AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #1 Skrevet 30. juni 2022 Jeg er på Kreta nå og har litt vondt (betennelse) i en visdomstann som holder på å komme opp. Ringte tannlegen min som anbefalte antibiotika eller evt ibuprofen til jeg kommer hjem (reiser hjem til helgen). Jeg tåler ikke Ibux, og Paracet funker dårlig sa han. Men han nevnte ikke andre smertestillende jeg kunne ta. Men er det andre smertestillende som har lik effekt som ibuprofen som er reseptfritt på apotek her jeg kunne prøvd tenker dere? Kun ibuprofen jeg ikke tåler… Anonymkode: 12e70...8b6
Maleficenta Skrevet 30. juni 2022 #2 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er på Kreta nå og har litt vondt (betennelse) i en visdomstann som holder på å komme opp. Ringte tannlegen min som anbefalte antibiotika eller evt ibuprofen til jeg kommer hjem (reiser hjem til helgen). Jeg tåler ikke Ibux, og Paracet funker dårlig sa han. Men han nevnte ikke andre smertestillende jeg kunne ta. Men er det andre smertestillende som har lik effekt som ibuprofen som er reseptfritt på apotek her jeg kunne prøvd tenker dere? Kun ibuprofen jeg ikke tåler… Anonymkode: 12e70...8b6 er det bare ibux du ikke tåler eller er det nsaids generelt? Har du hatt magesår er det derfor du ikke tåler det eller er det allergi mot noen av virkestoffene?
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #3 Skrevet 30. juni 2022 Tenker kanskje aspirin eller diklofenak. Du kan se en liste over diverse nsaid’s Her (linket til nhi) Anonymkode: 7043a...20d
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #4 Skrevet 30. juni 2022 Maleficenta skrev (Akkurat nå): er det bare ibux du ikke tåler eller er det nsaids generelt? Har du hatt magesår er det derfor du ikke tåler det eller er det allergi mot noen av virkestoffene? Kun Ibux (allergisk reaksjon) men skal være forsiktig med nsaids pga slankeoperert. Kan ta nsaids i små mengder (har snakket med lege om det tidligere). Anonymkode: 12e70...8b6
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #5 Skrevet 30. juni 2022 Ville sett om jeg fikk tak i naproxen (naprosyn i Hellas) eller noe som inneholder momendol. Anonymkode: 7043a...20d
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #6 Skrevet 30. juni 2022 Du 1. Går til apoteket 2. Du forklarer at du har vondt i tanna men at du er allergisk mot ibuprofen og må være forsiktig med å ta nsaid grunnet slankeoperasjon 3. Betjeningen finner frem det som de mener hjelper, og som tar hensyn til dine plager 4. Du spør hvor mange og hvor ofte du kan ta medisinene 5. Du betaler og forlater apoteket 6. Du finner en plass hvor de har drikke og gjerne litt mat 7. Du ser på menyen, velger det du ønsker for derretter å ta kontakt med servitøren oh bestiller. 8. Mat og drikke blir servert. Du åpner medisinen og tar x antall medisin som anbefalt av de på apoteket med drikken du bestilte. 9. Betal 10. Opprett ny tråd på kvinneguiden over problemer som de ikke har forutsetninger for å svare på. Hint, Medisiner er det emnet man ikke skal forhøre seg om på kvinneguiden. Du har ingen forsikring på at det som blir sagt her kan gjøre det vondt verre for deg. Anonymkode: bc837...462 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #7 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Du 1. Går til apoteket 2. Du forklarer at du har vondt i tanna men at du er allergisk mot ibuprofen og må være forsiktig med å ta nsaid grunnet slankeoperasjon 3. Betjeningen finner frem det som de mener hjelper, og som tar hensyn til dine plager 4. Du spør hvor mange og hvor ofte du kan ta medisinene 5. Du betaler og forlater apoteket 6. Du finner en plass hvor de har drikke og gjerne litt mat 7. Du ser på menyen, velger det du ønsker for derretter å ta kontakt med servitøren oh bestiller. 8. Mat og drikke blir servert. Du åpner medisinen og tar x antall medisin som anbefalt av de på apoteket med drikken du bestilte. 9. Betal 10. Opprett ny tråd på kvinneguiden over problemer som de ikke har forutsetninger for å svare på. Hint, Medisiner er det emnet man ikke skal forhøre seg om på kvinneguiden. Du har ingen forsikring på at det som blir sagt her kan gjøre det vondt verre for deg. Anonymkode: bc837...462 Makan til frekkhet! Jeg spør om reseptfrie midler. Jeg klarer også å tenke selv på om jeg selv vil følge rådet eller ikke. Synes det er bedre å spørre her i fred og ro der jeg også har tid til å lese meg opp på medisiner jeg ikke helt kjenner til fra før, enn å stå på et apotek og snakke med en her på dårlig engelsk, og kjøpe noe jeg ikke helt vet hva er! Anonymkode: 12e70...8b6
Tovalova Skrevet 30. juni 2022 #8 Skrevet 30. juni 2022 Kan du gå til tannlegen i hellas og trekke tannen og få antibiotika? naproxen skal vel være bra nok. Får det av legen isteden for Ibux.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #9 Skrevet 30. juni 2022 Får du kjøpt Corsodyl der til å skylle rundt tanna med/ta på bomullsdott og gni rundt tanna? Hjelper på betennelse. Anonymkode: 31dfb...a4e
