Gå til innhold

Dere enslige på minstesats, hvordan takler dere prisene nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå som maten blir enda dyrere, hvordan får dere det til å gå rundt? :( 

Anonymkode: 27f7a...008

• Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Nå som maten blir enda dyrere, hvordan får dere det til å gå rundt? :( 

Anonymkode: 27f7a...008

Jeg sliter, nå ligger strømmen her hos meg på 340 øre uten avgifter.  Så langt denne mnd har jeg brukt 190 kWh strøm. Og i morgen øker matpriser igjen, vet kkke hvordan dette skal gå fremover 😢 

Anonymkode: 54a8b...3ce

• Liker 1
  • Hjerte 6
Skrevet

Fikk mer i økning i ufør enn hva det koster med dyrere mat og drivstoff

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Håper politikerne bevilger en kraftig økning i støtten til de som har minst. Det er en skam at folk må snu på hver krone når Norge har så mye penger.

Anonymkode: 14361...a1a

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Må være lønnsomt å gi minstepensjonistene mer penger, fordi de bruker pengene på mat og livsnødvendige ting i Norge og da får butikkene solgt mer og flere ansatte får inntekt!

Anonymkode: 1fef9...43b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Håper politikerne bevilger en kraftig økning i støtten til de som har minst. Det er en skam at folk må snu på hver krone når Norge har så mye penger.

Anonymkode: 14361...a1a

Det er ikke bare å trykke opp penger og fordele. 

Det er ikke bare i Norge det er økonomisk usikkerhet. Det er heller ikke sittende regjering som styre verdensøkonomien. Alle med inntekt som er normal merker dette. 

Mange er enslige og har ansvar for barn  så det er ikke en homogen gruppe som må stramme inn. 

Anonymkode: e9214...fdf

AnonymBruker
Skrevet

Enkelt. Det går ikke.

Anonymkode: 7200c...b7a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg vært alene nå på minstesum aap hadde jeg slitt veldig (er heldigvis gift). Hadde sikkert bodd i en leilighet i stedet for enebolig, men det koster jo likevel.

Jeg er f.eks for syk til å lage mat fra bunnen, og bruker halvfabrikata mye. Det koster. Må også spise glutenfritt. Jeg trenger å ha 20 grader inne, ellers blir smertene mye verre. Osv. Det er mange syke som kommer til å slite veldig fremover :( kan bare se for meg å prøve å selge verdisaker og ønske meg nødvendige ting (varme klær f.eks) til jul og bursdag.

Anonymkode: f6b19...7d3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Spiser ikke hver dag. 

Anonymkode: 3ff2c...649

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
trøndermann38 skrev (30 minutter siden):

Fikk mer i økning i ufør enn hva det koster med dyrere mat og drivstoff

Da må du ha fått en egen spesialøkning, for dette er ikke tilfellet her. 🤔

Anonymkode: d0002...ac1

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke matvarer er det som øker prisene på?

Anonymkode: 1fef9...43b

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Rundt 1000 kroner. Får spart rundt 5000 kroner hver måned. 

AnonymBruker
Skrevet

Spiser annen hver dag.

Anonymkode: 98820...b91

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Enig, den usle nesten-tusenlappen slukes i dragsuget før den når konto her i alle fall. Jeg går bittelitt mindre i minus, men går fortsatt ut så å si i minus hver måned for det om. Det å rope hurra for de kronene er bortkastet tid og energi, for de tar den tilbake i det dobbelte i høye utgifter på mat, strøm, drivstoff, bokostnader og absolutt alt stiger og de finner snart opp ting å ta via skattekortet på pur faen. Tviler ikke et sekund på at i år 2064 så har de plass-avgift i en trinn modell basert på per fysiske kvadratmeter du tar opp på jorden. Jo feitere og høyere du er, jo mer må du betale for å eksistere på denne planeten. 

Anonymkode: 3ff2c...649

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
trøndermann38 skrev (32 minutter siden):

Rundt 1000 kroner. Får spart rundt 5000 kroner hver måned. 

Da har ikke du minste uføretrygd, med mindre du bor hjemme hos mamma og Pappa enda. 

Anonymkode: 7850b...49b

• Liker 5
Skrevet

Jeg merker det mest på drivstoffet.  Ikke alltid jeg er heldig med tidspunktet for fylling, så det har vært vanvittig til sum.

Strømregningen er ikke så ille for oss som bor i Midt-Norge. Regningen for mai kom seg på 446 kr. Den var veldig "snill". Blir nok styggere summer til høsten og vinteren.

Når man er alene, så går det ikke så mye mat. Bor i distriktet så det er 2,5 mil til nærmeste butikk. Så handler en gang i uka. Mangler jeg ikke noe, så kan det gå 14 dager før jeg er på handel. Da har jeg liste som jeg følger.

Det blir ikke mye igjen til sparing nei. Krysser fingre for at ikke kjøleskap, komfyr eller vaskemaskin ryker ellers blir det kaos i heimen.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Da har ikke du minste uføretrygd, med mindre du bor hjemme hos mamma og Pappa enda. 

Jo det har jeg. Jeg eier eget hus, rundt 5000 kroner hver måned i lån. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
trøndermann38 skrev (1 time siden):

Jo det har jeg. Jeg eier eget hus, rundt 5000 kroner hver måned i lån. 

Din halvdel det da av lån og avdrag? 
 Minste ufør er vel ca 18 000 utbetalt? 
Du klarer med andre ord og betale strøm, forsikringer, internett/tv strømmetjenester, mat, klær, drivstoff ++ for ca 8000 i mnd.
Det er bra gjort og klare spare på minste trygd og svært få som har 5000 i lån/leie per mnd. 

Sikkert billigere strøm der du bor da? For her er bare strømregningen på 2500 kr. Og selv om man prøver og handle billig blir det fort 3000 kr mnd i mat og andre ting fra butikken. Tv/internett koster 1200, forsikringer 1500 + alt annet medisiner, legebesøk, gaver++

• Liker 1
Gjest Ghostface
Skrevet

I en alder av 39 år er jeg allerede pensjonist og får minstelønn. Men at maten blir dyrere, er ikke noe nytt for det skjer jo hele tiden. Gjør ikke noe spesielt for å klare meg. Klarer meg fint enn så lenge.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Din halvdel det da av lån og avdrag? 
 Minste ufør er vel ca 18 000 utbetalt? 
Du klarer med andre ord og betale strøm, forsikringer, internett/tv strømmetjenester, mat, klær, drivstoff ++ for ca 8000 i mnd.
Det er bra gjort og klare spare på minste trygd og svært få som har 5000 i lån/leie per mnd. 

Sikkert billigere strøm der du bor da? For her er bare strømregningen på 2500 kr. Og selv om man prøver og handle billig blir det fort 3000 kr mnd i mat og andre ting fra butikken. Tv/internett koster 1200, forsikringer 1500 + alt annet medisiner, legebesøk, gaver++

Har hatt 18k utbetalt blir vel 19k nå omtrent. Billig strøm her ja. Jeg kjøpte et billig hus på landet. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...