Gå til innhold

Hvor dra på familieferie på lavbudsjett?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Feriesenter i Danmark?  Kjør til Larvik og ta Superspeed derfra. Mange fine steder på nord Jylland. Trenger ikke bo en hel uke hvis det blir dyrt. Greit å lage mat i leiligheten så ikke alle måltider må spises ute. Var mye på feriesenter da våre barn var yngre. 

Anonymkode: e9c28...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dersom dere kommer dere til Danmark kan dere jo finne overnatting for 1000-1500 kr natten på Airbnb. Hva med i nærheten av Skallerup f.eks? Fine strender, finnes små (gratis) besøksgårder og andre ting som ikke koster mye penger. Dersom dere dropper parker men heller googler aktiviteter så kommer det opp mange alternativer. Og er været bra så holder det jo lenge å være på stranden eller en lekepla. 

Anonymkode: 90e78...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dersom dere vil holde dere i Norge kan dere f.eks dra til Stavanger-området. Der finnes kongeparken som er midt i blinken for den aldersgruppen dine barn er i. De har også hatt pakker med overnatting inkludert tidligere iallefall. Det finnes også veldig fine strender på Sola, og jeg synes Stavanger også er en bra by å være med med barn. Dere kan jo også søke etter overnatting på Airbnb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp dyre parker, tar stor andel av budsjettet. Dra heller på noen ulike campingplasser og kjør litt rundt. I Sverige f.eks. Velg de store hvor du har bassenger og masse aktiviteter. Billigere mat enn her også. Lån telt eller kjøp et på Europris f.eks. Om dere ikke har soveposer, så stapp dyner i bilen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ta båten over til Danmark kanskje? Vi fant et feriehus til 2000kr for ei uke, 8 sengeplasser. Men vi var tidlig ute da😊

Anonymkode: 38e20...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
solsolsol skrev (5 minutter siden):

Har du sett på Norwegian feks? Ser masse alternativer til diverse storbyer eller mindre men varme steder til under 4000 tur retur for 4.

Vi bruker sjelden mer enn maks tjue tusen på feire, om vi skal too utlandet bruker vi mesteparten på å komme oss til Oslo 😅

Kjør til Århus eller en annen fin by i danmark og lei noe billig på airbnb? Sikkert billigere enn telt om dere ikke har noe utstyr fra før. Spørs hvor gamle ungene er da, mine har vært mer enn fornøyde med å stoppe i gratis parker, spise is, bade ++ til de var 13-14. 

Hvor i alle dager kan man fly 4 stykker tur/retur for under 4000 i juli?? 😳

Jeg har sjekket Norwegian sin lavpriskalender for en stund siden, ja, og fant ingenting i nærheten av de prisene der :klo:  (Typisk var det billig en vei og ikke så billig returbilletter)

Århus kan jeg se på :) 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kjør til Danmark eller Svergie og lei en campingplass. Lån utstyr av familie og venner. 

Anonymkode: 89f4c...4ea

Burde man forhåndsbooke plass da, eller pleier det å gå greit å få plass på dagen når man ankommer?

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Feriesenter i Danmark?  Kjør til Larvik og ta Superspeed derfra. Mange fine steder på nord Jylland. Trenger ikke bo en hel uke hvis det blir dyrt. Greit å lage mat i leiligheten så ikke alle måltider må spises ute. Var mye på feriesenter da våre barn var yngre. 

Anonymkode: e9c28...96c

Sjekket Superspeed nå og med sitteplass under overfarten så kommer de billigste billettene på 3800 kr. 🙈 Det tar jo en grei bit av feriebudsjettet ( 🤪), men med dagens bensinpriser så blir det vel ikke særlig billigere å kjøre hele veien dit. 🙈

»Feriesenter» er jeg ikke kjent med, men googlet det nå og det så jo fint ut. :) 

Anonym90059005 skrev (2 minutter siden):

Dropp dyre parker, tar stor andel av budsjettet. Dra heller på noen ulike campingplasser og kjør litt rundt. I Sverige f.eks. Velg de store hvor du har bassenger og masse aktiviteter. Billigere mat enn her også. Lån telt eller kjøp et på Europris f.eks. Om dere ikke har soveposer, så stapp dyner i bilen.