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #10 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Makan til frekkhet! Jeg spør om reseptfrie midler. Jeg klarer også å tenke selv på om jeg selv vil følge rådet eller ikke. Synes det er bedre å spørre her i fred og ro der jeg også har tid til å lese meg opp på medisiner jeg ikke helt kjenner til fra før, enn å stå på et apotek og snakke med en her på dårlig engelsk, og kjøpe noe jeg ikke helt vet hva er! Anonymkode: 12e70...8b6 Men da kan du jo også google litt i fred og ro https://www.helsenorge.no/sykdom/munn-tenner-kjeve/nar-bor-jeg-trekke-visdomstennene/. Les siste avsnitt under overskriften "Symptomer". Personlig stoler jeg mer på HelseNorge enn tilfeldige personer på KG. Anonymkode: 670f1...186 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #11 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men da kan du jo også google litt i fred og ro https://www.helsenorge.no/sykdom/munn-tenner-kjeve/nar-bor-jeg-trekke-visdomstennene/. Les siste avsnitt under overskriften "Symptomer". Personlig stoler jeg mer på HelseNorge enn tilfeldige personer på KG. Anonymkode: 670f1...186 Får det som stod der hjalp meg veldig… eller kanskje ikke Anonymkode: 12e70...8b6
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #12 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Får det som stod der hjalp meg veldig… eller kanskje ikke Anonymkode: 12e70...8b6 Det står at du kan bruke ibux eller paracet. At tannlegen sier at paracet fungerer dårlig, er jo hans subjektive mening. Du må nesten prøve. Siden du misliker svarene du får, så lenge de ikke er av allmenn legevitenskapelig karakter, bruk ditt og datt, gjør ditt og datt, får du heller ta en tur til tannlegen der du er, og håper forsikringen dekker det. Anonymkode: 670f1...186 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #13 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det står at du kan bruke ibux eller paracet. At tannlegen sier at paracet fungerer dårlig, er jo hans subjektive mening. Du må nesten prøve. Siden du misliker svarene du får, så lenge de ikke er av allmenn legevitenskapelig karakter, bruk ditt og datt, gjør ditt og datt, får du heller ta en tur til tannlegen der du er, og håper forsikringen dekker det. Anonymkode: 670f1...186 Det stod «eksempel ibux og paracet» Anonymkode: 12e70...8b6
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #14 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det stod «eksempel ibux og paracet» Anonymkode: 12e70...8b6 Ja, og hvilket andre reseptfrie legemidler mener du at du skal bruke? Dette er alternativene dine. Om du ikke går til lege og får noe på resept. Du liker å kverulere? Anonymkode: 670f1...186 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #15 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det står at du kan bruke ibux eller paracet. At tannlegen sier at paracet fungerer dårlig, er jo hans subjektive mening. Du må nesten prøve. Siden du misliker svarene du får, så lenge de ikke er av allmenn legevitenskapelig karakter, bruk ditt og datt, gjør ditt og datt, får du heller ta en tur til tannlegen der du er, og håper forsikringen dekker det. Anonymkode: 670f1...186 Har fått flere gode og trygge råd her. Paracet har jeg prøvd. Funker dårlig den… Anonymkode: 12e70...8b6
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #16 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, og hvilket andre reseptfrie legemidler mener du at du skal bruke? Dette er alternativene dine. Om du ikke går til lege og får noe på resept. Du liker å kverulere? Anonymkode: 670f1...186 Det er du som kverulerer her, ikke jeg. Spør kun om råd utover ibux og paracet. Det har jeg også fått!!. Er det du som har problemer med å spise eller jeg??? Er ikke sååå ille at jeg ikke kan vente med evt trekking til jeg kommer hjem om to dager, men vondt å åpne munnen. Ønsker kun litt lindring til jeg kommer hjem. Så gi deg nå. Anonymkode: 12e70...8b6
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #17 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har fått flere gode og trygge råd her. Paracet har jeg prøvd. Funker dårlig den… Anonymkode: 12e70...8b6 OK? Så Naproxen, som er omtrent det samme som Ibux, som du altså ikke tåler, er et godt råd? Eller å trekke en tann som er på vei opp? Anonymkode: 670f1...186 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #18 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er du som kverulerer her, ikke jeg. Spør kun om råd utover ibux og paracet. Det har jeg også fått!!. Er det du som har problemer med å spise eller jeg??? Er ikke sååå ille at jeg ikke kan vente med evt trekking til jeg kommer hjem om to dager, men vondt å åpne munnen. Ønsker kun litt lindring til jeg kommer hjem. Så gi deg nå. Anonymkode: 12e70...8b6 Du fortsetter å svare på mine kommentarer. Hadde du ikke svart, hadde jeg vært ferdig for lenge siden. Du får ha god bedring. Anonymkode: 670f1...186 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #19 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): OK? Så Naproxen, som er omtrent det samme som Ibux, som du altså ikke tåler, er et godt råd? Eller å trekke en tann som er på vei opp? Anonymkode: 670f1...186 Ja, det var et godt råd. Det er ibuprofen jeg ikke tåler. Anonymkode: 12e70...8b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå