AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #1 Skrevet 30. juni 2022 Alle mennesker skriker eller lager lyd når de får vondt, men ikke jeg. Når jeg virkelig får vondt blir jeg stille og trekker meg unna. Jeg trøkket på ett glass skår en gang, rett inn i foten😂😂 og var helt stille når det skjedde. Klarte ikke rope annet enn Mamma og Pappa ettersom de var i huset. Ikke hjelp, ikke noe annet enn navnene dems😅 en annen gang mistet jeg en glassramme rett på foten og begynte å blø en masse, men igjen ingen lyd og gråter stille tårer🤦♀️😅 noen andre som kjenner seg igjen i dette? Anonymkode: eeeb2...1b4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #2 Skrevet 30. juni 2022 Ja, jeg vet hvorfor jeg er sånn, vokste opp i et hjem hvor det å uttrykke behov eller følelser var en kardinalfeil, så ja. Anonymkode: f2e40...d9a 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #3 Skrevet 30. juni 2022 Vi er bare ulike Mtp smerteuttrykk. Det er ikke alltid de som har vondest som skriker høyest. Min datter er livredd smerter og skriker uhemmet av småting. Jeg er taus, har født tre barn taus. Anonymkode: 97426...7a1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #4 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Vi er bare ulike Mtp smerteuttrykk. Det er ikke alltid de som har vondest som skriker høyest. Min datter er livredd smerter og skriker uhemmet av småting. Jeg er taus, har født tre barn taus. Anonymkode: 97426...7a1 Absolutt, så sant! Anonymkode: eeeb2...1b4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #5 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ja, jeg vet hvorfor jeg er sånn, vokste opp i et hjem hvor det å uttrykke behov eller følelser var en kardinalfeil, så ja. Anonymkode: f2e40...d9a Det kan da være, de var ikke så flinke alltid med klaging og sånt ~~ Anonymkode: eeeb2...1b4
MizzVic Skrevet 30. juni 2022 #6 Skrevet 30. juni 2022 Ikke uvanlig at jo vondere, jo stillere. Menneskers reaksjon på noe, sier veldig lite om alvorlighetsgrad på f eks en ulykke. Samme gjelder jo dyr. Ofte jo verre det er, mer stille blir det. Det samme gjelder gråt. Det er lettere å gråte av en trist reklamefilm, enn en veldig hard beskjed. 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #7 Skrevet 30. juni 2022 Om jeg skader meg pleier jeg ofte å hive etter pusten for så å holde den en stund i stedet for å komme med utrop. Og så kan jeg komme med en brummende lyd med lukket munn. Alternativt kan jeg komme med en saftig ed, også da på innpusten. Det har ikke noe med oppveksten å gjøre, det er bare slik kroppen min velger å takle situasjoner. Anonymkode: 0ccbf...d80 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #8 Skrevet 30. juni 2022 MizzVic skrev (4 timer siden): Ikke uvanlig at jo vondere, jo stillere. Menneskers reaksjon på noe, sier veldig lite om alvorlighetsgrad på f eks en ulykke. Samme gjelder jo dyr. Ofte jo verre det er, mer stille blir det. Det samme gjelder gråt. Det er lettere å gråte av en trist reklamefilm, enn en veldig hard beskjed. Men er dette en bra ting? Jeg klarer ikke si ifra heller at noe har skjedd/har skada meg siden jeg blir taus 😩 Anonymkode: eeeb2...1b4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #9 Skrevet 30. juni 2022 Sånn er jeg også. Har hatt så vondt at jeg må konsentrere meg om å puste, lager ikke en lyd. Og ved mer vanlig smerte lager jeg heller ikke lyd. Lager bare lyd om jeg slår meg, det første sekundet. Jeg lager heller ikke ansiktsuttrykk som man tenker om smerter. Jeg biter tennene hardt sammen og blir mer hard i ansiktet. Slet med å bli trodd på sykehuset da jeg kom inn med gallesteinsmerter. Lærte da at jeg måtte fake uttrykk og lyder. Anonymkode: 4e25f...c6c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå