Gå til innhold

Hva er så spesielt med HOKA?


bundaberg

Anbefalte innlegg

Fordi det var disse som nå var best for min kropp. Har vært gjennom Adidas, Reebok, Nike, NB, On. Kan like så godt spørre om hva som er spesielt med de merkene. Hilsen revmariker.

Anonymkode: ea374...229

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har pleid å ha NB til 1600,- på jobb. Fikk ikke tak i nå og bytta til Hoka til 1400,-. Billigere og bedre. Så får jeg heller bare være en motesau. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoka er bedre som hverdagssko/jobbsko enn løpesko etter min mening. Til løping holder dempingen og passformen i cirka 250-300 km før de begynner å falle fra hverandre. Nike til sammenligning holder over dobbelt så langt. Det er vel markedsføringen og at folk liker fargene og stor dempepute som gjør produktet suksessfullt. Hoka har eksistert i over 10 år, men det er vel først de siste 3-4 årene det har tatt av i Norge.

Anonymkode: ef232...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/4/2022 at 10:36 AM, AnonymBruker said:

Ikke noe spes ved dem, bare at de er stygge. Minner meg om da alle måtte ha 2XU tights, for det var jo så bra, selv om de beviselig ikke var noe bedre enn en annen tights, bare mye dyrere. Hoka= flokktilhørighet...

Anonymkode: e1a35...ab4

Hadde knapt hørt om merket da jeg fikk skoene mine. Bruker de på jobb og kjenner en tydelig forbedring i isjias-plagene mine. Mye mulig det er en motegreie, men det funker faktisk på plager jeg har hatt i 10+ år.

Anonymkode: 30e59...6af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som kjøper eldre modeller, husk at demping på sko er ferskvare. Jeg mener ikke at dere må kjøpe det dyreste men pass på å ikke utsette dere selv for sko som er dårligere enn dere har behov for pga alderen på dempinga.

 

Jeg sliter sko så det synger etter så jeg må bytte årlig uansett kvalitet. Jeg kjøper  skechers for det meste. Gode og rimelige.

Levity har jeg desverre dårlig erfaring med, de mister fort fasongen og sålen takler ikke min bruk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte et par Hoka Sky Kaha GTX og ble helt frelst. De er kjempelette, og gode i alle terreng. Tok LANG tid før de ikke var vanntette lenger. Grepet er uslåelig (og jeg har hatt min andel tursko...), og jeg elsker at sålen under er bredere enn foten. Føles veldig stabilt og trygt. Etter det kjøpet har jeg hart Bondi 7 (elsket dem, brukte dem opp), og har Stinson og Speedgoat GTX nå. Elsker Stinson, men litt mindre fornøyd med Speedgoat da de er litt for smale for min fot.

Så oppsummert må det nok være dempingen, følelsen på foten, null gnagsår og deilig grep som gjør at jeg nå sverger til Hoka etter å ha prøvd mye annet rart. Gleder meg til nye Kaha 2 kommer i august, da skal jeg endelig parkere mitt første par.

Har forresten prøvd Levity Cloud Max fordi jeg hørte de var minst like bra. De kan ikke sammenlignes... 😅

Anonymkode: 26ef7...172

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg kjøpte et par Hoka Sky Kaha GTX og ble helt frelst. De er kjempelette, og gode i alle terreng. Tok LANG tid før de ikke var vanntette lenger. Grepet er uslåelig (og jeg har hatt min andel tursko...), og jeg elsker at sålen under er bredere enn foten. Føles veldig stabilt og trygt. Etter det kjøpet har jeg hart Bondi 7 (elsket dem, brukte dem opp), og har Stinson og Speedgoat GTX nå. Elsker Stinson, men litt mindre fornøyd med Speedgoat da de er litt for smale for min fot.