Å droppe dyre parker er nok lurt, ja. 🙈 Men samtidig litt vanskelig når man har små barn. Men dersom vi reiser et sted og ikke bare er hjemme så holder det kanskje med å besøke 1 park :) (eller kanskje 0 dersom vi finner et fint sted og er heldige med været :)

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Dersom dere vil holde dere i Norge kan dere f.eks dra til Stavanger-området. Der finnes kongeparken som er midt i blinken for den aldersgruppen dine barn er i. De har også hatt pakker med overnatting inkludert tidligere iallefall. Det finnes også veldig fine strender på Sola, og jeg synes Stavanger også er en bra by å være med med barn. Dere kan jo også søke etter overnatting på Airbnb. 

Vi vil helst til utlandet (om det så bare er Sverige) siden barna aldri har vært lenger bort enn Strømstad…

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ta båten over til Danmark kanskje? Vi fant et feriehus til 2000kr for ei uke, 8 sengeplasser. Men vi var tidlig ute da😊

Anonymkode: 38e20...f1e

😬 Feriehus til 2000 kr. for ei uke høres fantastisk ut. Og de flybillettene for en hel familie for 4 stykker som en over her nevnte. 😅🙈

Anonymkode: e6697...e37

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nå fant jeg faktisk flybilletter til Danmark for under 3000 kr. 😊👍 Men jeg er litt usikker på hvordan transportetappen blir med små barn på slep, og det ok hotellet jeg fant til en grei pris tidligere i dag ligger 40 minutters kjøretur borte fra dit jeg tenkte vi skulle dra. 😶 Og telt og soveposer orker vi ikke dra med oss uten bil (og det går heller ikke siden flybillettene kun er så billige dersom vi dropper bagasje 😂🙈)

Men denne tråden er gull! 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Barna er 5 og 7.

Teknisk museum, Reptilparken osv. har gått på repeat her de siste 5 årene, så jeg hadde håpet å kunne gi barna noen nye opplevelser. 😶

Vi er på fjellet hvert år siden svigermor har hytte der, men vi orker ikke mer enn et par netter der sammen med henne og samboeren hennes. 😶 
Har verken kano eller fiskestang, og parkene der oppe koster jo et par tusen i inngangsbilletter for en liten familie. 😑

Vil ikke på fjellet, er der hvert år og det er kaldt. 😑 Dessuten koster det en halv formue med inngangsbilletter i parkene så det blir jo dyrere per dag enn å reise til sydligere strøk. 😑

Det er en god ide, men vi er dessverre ikke komfortable med å låne ut leiligheten vår til komplett fremmede. Ikke har vi noe sted å låse inn verdisaker heller.

God ide 😊 Det hadde vært fint å dra til f. eks. Danmark, men alt jeg ser av overnatting koster en halv formue. 😶 Hadde vi kunnet ta med barna til f. eks. Legoland så hadde jo det vært topp, men så er det det med overnatting, da. 😶

Dyreparken var også topp det året vi fikk leie en leilighet av en bekjent billig, men igjen så er alt av overnatting i nærheten så dyrt. 😑

Ville mye heller dratt til Sverige på en av de store Lego butikkene der enn Legoland om dere ikke er veldig glad i karuseller da.

Telt og soveposer kan lånes på BUA, der kan det også lånes sykkel, kano/supbrett, skateboard/rulleskøyter..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skara sommarland og andre campinger i Sverige. Lån utstyr på Bua. Reis rundt og bad og grill og kos dere.

Anonymkode: be9c8...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mt3 skrev (38 minutter siden):

Ville mye heller dratt til Sverige på en av de store Lego butikkene der enn Legoland om dere ikke er veldig glad i karuseller da.

Telt og soveposer kan lånes på BUA, der kan det også lånes sykkel, kano/supbrett, skateboard/rulleskøyter..... 

Så du tror ikke at Legoland er stas for barna? 🤔

Joda, i teorien kan man låne mye på BUA, men det er slett ikke sikkert at det man har behov for er tilgjengelig når man drar dit og har stått i kø, for å si det sånn. 🙈 På BUA her kan man i alle fall ikke reservere ting, det er førstemann til mølla. Og per nå er alle de tingene vi kunne hatt bruk for utlånt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Campingplass m/telt eller campinghytte og fiskestenger. Noen campinger låner ut robåter billig eller inkl i prisen.

Anonymkode: 59abd...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym90059005 skrev (1 time siden):

Kanskje billigere i Sverige før men prisene har gått opp. Camping samme pris og dyrere enn i Norge og maten i butikk er ikke billigere. Litt rimeligere å spise ute. 

