Gå til innhold

Uff, jeg klarer ikke å betale noe..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så fortvila nå.. Jeg klarer ikke å betale husleie, strøm, telefonregning eller noe.. Jeg har kjørt meg selv så fast. Nå kommer jeg til å bli kasta ut om jeg ikke betaler 😞 Og det skjønner jeg såklart.. Men jeg har ikke penger 😞 Har konstant klump i halsen og er redd.. Hva skal jeg gjøre? 😓 

Anonymkode: 7c8aa...a8c

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du noe inntekt da?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke penger søker du og sosialhjelp og ber om økonomisk råd og veiledning samtidig. 
Har du kompliserte gjeldsproblemer du er motivert for å gjøre noe med kan gjeldsrådgiver være noe for deg. 

Anonymkode: 00d0d...201

• Liker 1
Skrevet

NAV har rådgivere for dette. Ta kontakt med dem og be om hjelp. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Næv

Anonymkode: fc833...39a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Hippogriff skrev (3 minutter siden):

NAV har rådgivere for dette. Ta kontakt med dem og be om hjelp. 

Ja, men jeg får jo vel ikke penger? Skal betale husleien for mai nå, men juni kan jeg ikke betale før jeg får lønn i juli. Har ordnet meg sommerjobb så jeg kanskje klarer å komme meg ovenpå. 

Har fast jobb, men veldki dårlig betalt..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, men jeg får jo vel ikke penger? Skal betale husleien for mai nå, men juni kan jeg ikke betale før jeg får lønn i juli. Har ordnet meg sommerjobb så jeg kanskje klarer å komme meg ovenpå. 

Ta kontakt med nav. Enten må de hjelpe deg med penger eller med hjelp til å rydde i økonomien din.

Anonymkode: 561b7...294

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Søk sosialhjelp og så ser du. 

Anonymkode: 00d0d...201

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du kan søke supplerende sosialhjelp.

Her i Oslo er livsoppholdsatsen 7700,-, I tillegg får du dekket strøm og husleie.

Anonymkode: 42e11...420

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må ta kontakt med nav NÅ! I dag! 

Anonymkode: 8b08c...820

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har du dårlig råd pga lån/renter eller pga lite lønn? Dette er det nav kan hjelpe til med:

Lån: - Nav kan gi et refinansierings lån, men du får et stramt budsjett du må følge i flere år. Men de sletter resterende lån etter en viss periode. Denne sjansen får man bare 1 gang fra nav ila livet

For lav lønn: - Om du er under fattiggrensa, så kan det hende du har rett på noe sosial stønad. Alle i Norge skal ha en viss sum til å bo, mat og annet nødvendig. Kanskje du kan få bo støtte av kommunen også

Hva er det som får økonomien din til å velte? Om du kan dele dette, så kan vi komme med mer direkte råd 😊

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

NOE må du jo ha brukt pengene på? Hva er det det går penger til hos deg de siste månedene? Spiller du? Drikker du? Har du shoppemani for klær eller noe? Kort sagt, hva går pengene du tjener til? For de kan jo ikke bare fordufte. Du bruker dem.

Dersom  du skal søke sosialhjelp hos NAV vil de be om å få kontoutskrift av deg. Tror det er for de siste tre mnd de ber om.

Anonymkode: ea02d...383

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er så fortvila nå.. Jeg klarer ikke å betale husleie, strøm, telefonregning eller noe.. Jeg har kjørt meg selv så fast. Nå kommer jeg til å bli kasta ut om jeg ikke betaler 😞 Og det skjønner jeg såklart.. Men jeg har ikke penger 😞 Har konstant klump i halsen og er redd.. Hva skal jeg gjøre? 😓 

Du finner deg en som allerede har tatt opp lån på en leilighet, flytter inn dit og betaler kun halvparten av rentene på lånet i boutgifter. Easy peasy

Anonymkode: 45133...964

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du finner deg en som allerede har tatt opp lån på en leilighet, flytter inn dit og betaler kun halvparten av rentene på lånet i boutgifter. Easy peasy

På under 1 mnd?🙈 hun mangler penger til forrige husleie… man rekker ikke finne noen så fort 😅

• Nyttig 1
Skrevet

Har du er budsjett i forhold til hva du får inntekt og hva som går ut?

Strøm, forsikring og husleie er jo de viktigste...er det noe annet du har brukte disse pengene på?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Søk om nødhjelp på nettet? Digitalt via nav  legg frem situasjonen

Anonymkode: 34e29...760

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hun må jo betale han i husleie da??

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er kvinne så kan du skaffe deg en mann som har litt midler og som gjerne hjelper deg. Så fort du har kommet deg på beina dumper du han.

Anonymkode: c0a8e...64c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun må jo betale han i husleie da??

Neida, hun må jo ingenting? Hvis husleie blir nevnt så sier en at en ikke syntes det er rett at en betaler ned andres lån…

Dette er det jo allerede en tråd om inne her på KG. Nesten alle synes det er greit at det skal være slik.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Du kan søke supplerende sosialhjelp.

Her i Oslo er livsoppholdsatsen 7700,-, I tillegg får du dekket strøm og husleie.

Anonymkode: 42e11...420

Seriøst? Mens studenter må leve på 8-9000 inkl husleie?

Anonymkode: e598a...9eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...