Gå til innhold

Miele maskin for vask/tørk i ett og tidsforbruk...!?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser på en Miele vask/tørk maskin og var på nippet til å bestille den. Men så leser jeg plutselig at en vask&tørk syklus er på 439 minutter!!? Det er jo over SJU timer! En hel dag nesten. Hvordan er det mulig?

Med dagens strømpriser høres det jo helt horribelt ut å skulle ha en maskin stående og vaske og tørke i over sju timer.

Dere andre som har vask/tørk maskiner, hvordan er tidsbruken på en sånn syklus hos dere med deres maskin? Er det normalt at den bruker så mange timer som det?

Anonymkode: 22cc5...a7c

Skrevet

Tørketrommelen som vi har bruker ganske lang tid. Men det er jo fordi den bruker mindre strøm. Mindre belastning på strømkursen. Så, ja det bruker tid

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke Miele, men vår maskin på hytta bruker omtrent like lang tid. Det er omtrent like lang tid som vår vaskemaskin og tørketrommel bruker til sammen på en vanlig vask på 60 grader. Minuset er jo at vi ikke kan velge en hurtigere vask på kombimaskinen. Det finnes en hurtigvask/hurtigtørk, men da kan man maks ha et par plagg i maskinen hvis de skal bli tørre.

Anonymkode: 8a6ac...c99

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en Samsung kombi vask/tørk maskin. Den bruker 7 timer på 60 grader vask + tørk. Og oftest er klærne ikke helt tørre når programmet er ferdig heller (nei, jeg har ikke for mye klær i maskinen om gangen). Jeg kommer aldri til å kjøpe kombimaskin igjen. En annen ulempe er all den loen i vaskemaskinen etter tørk. Jeg støvsuger maskinen innvendig etter tørkeprogram, men kan fortsatt ikke vaske hvite klær rett etterpå.

Anonymkode: 3edb3...081

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg ser på en Miele vask/tørk maskin og var på nippet til å bestille den. Men så leser jeg plutselig at en vask&tørk syklus er på 439 minutter!!? Det er jo over SJU timer! En hel dag nesten. Hvordan er det mulig?

Med dagens strømpriser høres det jo helt horribelt ut å skulle ha en maskin stående og vaske og tørke i over sju timer.

Dere andre som har vask/tørk maskiner, hvordan er tidsbruken på en sånn syklus hos dere med deres maskin? Er det normalt at den bruker så mange timer som det?

Anonymkode: 22cc5...a7c

kombimaskiner tar mer tid enn separate maskiner: To separate maskiner er optimalisert for sin ene oppgave - men kombiutgaven må være noen kompromisser.

Anonymkode: ba1d0...209

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...