Så oppsummert må det nok være dempingen, følelsen på foten, null gnagsår og deilig grep som gjør at jeg nå sverger til Hoka etter å ha prøvd mye annet rart. Gleder meg til nye Kaha 2 kommer i august, da skal jeg endelig parkere mitt første par.

Har forresten prøvd Levity Cloud Max fordi jeg hørte de var minst like bra. De kan ikke sammenlignes... 😅

Anonymkode: 26ef7...172

Oppdaget også Kaha nylig, og ble overbevist tvert jeg fikk dem på meg på sportsbutikken. Har i alle år brukt halvhøye tursko fra Salomon, og vært ganske fornøyd, men jeg har slitt ut et par i året. Tenkte å prøve Hoka, og endte opp med Hoka Sky Kaha GTX, og du verden for en komfort! Har alltid tatt det som en selvfølge at jeg får vonde føtter etter en lengre fjelltur, men det skjer ikke med disse! ELSK!

Ellers veksler jeg mellom Hoka og Sketchers til hverdagssko. Godt fornøyd med begge merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordNord skrev (På 3.7.2022 den 11.15):

Har Hoka Challenger ATR GTX, som er gore-tex versjonen - da jeg er i marka også når det er vått. 

Det sies følgende om skoen:

Challenger ATR 6 GTX er den mest allsidige skoen i HOKA sortimentet, og den har vanntett og pustende Gore-Tex membran. Skoen passer godt på alle typer underlag. Den fungerer bra på tredemølle og asfalt, er aller mest hjemme på grus og stier. Meget god demping i Clifton-klassen. 4 mm knaster sikrer grep på krevende og sleipt underlag

Hvordan synes du disse er i størrelsen? 

Anonymkode: 3ad29...411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare dårlige sko,som er hypet opp........finner minst like gode sko mye rimeligere.Damer over 40 er de mest typiske som sprader rundt i hoka sko, de tror det er in 🙂

Anonymkode: 4d1d3...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Det er bare dårlige sko,som er hypet opp........finner minst like gode sko mye rimeligere.Damer over 40 er de mest typiske som sprader rundt i hoka sko, de tror det er in 🙂

Anonymkode: 4d1d3...b24

Synes mange menn har dem også, den fargerike varianten. Damene har hvite eller beige 

Anonymkode: 03378...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.7.2022 den 0.49):

Jeg slet med plantar facitt under foten. Fysioterapeuten min anbefalte Hoka. Til å begynne med gikk jeg med dem inne og ute. Og har ikke sett meg tilbake etter det. Foten ble bra igjen. Jeg har også kjøpt Levity fra thights.no som ett billigere supplement. Det funker helt greit. Men aldri mer typ Asics osv. 

Anonymkode: 8ea72...cbf

Samme problem her. Får plager av både Nike og Adidas. Hoka reddet joggegleden😀

Anonymkode: 9a3df...1ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvordan synes du disse er i størrelsen? 

Anonymkode: 3ad29...411

Helt normale. Jeg bruker til vanlig 39, og har 39 1/3 i disse. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordNord skrev (20 timer siden):

Helt normale. Jeg bruker til vanlig 39, og har 39 1/3 i disse. 

Tusen takk for svar 😊

Anonymkode: 3ad29...411

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min del er Hoka-skoene dem jeg kan gå/stå lengst i uten at jeg får intense smerter i bekkenet og nedover lårene. Er også plaget med en liktorn på ene tåen, men den blir lite plagsom når jeg bruker hoka. Skal sies at det er ikke alle modellene som er like gode. Jeg har prøvd både Bondi og Clifton. Clifton var ikke gode for verken rygg/bekken eller føtter for min del. Men den store ulempen er at dem blir fort slitt på innsiden av hælen. 
 

Prøvde å kjøpe Schechers Max cushion, hørte mange skrytte av dem. Men dem var ikke like gode på foten min. Men kjenner flere som er mer fornøyde med dem en Hoka igjen.. 

Anonymkode: c00e2...5b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...