Gå til innhold

Mulig å selge/endre navn på hotellreservasjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her har det altså gått galt, og jeg kommer ikke til å kunne reise på ferie likevel. Har reservert hotellrom, betingelsene var at det ikke kunne endres. Nå lurer jeg på om det pleier å være mulig å kunne selge oppholdet til noen andre, slik som med flybilletter? Det er altså i utlandet, og i og med at det er i høysesongen, tenker jeg at det burde være mulig å finne kjøpere hvis hotellet går med på det. Jeg må selvsagt kontakte hotellet også etter hvert, men er det noen som har gjort det, eller vet om det i det hele tatt går an?

Jeg spør her først, siden jeg aldri har hørt om at det har blitt gjort.

Anonymkode: c06be...107

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som vet?

AnonymBruker
Skrevet

Du kan vel ringe hotellet og spørre?

Anonymkode: def5d...c2a

AnonymBruker
Skrevet

Går vel om det er bestilt direkte. Men om du har bestilt via din konto hos f eks Hotels.com, så er det nok litt verre. Da er jo betingelsene for pris osv knyttet til deg personlig. 

Anonymkode: cb31d...939

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du kan vel ringe hotellet og spørre?

Anonymkode: def5d...c2a

Jeg må vel det til slutt, men jeg tenkte å sjekke her først, bare for å høre om det var noen som visste om det enten var helt uhørt eller en selvfølge.

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo helt umulig for oss å svare på dette når all info vi har er at det er et non-refundable opphold på et eller annet hotell et eller annet sted i verden...

Anonymkode: cbe71...022

AnonymBruker
Skrevet

Har du bestilt direkte hos hotellet pleier det å gå fint og endre navn. Bruker man hotels.com, booking.com osv blir det verre. Anbefaler derfor alltid å bestille direkte hos hotellet. 

Anonymkode: 0dbbd...702

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det er jo helt umulig for oss å svare på dette når all info vi har er at det er et non-refundable opphold på et eller annet hotell et eller annet sted i verden...

Anonymkode: cbe71...022

Jeg tenkte altså at det kanskje kunne være noen som visste om det fantes en eller annen universalregel på dette. Det er jo gjerne generelle regler for flybilletter og mye annet, så det hadde vel ikke vært så usannsynlig om det fantes en regel for dette også.  Derfor tenkte jeg at jeg kanskje kunne få nyttig info fra en eller annen som kjente til et lignende eksempel, hadde gjort det selv, jobber i hotellresepsjon eller noe og derfor vet det.

Men det kan virke som at det ikke gjør det. Da vet jeg at jeg må kontakte hotellet direkte, jeg har booket via hotellet.

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hotellet. Noen hoteller har policy at den som bestiller må bo på hotellet, ellers så må en hake av hvis en bestiller for andre. Så som andre har sagt, helt umulig å si. Og noen hoteller er greie og lar en få slippe unna spesielt i høysesong. Jeg bestilte en gang hotell i Kroatia for 4 netter og på grunn av endringer fikk vi ikke reist. Bestilte via Booking. Ringte hotellet og forklarte situasjonen og de sa siden de fikk solgt de rommene med en gang igjen så ble vi ikke belastet. Så det var bare flaks og ingen regel, ifølge regel skulle de ta seg betalt.

Anonymkode: 8fbe0...727

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...