mingus Skrevet 30. juni 2022 #1 Skrevet 30. juni 2022 Blir ikke klok på om de mnd er salgstriks eller om det har noe med konsistens og om magen tåler det eller ikke. Det er første smaksprøve, og i solsvima valgte jeg banan over pære på 4mnd grøtene fra Anglamark. Hun ble 5 måneder for noen dager siden. Er jo nærmere 6 enn 4 måneder nå, så jeg vet ikke jeg. Ikke noe problem å gå og bytte den, men kanskje ikke nødvendig? Kurven hennes har begynt å flate ut litt av bare morsmelk, så greit hvis hun får mest mulig ut av grøten, tenker jeg.
mereo Skrevet 30. juni 2022 #2 Skrevet 30. juni 2022 Kan ikke svare angående änglamark, men nestle er samme innhold bare mer konsistens. 2
mingus Skrevet 30. juni 2022 Forfatter #4 Skrevet 30. juni 2022 mereo skrev (2 minutter siden): Kan ikke svare angående änglamark, men nestle er samme innhold bare mer konsistens. Ok 🙂 jeg synes alle anglamarkene har vært som fløyel i konsistensen, så vidt jeg husker fra storebror, men hmm ... Jeg tror jeg bare tar den omveien på vei bort til henting i barnehagen og får bytta den, det er vel en grunn til at en er 6 og en er 4, og jeg vil ikke hun skal sette noen konsistens i halsen!
mingus Skrevet 30. juni 2022 Forfatter #5 Skrevet 30. juni 2022 Mamajune11 skrev (1 minutt siden): Det går helt fint Tror du det? Vet du grunnen til at den ene er for 4mndinger og den andre for 6? 🙂
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #6 Skrevet 30. juni 2022 mingus skrev (5 minutter siden): Ok 🙂 jeg synes alle anglamarkene har vært som fløyel i konsistensen, så vidt jeg husker fra storebror, men hmm ... Jeg tror jeg bare tar den omveien på vei bort til henting i barnehagen og får bytta den, det er vel en grunn til at en er 6 og en er 4, og jeg vil ikke hun skal sette noen konsistens i halsen! Fåre for å sette i halsen blir vel heller motsatt, at man gir 6 mnd grøt til 4 mnd baby. Anonymkode: 19fb2...21c 2
mingus Skrevet 30. juni 2022 Forfatter #7 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fåre for å sette i halsen blir vel heller motsatt, at man gir 6 mnd grøt til 4 mnd baby. Anonymkode: 19fb2...21c Ja, men her var det snakk om 6mnd grøt til 5mnd baby, så ikke så langt unna .. nei, jeg kan jo bare kjøpe den til 4mnd også, og spare på denne i skapet en måned 🤗 blir uansett spennende for henne å prøve, hun har bare smattet litt på en vannmelonbit så langt i hele sitt liv, og sett på alt vi spiser med laaange øyne 👀 2
mingus Skrevet 2. juli 2022 Forfatter #8 Skrevet 2. juli 2022 Forresten, de sier jo man bare skal begynne med et par skjeer om dagen i begynnelsen, kan dette skje to ganger om dagen allerede nå? Vil jo ikke gi for mye til den lille magen, men siden hun var begynt å flate ut på vekt, og liker mat veldig godt allerede, om jeg kanskje gir henne et par småskjeer mat fordelt utover dagen? Så mye jeg spør skulle ikke tro jeg var andregangs, men jeg husker virkelig ikke hvordan vi gjorde det første gang... tror ikke han var så matgal som hun her heller, så vil ikke gi for lite hvis hun virkelig er sulten heller -_-
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #9 Skrevet 2. juli 2022 Det gjør ingenting å gi 6 mnd grøt til en på 5 mnd. Grøt setter man ikke i halsen pga konsistens uansett, du bestemmer jo konsistensen med mengde vann. Anonymkode: da32b...478 1
mingus Skrevet 2. juli 2022 Forfatter #10 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det gjør ingenting å gi 6 mnd grøt til en på 5 mnd. Grøt setter man ikke i halsen pga konsistens uansett, du bestemmer jo konsistensen med mengde vann. Anonymkode: da32b...478 Takk, jeg har nå kjøpt inn en til 4 mnd likevel jeg 😊 men nå lurte jeg på om hun skulle få litt mer i dag, eller om en teskje mengde holder for dagen? Hun ble veldig gira på grøt 😀
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #11 Skrevet 2. juli 2022 La hun få spise så mye hun vil ha, prøv deg frem. Anonymkode: 45ca2...790 1
mingus Skrevet 2. juli 2022 Forfatter #12 Skrevet 2. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): La hun få spise så mye hun vil ha, prøv deg frem. Anonymkode: 45ca2...790 Ja men da kan det vel fort bli for mye for de små tarmene der, hun er skikkelig glupsk 😄 Men skal få en liten skje eller to til til middag, er jo så greit å beregne mikroskopiske porsjoner med grøt Så slipper hun å sende oss sjalu blikk ^^
Sydenkupp Skrevet 2. juli 2022 #13 Skrevet 2. juli 2022 Hva med å lage grøten selv? Bedre for barnet og du sparer masse penger.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2022 #14 Skrevet 2. juli 2022 Sydenkupp skrev (48 minutter siden): Hva med å lage grøten selv? Bedre for barnet og du sparer masse penger. Hvordan gjør man det? Anonymkode: 19fb2...21c
Queen of the North Skrevet 2. juli 2022 #15 Skrevet 2. juli 2022 Barnegrøt er tilpasset barnets utvikling og sakte tilvenning til annen mat enn morsmelk så det ikke blir så brå overgang med mageknip osv. 4 mnd grøtene er helt finmosete og gjerne laget av ris og mais da det er mildere for magen med smak som barn ofte liker f eks banan. Etterhvert som barnet vokser så blir grøtene gradvis grovere i konsistensen slik at de metter bedre, men fortsatt er tilpasset barnets fordøyelse og barnet blir tilvendt nye smaker. Til slutt så blir overgangen til vanlig mat mindre. Hilsen ei som har jobbet mange år med salg av barnemat.
Sydenkupp Skrevet 5. juli 2022 #16 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 2.7.2022 den 13.08): Hvordan gjør man det? Anonymkode: 19fb2...21c https://www.barebrabarnemat.no/jernrik-hirsegrot/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå