Gå til innhold

Hvor dra på familieferie på lavbudsjett?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er ingen bjørnepark i Gol, men i Flå! Fint der, men inngang er blitt dyrt.... Er vel pluss minus rundt 400,- for billett inn pr person.. Husker ikke om det er noe aldersgrense eller billigere for barn...     Ligge unna parker ala sånn er nok billigere! :)  

Vet ikke hva interressene er, men hva med fisking,  andre naturopplevelser, se andre ting som ikke er blandt de største fornøyelsesparkene?  Kanskje besøke en eller annen bondegård- kan være med på litt dyrestell  o.l.. dra på noen andre gratis lekeplasser ... gå på en liten fjelltopp eller annen tur- og ha med en "overraskelse " vel fremme dere kan kose dere med.....    ???     😊😊

Anonymkode: c5923...a7f

Denne ferien høres ut som en helt ordinær helg for oss, så det blir nok ikke innertier 🙈 (vi gjør ikke det der hver helg, altså. Men ofte nok og hver bidige ferie de siste 10 årene 🙈)

Anonymkode: e6697...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Så det var ny overnatting i Dyreparken, ganske billig: juliusskogen. 

Ellers har vi akkurat vært i Danmark og Sverige og snakket om at der var flaks vi dro i juni, da alle priser økte i juli pga høysessong. Jeg har alltid trodd hele sommeren er høyssesong, men det meste var billigere i juni, så neste år bør dere planlegge å gjøre noe med en gang sommerferien begynner for skolebarna. 

Vi var på Liseberg og bodde i campinghytte på en campingplass. Man kan sette opp telt der eller bo ganske rimelig hvis man velger lav standard. Vi voksne synes ikke det var noe særlig å bo sånn (men helt greit å ha et billig sted å sove ett par netter), men barna storkoste seg og vi fikk en drømmedag i Liseberg. De solgte ganske rimelig mat der også.

Dere kan ha med drikkeflasker og niste i sekken. Dere voksne kan kjøpe kun inngang på Liseberg og barna kan kjøre karuseller selv med «lilla alt i ett». Hele parken er et eventyr å gå rundt i og er verdt en tur. Min gutt på 6 år likte Liseberg mye bedre enn legoland. 

Anonymkode: 6561d...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så det var ny overnatting i Dyreparken, ganske billig: juliusskogen. 

Ellers har vi akkurat vært i Danmark og Sverige og snakket om at der var flaks vi dro i juni, da alle priser økte i juli pga høysessong. Jeg har alltid trodd hele sommeren er høyssesong, men det meste var billigere i juni, så neste år bør dere planlegge å gjøre noe med en gang sommerferien begynner for skolebarna. 

Vi var på Liseberg og bodde i campinghytte på en campingplass. Man kan sette opp telt der eller bo ganske rimelig hvis man velger lav standard. Vi voksne synes ikke det var noe særlig å bo sånn (men helt greit å ha et billig sted å sove ett par netter), men barna storkoste seg og vi fikk en drømmedag i Liseberg. De solgte ganske rimelig mat der også.

Dere kan ha med drikkeflasker og niste i sekken. Dere voksne kan kjøpe kun inngang på Liseberg og barna kan kjøre karuseller selv med «lilla alt i ett». Hele parken er et eventyr å gå rundt i og er verdt en tur. Min gutt på 6 år likte Liseberg mye bedre enn legoland. 

Altså rimelig mat på campingplassen. 
Prisene på mat på Liseberg var heller ikke avskrekkende såvidt jeg husker, men kan fint gjøre det billigere ved å ha med medbrakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Litt for sent for det nå, men det lønner seg å være tidlig ute, flybilletter/billetter til båt og hoteller stiger ofte jo nærmere sommeren man kommer. Feks til land i Øst-Europa kan man få det ganske billig. Anbefaler Gdansk i Polen, kjempefin by, og like ved ligger badebyen Sopot, som også er en koselig liten by med kjempefin sandstrand. Masse fine billige leiligheter ute på Airbnb der. 

Anonymkode: fb463...707

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Telttur i marka her i fem netter sammen med venninne og til sammen fire barn (7-11 år). Hun hadde fått låne en lavvo og kokeapparat fra noen speidere. Min 11-åring syntes det var kjedelig, men både vi to voksne og de andre barna storkoste oss. Vi var heldige med været. Det ble bading flere ganger til dagen. Tre netter var vi helt alene der vi lå, en natt var det to eldre kvinner på sykkeltur som lå samme sted og en natt var det et yngre par i telt som lå der.

Vi hadde alt med på en sykkeltralle som vi voksne delte på å trekke. Brukte utstyrsliste fra Turistforeningen og det var ikke noe vi savnet. Men det var godt å få tatt en dusj da vi kom hjem! Ingen ble syke. Et par av barna hadde litt forstoppelse de første dagene, men det gikk etter hvert over. 11-åringen var nok mest plaget. Hun klarte ikke få gå gjort fra seg før nest siste morgenen, og det var nok litt av grunnen til at hun var litt mutt noen dager. Særlig for barna men også for oss voksne var det jo litt uvant å måtte sette seg på huk i skogen for å bæsje.

Vi opplevde ikke noe ubehagelig og hadde ingen problemer som ikke kunne løses der og da. Veldig moro å ha forsøkt dette også.

Anonymkode: 09899...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dere kan doble feriebudsjettet med å leie ut leiligheten deres på Airbnb mens dere er på ferie

Anonymkode: 11453...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sjekka ut om det er steder hvor internat/studentboliger er sommerhotell? I Bø fx var dette vanlig tidligere, noen av de ligger rett ved Sommarland. I Kristiansand har Ansgar-skolen sommerovernatting rett ved Dyreparken og masse fine strender. 

Anonymkode: c9c43...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enten kjøp et billig telt eller lei telt på finn.no. Dra ril Sverige, da blir mat mye billigere.

Anonymkode: 8550f...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi tar med telt, primus og kjølebag på camping i Sverige. Teltplasser, med strøm, er ikke så dyrt. Campingplasser er stort sett stas for ungene. Bading, også ofte (kommunalt) badeland tilknyttet campingplassen, masse andre unger, minigolf, lekepark osv. 

Jeg har i alle år tatt ungene med på camping i Sverige. Billig og gøy😊 I år betalte jeg 2800,- for plass i 1 og 1/2 uke. Camping med badeland og mye anner gøy å finne på. 
Mat lager vi på primus, og spiser ute noen dager. Drikke og frokost i kjølebaggen. Et ok campingbord og noen stoler er kjekt å ha😊 

Om dere ikke har telt får dere helt sikkert låne eller leie av noen for en billig penge. God tur👍🏻😊

Anonymkode: e8428...33f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.7.2022 den 12.00):

Vi har vært på museer osv. i nærområdet i alle år, men takk for tips om å droppe dyre lekeland/parker. :) 

Anonymkode: e6697...e37

Ja, jeg er klar over det. Derfor jeg poengterte at husk på å sjekk ut museer og andre lokale severdigheter/aktiviteter hvor enn dere nå ender opp med å dra :)

Campingplass i Sverige er gjerne kjempestas i den alderen. Hvor det er kiosk/kafé på området, badeplass og lekeplass. Og mange andre unger å leke med.

Så finner dere sikkert noe i nærområdet å gjøre dagstur til.

Anonymkode: a3872...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...