Gå til innhold

Du som tenkte deg et barn, men fikk to

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan ble det? Synes du det var bra eller skulle du helst kun hatt et?

Anonymkode: c5992...dba

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bra. Det ble lettere med to, enn en, da de ble eldre. De leker oftere fint sammen enn de krangler. 4 år mellom og samme kjønn.

Anonymkode: 01fa6...436

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Da jeg og eks skilte lag før første barnet var 1 år så tenkte jeg det kom til å bare bli med han. For å få dine og mine situasjon var ikke noe jeg tenkte på. Jeg hadde et hardt svangerskap og følte meg veldig ensom i permisjon. Det var ikke noe jeg kunne tenke meg å prøve en gang til. 

Jeg tenkte også veldig på å ikke få flere barn enn jeg vet jeg takler alene for man vet aldri hva som skjer i livet. Spesielt med hvordan det gikk med min første. Jeg tenkte at flere barn nå ville bli veldig vanskelig.

Men så møter jeg en kar som ønsker seg barn og sa til han at det må jeg tenke på. Brått blir jeg gravid innen vi har vært sammen i 1 år og det kom et barn til likevel. 

Nå kunne jeg ikke tenkt meg noe annet, selv om jeg deler på eldste så er de faktisk søsken. De har mye glede av hverandre og kan underholde hverandre ganske mye. 

Anonymkode: b7748...423

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vi skulle bare ha 1 men ett uhell så ble det 2. Og jeg er utrolig takknemelig for det. Aldri angret ett sekund! Begge med adhd så har sin sjarm og mye på farten og søskenkjærlighet. Men mye glede i hverandre. Kunne ikke vært foruten!

Anonymkode: 4cfdb...e82

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det ble mye lettere! Jeg vokste så mye mer med to enn med en, som mamma. Det ble mye mer kjærlighet og finere for oss i familien også. Angrer ikke et sekund.

Anonymkode: 97d14...82e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle gjerne hatt ett . Har 7 år mellom mine og minste er nå ungdom og trassig som få. Første var ikke trassig og jeg tenker av og til : hvorfor fikk jeg to. Men ikke noe jeg sier og det blir vel bedre når de blir større og voksen 🙃😌

Anonymkode: 87fb1...4e7

AnonymBruker
Skrevet

Ønsket meg 4 barn før jeg ble mor, men etter et smertefullt svangerskap, en fødsel som dro ut og synes babytiden var veldig vanskelig da jeg ble alene med babyen fra 2 mnd, bestemte jeg meg for å ikke få flere.. Fant meg ny kjæreste når eldste var 4 år, han hadde sterilisert seg fordi han selv ikke ønsket flere barn heller, men likevel fikk jeg barn nr 2 når eldste var 8 år 😅.. Synes det har gått strålende, men yngste var ikke ting så vanskelig, jeg var mer moden og hadde god støtte i barnefar.. Veldig fornøyd med 2 barn ❤️❤️

Anonymkode: 26cdd...955

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ønsket meg 4 barn før jeg ble mor, men etter et smertefullt svangerskap, en fødsel som dro ut og synes babytiden var veldig vanskelig da jeg ble alene med babyen fra 2 mnd, bestemte jeg meg for å ikke få flere.. Fant meg ny kjæreste når eldste var 4 år, han hadde sterilisert seg fordi han selv ikke ønsket flere barn heller, men likevel fikk jeg barn nr 2 når eldste var 8 år 😅.. Synes det har gått strålende, men yngste var ikke ting så vanskelig, jeg var mer moden og hadde god støtte i barnefar.. Veldig fornøyd med 2 barn ❤️❤️

Omgjorde han steriliseringen? Eller ble du gravid til tross for at han var sterilisert?

AnonymBruker
Skrevet

Men, sånn ellers, den negative siden er at jeg ikke bestandig føler at jeg strekker til.

Anonymkode: b7748...423

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde opprinnelig tenkt 2, men ombestemte oss etter å ha blitt helt overkjørt av toget med førstemann. "Alt" av komplikasjoner og styr, det var helt jævlig. Men da han var 2 år, ble lengselen etter et barn til likevel såpass stor at vi gikk for en til. 

