tråd om dette, ser det er flere tråder med noe lignede tema men ikke helt min problemstilling 

Anonymkode: 1efb1...d9a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok vanskelig å vite før dere faktisk er der. Mye kan jo skje underveis også.

Jeg er nå i uke 32 og sist vi hadde sex var i uke 10 (!!!). Den gangen fikk jeg en liten blødning som gjorde oss begge kjempenervøse og etter det har vi rett og slett ikke hatt lyst. Nå er magen stor og selv om vi har vært inne på tema flere ganger og føler at vi «burde», klarer vi likevel ikke gjøre det fordi det føles så rart å ha sex når det er en liten baby der inne som vi er i ferd med å bli kjent med.

Det går helt fint for vår del. Jeg gjør ting med han, og ellers er vi flinke til å ta vare på hverandre med både fysisk og verbal kjærlighet - det trenger altså ikke bli et stort problem dersom sexen utgår, selv om det har vært mye tråder som vitner om det motsatte på kg i det siste.

Anonymkode: 25048...528

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan du ikke ha sex før 2-3 mnd etter fødsel? 

Anonymkode: a41f9...ca5

AnonymBruker
Skrevet

Er i uke 34 her. Samboeren overøser med komplimenter på kroppen min hver dag, og har like lyst på meg som før heldigvis ☺️ Eneste tilpasning her er litt andre stillinger i det siste pga press mot magen. 
jeg var også spent på dette, men du må nesten bare se det an litt og snakk med han om det evnt. ☺️ 

Anonymkode: 35db8...8b9

AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke bekymret meg for det så tidlig i svangerskapet. Det er umulig å si hvordan det blir for dere begge. Kanskje har ikke han lyst, kanskje har ikke du lyst, kanskje har du plager som uansett gjør det uaktuelt, kanskje har dere begge lyst og formen er god nok til at dere har sex helt fram til termin. 

Anonymkode: 5c8a9...cdf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Pga renselse som varer 6-8 uker? Samt at kroppen skal komme seg. Et fåtall kan ha sex tidligere enn 6 uker. 

Det er ganske vanlig at menn synes det kan være litt trøblete med sex og en unge inni der. Selv for billedskjønne par som Janina og Stian Blipp (Ref at de har snakket om det i podkast). Det går fortsatt an å være nære og intime. 
Det er noen veldig få mnd av resten avd deres liv :)

Anonymkode: a982c...59d

Skrevet

Ta en dag av gangen...noen mannfolk tror faktisk at er vi stikke babyen med penis he he...men jeg orket heller ikke ha sex, jeg hadde vondt i ryggen, når jeg fikk orgasme fikk jeg "kynnere" og eneste stilling vi klarte var doggy style..men det ble skikkelig ubehagelig.

Så ikke tenk på sex nå...du er gravid og må ta en dag av gangen...du kan bli skikkelig kvalm i 8 mnd til...bekken problemer etc.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i uke 32. Ser ikke for meg at jeg får samboer med på noe sengekos før en 8-10 uker etter hun er ute 😅 

han liker ikke å kjenne at hun beveger på seg eller komme borti magen i den situasjonen og jeg har aldri spurt men har inntrykk av at gravidkroppen (eller ponduskarakterkroppen som jeg kaller den 😂) ikke er særlig tennende for han. 

Vi viser hverandre mye annen kjærlighet, bare ikke av seksuell karakter. Jeg savner det, men respekterer at han ikke finner det veldig hot. 

Anonymkode: 8db2a...423

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei! Jeg leste at det tok rundt 2 måneder før man kunne ha samleie pga infeksjonsfare? Stemmer det ikke? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var også bekymret for det samme tidligere i svangerskapet - men her mistet jeg fullstendig lysten omtrent når magen «poppet». Vi har kanskje hatt sex 6 ganger ila svangerskapet😅

Anonymkode: 159e7...f95

AnonymBruker
Skrevet

Her var ikke svangerskapet et problem i det hele tatt. Men ammepupper derimot....gikk fra C-cup til H-cup, noe mannen synes var groteskt😅 Ble sex innimellom, men med litt klær på og han ville ikke ta på dem i det hele tatt. Ble bedre etterhvert da, når melkeproduksjon ble mindre og puppene mer normal. 

Anonymkode: 562da...7d9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! Jeg leste at det tok rundt 2 måneder før man kunne ha samleie pga infeksjonsfare? Stemmer det ikke? 