Telting i naturen er gratis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Så du tror ikke at Legoland er stas for barna? 🤔

Joda, i teorien kan man låne mye på BUA, men det er slett ikke sikkert at det man har behov for er tilgjengelig når man drar dit og har stått i kø, for å si det sånn. 🙈 På BUA her kan man i alle fall ikke reservere ting, det er førstemann til mølla. Og per nå er alle de tingene vi kunne hatt bruk for utlånt.

Om de ikke liker å ta karuseller så ser de like godt fantastiske lego bygg i en stor legobutikk helt gratis. Leos lekeland ligger like i nærheten av Legoland, anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Mt3 skrev (3 minutter siden):

Om de ikke liker å ta karuseller så ser de like godt fantastiske lego bygg i en stor legobutikk helt gratis. Leos lekeland ligger like i nærheten av Legoland, anbefales.

Barna liker karuseller, men er fortsatt litt for små til å ta de største karusellene. :) 

Leo’s lekeland har vi i nærheten, så det er på lista over ting vi allerede gjør hver sommer. 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk, men vi vil ikke på fjellet. :) Vi har enten reist dit eller vært hjemme de siste 10+ årene.

Man trenger ikke primært dra opp på fjellet selv om man bor på Gol, det er masse annet å finne på der, Jeg ville bare tipse om noe rimelig innenlands som ikke er så langt fra Oslo.

Du har fått forslag om feriesentre i Danmark, og det anbefaler jeg også. Ferge Larvik - Hirtshals eller Göteborg  - Frederikshavn koster litt, men ikke så mye som de man trenger lugar for. Hvis du klarer å finne noe ledig på Nord-Jylland her, garanterer jeg at ungene vil trives: https://www.rejse-guide.dk/feriecentre/ Sjekk alle under Nordjylland, Skagen, Vestkysten og Løkken / Blokhus, men vær forberedt på at mye er fullt og at man muligens må bo en hel uke i høysesongen noen av stedene. 

Her er en alternativ søkeside der du kan legge inn betingelser: https://www.feline-holidays.no/feriesentre 
Evt. https://www.feriecenter-siden.dk/

Danske feriesentre har høy standard og mange tilbud - "feriecenter" kan gi assossiasjoner til "sydenghetto", men det stemmer absolutt ikke. 

Endret av baldrian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
baldrian skrev (Akkurat nå):

Man trenger ikke primært dra opp på fjellet selv om man bor på Gol, det er masse annet å finne på der, Jeg ville bare tipse om noe rimelig innenlands som ikke er så langt fra Oslo.

Du har fått forslag om feriesentre i Danmark, og det anbefaler jeg også. Ferge Larvik - Hirtshals eller Göteborg  - Frederikshavn koster litt, men ikke så mye som de man trenger lugar for. Hvis du klarer å finne noe ledig på Nord-Jylland her, garanterer jeg at ungene vil trives: https://www.rejse-guide.dk/feriecentre/ Sjekk alle under Nordjylland, Skagen, Vestkysten og Løkken / Blokhus, men vær forberedt på at mye er fullt og at man muligens må bo en hel uke i høysesongen noen av stedene. 

Her er en alternativ søkeside der du kan legge inn betingelser: https://www.feline-holidays.no/feriesentre 

Danske feriesentre har høy standard og mange tilbud - "feriecenter" kan gi assossiasjoner til "sydenghetto", men det stemmer absolutt ikke. 

Takk for tips :) 

Gol og Geilo er dessverre ikke et alternativ da vi reiser dit hvert år og det er det eneste stedet barna noen gang har reist til (med unntak av den ene turen til Dyreparken, som yngste ikke en gang husker 🙈)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Uansett hvor du reiser - sjekk ut museer.

De har ofte egne sommerprogram med aktiviter, retta mot barn og familier.

I Norge har de flere steder egne sommerbilletter, som gir inngang på flere museer i et område. Det lønte seg stort for oss i fjor, da vi var turister i eget nærområde. Voksne fikk med seg barna gratis.

Her er en tilsvarende billett - https://sommerkortet.no/

Også vil jeg legge til, ikke heng dere helt opp i parker/lekeland. Finn heller aktiviteter en kan gjøre sammen som familie.

De fleste steder er det jo ting og attraktsjoner å oppleve i området.

Anonymkode: a3872...98c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Gol og Geilo er dessverre ikke et alternativ da vi reiser dit hvert år

OK, da forstår jeg at det ikke passer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med Sopot i Polen? Utrolig fine strender og utrolig billig med reise og hotell. Mulig prisene har gått litt opp nå, men om dere velger et aparthotel med kokemuligheter og grei standard vil det uansett bli rimelig.

Anonymkode: 8b3de...956

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...