Nå er de 4,5 og 1,5, og det har gått over all forventning. Lillemann er utrolig mye enklere enn storemann. Ja, det er mindre egentid, spesielt nå som lillemann fremdeles er så liten at han må ha hjelp til det meste, og passes grundig på hele tiden, men altså, jeg føler en helt annen ro i meg nå. Nå føles familien virkelig komplett. Jeg er veldig, veldig glad for at vi fikk en til. Men det er vår opplevelse, jeg kjenner andre som har fått hverdagen helt snudd på hodet da andremann ble født med alvorlig psykisk utviklingshemning.. 

Anonymkode: 60336...625

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Omgjorde han steriliseringen? Eller ble du gravid til tross for at han var sterilisert?

Ble gravid tross steriliseringen, I hans tilfelle hadde sædlederne grodd sammen igjen, som forresten ikke er helt uvanlig etter mange år, når jeg ble gravid var det 9 år siden han sterilisert seg. Så er man fast bestemt så er det viktig å sjekke seg 😉 det gikk bra i vårt tilfelle da 😅 mini var babyen vi ikke visste vi ønsket oss 😂❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ble gravid tross steriliseringen, I hans tilfelle hadde sædlederne grodd sammen igjen, som forresten ikke er helt uvanlig etter mange år, når jeg ble gravid var det 9 år siden han sterilisert seg. Så er man fast bestemt så er det viktig å sjekke seg 😉 det gikk bra i vårt tilfelle da 😅 mini var babyen vi ikke visste vi ønsket oss 😂❤️

Må og få legge til at da jeg ble gravid og alle disse rare symptomene meldte seg, var jeg sikker på at jeg var kommet i prementur overgangsalder 😅, med sterilisert mannfolk kunne jeg jo ikke være gravid😬 når jeg gikk til legen var jeg hele 14 uker, så for oss var jo sjokket helt enormt 🙈

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Livet hadde vært veldig mye lettere med ett, men angrer ikke i det hele tatt. 

Anonymkode: c4c77...0b9

AnonymBruker
Skrevet

Hva med de som hadde tenkt to barn, men fikk fire ? 😂😂

Anonymkode: 18624...b2c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Må og få legge til at da jeg ble gravid og alle disse rare symptomene meldte seg, var jeg sikker på at jeg var kommet i prementur overgangsalder 😅, med sterilisert mannfolk kunne jeg jo ikke være gravid😬 når jeg gikk til legen var jeg hele 14 uker, så for oss var jo sjokket helt enormt 🙈

Du må lære deg forskjell på når/da.

Ellers veldig hyggelig at det gikk så fint for dere å få nr.2. 🤗

Anonymkode: 2f6df...442

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vi hadde opprinnelig tenkt 2, men ombestemte oss etter å ha blitt helt overkjørt av toget med førstemann. "Alt" av komplikasjoner og styr, det var helt jævlig. Men da han var 2 år, ble lengselen etter et barn til likevel såpass stor at vi gikk for en til. 

Nå er de 4,5 og 1,5, og det har gått over all forventning. Lillemann er utrolig mye enklere enn storemann. Ja, det er mindre egentid, spesielt nå som lillemann fremdeles er så liten at han må ha hjelp til det meste, og passes grundig på hele tiden, men altså, jeg føler en helt annen ro i meg nå. Nå føles familien virkelig komplett. Jeg er veldig, veldig glad for at vi fikk en til. Men det er vår opplevelse, jeg kjenner andre som har fått hverdagen helt snudd på hodet da andremann ble født med alvorlig psykisk utviklingshemning.. 

Anonymkode: 60336...625

Dette er akkurat som vår historie. 

Anonymkode: 97d14...82e

AnonymBruker
Skrevet

Veldig krevende de første 6 mnd. Så ble det veldig fint. De leker så bra sammen og har å mye glede av hverandre. 

Anonymkode: 8208d...f35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...