Jeg har etter alle fødslene vært ferdig med renselsen etter 7-10 dager. Med første revnet jeg, og måtte vente til stingene var grodd, men med de to andre var jeg klar etter 2-3 uker. Legen ville vi skulle bruke kondom de første seks ukene uansett, både på grunn av mulighet for ny graviditet og infeksjonsfare (selv om denne ble ansett som minimal etter renselsen).

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg har etter alle fødslene vært ferdig med renselsen etter 7-10 dager. Med første revnet jeg, og måtte vente til stingene var grodd, men med de to andre var jeg klar etter 2-3 uker. Legen ville vi skulle bruke kondom de første seks ukene uansett, både på grunn av mulighet for ny graviditet og infeksjonsfare (selv om denne ble ansett som minimal etter renselsen).

Mens jeg hadde enorme smerter ved forsøk på samleie, og klarte ikke gjennomføre før etter 6 mnd. Man reagerer ulikt, og hver kvinne må ta dette som det kommer. Noen har sex på barsel, andre etter et år. Ekstremt variabelt og ingenting man kan planlegge på forhånd. Ingen skal føle at de «må» noen ting, hverken vente eller gi gass.

Anonymkode: 38744...d9b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Mens jeg hadde enorme smerter ved forsøk på samleie, og klarte ikke gjennomføre før etter 6 mnd. Man reagerer ulikt, og hver kvinne må ta dette som det kommer. Noen har sex på barsel, andre etter et år. Ekstremt variabelt og ingenting man kan planlegge på forhånd. Ingen skal føle at de «må» noen ting, hverken vente eller gi gass.

Anonymkode: 38744...d9b

Svarte på et direkte spørsmål om man måtte vente to måneder. Presiserer tydelig at dette er mine erfaringer,og at vi fikk klarsignal fra lege. Har på ingen måter sagt at alle skal være som meg, men at ikke må vente to måneder hvis man er klar før. Vet ikke helt hva du leste. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er gravid i uke 6, og vi har hatt endel samtaler rundt sex (uten at jeg vet hvorfor😅). Han mener at når jeg får stor mage vil han ikke ha sex med meg da han ser for seg at det vil være rart, og at ungen skal være «rett der». Jeg blir derfor litt bekymret rundt sexlivet vårt, dersom jeg eksempel har stor mage i 6 måned og ikke kan ha sex før 2-3 mnd etter fødsel er dette for meg skikkelig trist. Hva er normalt her? Er det vanlig at kjæresten ikke ønsker sex når man er høygravid? 

Vil legge til: dette er min første tråd om dette, ser det er flere tråder med noe lignede tema men ikke helt min problemstilling 

Neida, å ha sex som gravid blir en vanesak😊😄

AnonymBruker
Skrevet

Ta problemene etterhvert som de oppstår. Er ikke sikkert det betyr så mye om han synes du er sexy, for det er ikke sikkert du orker tanken på sex. Kan også hende han synes du er råsexy. Det går ikke an å vite på forhånd.. og sex etter fødsel er også individuelt. Noen vil ha sex så fort som mulig, andre orker ikke tanken. Sjøl skal jeg røske tak i sexlivet mitt i sommer, for nå må det være mulig å få den babyen til å sove en time for seg selv så mamma og pappa kan huske at de er kjærester, ikke bare kolleger 🤪😂❤️

Anonymkode: 09b15...77d

AnonymBruker
Skrevet

Sist gang hadde vi ikke sex i svangerskapet eller de første 5 mnd med baby. Denne gang har vi ikke hatt sex i svangerskap enda (13 uker) og regner med det blir likt nå. Det er en fase og sånn er det. Kjipt, men kan ikke akkurat tvinge mannen til å ha sex heller. Han synes det er ekkelt å tenke på at babyen er rett der, så da får vi vente til jeg er klar etter babyen er ute. 

Anonymkode: 38b06...e3b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.6.2022 den 15.56):

Det kan absolutt skje, og det er normalt. Husk at svangerskapet er en svært kort del av et langt samliv dere skal dele. Det går nok fint. 

Jeg har 3 barn. Og sexlysten har vært fraværende hos far under svangerskapene. Men så fort baby var ute og jeg hadde kroppen min for meg selv igjen, så var han raskt ute med å ymte frampå. Til tross for mine 20 kg ekstra, lekkasje fra brystene og store bleier 😅

Anonymkode: 22e77...f8d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.6.2022 den 20.29):

Så lenge renselsen varer skal man helst ikke ha samleie. Hvis man må så bruk kondom. Det er absolutt økt fare for infeksjon når man har et åpent sår i livmor som blør.

Anonymkode: 22e77...f8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...