AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #1 Skrevet 30. juni 2022 Er heller ikke ferdig med barn. Er spredd for å blir alvorlig syke av dette og dø fra barnet mitt og pappaen. Er det noen som har erfaring med dette, går det helst bra? Kom det til bake etter konisering. Hadde helt fine prøver ved sist undersøkelse, men nå tre år etter er de ikke det lengre. Kan man få viruset igjen og igjen etter behandling selv om man har samme partner? Skjønner ikke det. Anonymkode: 964a4...5e9 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #2 Skrevet 30. juni 2022 Glemte å skrive at det er snakk om hpv i livmorhalsen, flere typer. Er helt fra meg. Og nei, har ikke hatt det som betegnes som mange partnere og debuterte sent. Anonymkode: 964a4...5e9
KristinF Skrevet 30. juni 2022 #3 Skrevet 30. juni 2022 Har du fått viruset, så blir du ikke kvitt det. Du har det fremdeles i kroppen, men det betyr ikke at du får kreft av det. Jeg hadde selv grove celleforandringer for noen år siden, men ble ikke konisert- bare fulgt godt opp med jevnlige sjekker. Ingen celleforandringer per nå lenger. Det går i all hovedsak bra for de fleste, så bare ro hysteriet helt ned.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #4 Skrevet 30. juni 2022 KristinF skrev (4 minutter siden): Har du fått viruset, så blir du ikke kvitt det. Du har det fremdeles i kroppen, men det betyr ikke at du får kreft av det. Jeg hadde selv grove celleforandringer for noen år siden, men ble ikke konisert- bare fulgt godt opp med jevnlige sjekker. Ingen celleforandringer per nå lenger. Det går i all hovedsak bra for de fleste, så bare ro hysteriet helt ned. Gikk celleforandringene dine tilbake av seg selv? Anonymkode: 964a4...5e9
KristinF Skrevet 30. juni 2022 #5 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gikk celleforandringene dine tilbake av seg selv? Anonymkode: 964a4...5e9 Ja.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #6 Skrevet 30. juni 2022 Hadde grove celleforandringer og aktivt hpv virus for noen år siden. Fikk kontroller hver tredje mnd for å følge utviklingen,mens man vurderte konisering. Ble midlertidig gravid,og i løpet av svangerskapet gikk celleforandringene tilbake og hpv var inaktivt. Nå kontrolleres jeg hvert tredje år. Ei venninne fikk hormonspiral for å redusere celleforandringer, dette hjalp henne. Har også andre venninner som er blitt gravide etter konisering,da de ikke fjernet hele livmorhalsen. Ønsker deg masse lykke til. Pust med magen og ta kontroll over situasjonen selv. Skjønner at du blir redd, men i de fleste tilfeller går dette bra. Anonymkode: 11e63...0b6
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #7 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Glemte å skrive at det er snakk om hpv i livmorhalsen, flere typer. Er helt fra meg. Og nei, har ikke hatt det som betegnes som mange partnere og debuterte sent. Anonymkode: 964a4...5e9 Da vil jeg tro din mann har vært utro. Mest sannsynlig mens du gikk gravid. Anonymkode: 53fd3...3a1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #8 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da vil jeg tro din mann har vært utro. Mest sannsynlig mens du gikk gravid. Anonymkode: 53fd3...3a1 Du er dum du. Anonymkode: e49c6...dae 5 4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #9 Skrevet 30. juni 2022 Har du fått beskjed om at du trenger konisering, ts? Anonymkode: 649b3...ea1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #10 Skrevet 30. juni 2022 Jeg ble konisert for 15 år siden, har aldri hatt celleforandringer etter det. Anonymkode: 649b3...ea1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #11 Skrevet 30. juni 2022 Jeg hadde også celleforandringer etter svangerskap. Gynekologen sa at det var vanlig når man nettopp hadde vært gravid uten at jeg vet hvorfor. Dette er 10 år siden, og jeg har ikke hatt celleforandringer siden. Skjønner selvfølgelig at du er redd og tenker det verste, det er naturlig når man har blitt mamma. Prøv å pust med magen å fokuser på at det helst går bra. Sender deg en god klem ❤️ Anonymkode: a6569...fa2 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #12 Skrevet 30. juni 2022 De følger nøye med. Jeg hadde, og ble som deg veldig redd. Ble konisert, og følgt opp hver 6 mnd ca. Var hpv positiv i flere år, men har nå blitt kvitt det helt. Har også fått 2 barn i denne tiden. Anonymkode: cd576...1bf 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #13 Skrevet 30. juni 2022 Ble konisert for 8 (?) År siden. Ikke hatt celleforandringer siden. Anonymkode: 9ea99...b8a
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #14 Skrevet 30. juni 2022 Ps trådstarter: celleforandringer betyr IKKE kreft. Det betyr heller ikke at du kommer til å få kreft. Det er nettopp derfor de følger med, for å kunne ta det før det skjer noe. Utviklingen fra celleforandringer til kreft tar i gjennomsnitt 10 år dersom man ikke behandler det. Og det er nettopp derfor de fjernet celleforandringer som ikke trekker seg vekk av seg selv. ❤️ Husker jeg var veldig redd da jeg ble gående med celleforandringer i over et halvt år, men når gynekologen forklarte meg at det ikke blir kreft over natta (tvert om tar mange år), så ble jeg mye roligere. ❤️ Anonymkode: 9ea99...b8a 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå