Gå til innhold

Når sluttet dere med å ha med ekstra skift for barnet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når sluttet dere å ha med ekstra klær med dere hver gang dere gikk ut av huset med barn?

Barna mine er 1 og 3 år gamle. Eldste er ferdig med bleier og aldri hatt uhell men for sikkerhets skyld så har jeg et skift til han. For yngste barnet har jeg med 3 skift og 3-4 bleier, sokker, genser, lue.

Min svigerrinne derimot har 2 barn på 6 og 4. Begge er ferdig med bleier. Men hun har med en ryggsekk full av  klær til dem hver gang de skal ut. Fordi begge barna gjør klærne fort skittene. 

Anonymkode: 87a2a...e00

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi... yngste min er snart 3 år gammel. Skifteveska inneholder wet wipes, bleier og et ekstra par sokker. Fordi han elsker å løpe ut i første og beste sølepytt. Tar ikke med mer klær enn det når vi bare skal på butikken, på besøk, i parken og så videre, med mindre det pøsregner ute. Tror jeg stoppet å ha med ekstra klær (bukse, body, smekke) rundt ettårsdagen hans, og selv da hadde jeg bare med ETT ekstra skift. 

Så jeg synes nesten at dere begge overdriver... 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå bruker 2-åringen her bleie, men har aldri med ekstra skift til henne hvis ikke vi skal noe hvor jeg vet hun kan bli våt eller hvor temperaturen kan endre seg mye. Kommer nok til å ha med truse og bukse når hun slutter med bleier for en periode.

Anonymkode: c1695...e8d

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an hva vi skal. Har tenåringer og fortsatt hender det jeg pakker skift til både meg selv og dem… Væromslag, ulike aktiviteter krever ulike klær osv. Har jeg mulighet har jeg alltid skift i bilen, ekstra jakke, paraply +++. 

Jeg ville likevel sjelden hatt med så mange skift i sekken jeg har med hele tiden, men alltid ett frem til langt oppi skolealder om vi skulle i skogen/ved vannet. + ekstra i bilen.  Wet wipes har jeg fortsatt alltid med, fikk bruk for det senest i går når vi tok med oss kyllingvinger og jordbær ut på en benk i sola.

Anonymkode: 22205...050

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke med egen veske med skift, det sluttet jeg med når vi sluttet å bruke vogn. Men har alltid skift i bilen til 10-åringen, og til meg selv for så vidt. Varm genser, ekstra jakke, badeklær, ulike sko. Plutselig endrer planene seg og vi rekker ikke hjemom for å hente ting eller skifte. 

hadde lenge en ekstra truse eller sokkepar i vesken. Just in case. 

Anonymkode: 03dd2...a8a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også dere begge overdriver. Tre skift? Det har jeg aldri hatt bruk for noen sinne. Hadde med ett skift kanskje fram til de var ett år eller så. 

Anonymkode: 548d6...f07

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt annpå hva vi skal egentlig. Men som regel går de i vått eller møkkete tøy hvis vi ikke har. De er 5 og 8. En gang må de faktisk lære seg konsekvensene av å ikke høre på de voksne.

Dattera mi fikk beskjed om å ikke gå på de glatte stenene ved vannet fordi hun kunne skli. Hun gjorde nettopp det og måtte gå med våte klær i noen timer til de tørket. Var sommer, men hadde det hvert vinter ville hun opplevd det samme. 

Anonymkode: 3cb0b...abb

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har alltid et skift til han på fire, et skift til meg selv og tre skift til Mr bæsjeeksplosjon på 6 mnd som alltid er årsaken når jeg må skifte på meg 😂 Ser ikke for meg å kutte skiftet til eldstemann på lenge. Er så kjekt å ha sånn i tilfelle det søles, blir et uhell eller han vil leke et sted han blir veldig skitten av. 

Anonymkode: 3c70e...2fd

AnonymBruker
Skrevet

Hadde vel med stelleveske overalt, med ett skift, inntil han sluttet med bleie. Da var han 3,5 år, hadde uhell kun de første to dagene, så en ukes tid senere sluttet jeg å ha med.

Men det kommer jo litt an på hva vi skal også. På Tusenfryd f.eks. har jeg fortsatt med skift, og nå er han 9. 😛 Men det er fordi Ragnarok er høydepunktet og der kan man bli veldig våt.

Anonymkode: 509d1...325

AnonymBruker
Skrevet

Skal vi noe og blir borte hele dagen kan jeg ta med ett skift til 8.åringen også 😁 Kjedelig om man søler etc og ikke har rene klær i nærheten.

Anonymkode: 22c62...63f

AnonymBruker
Skrevet

Har jeg aldri pleid å gjøre. Har aldri hatt uhell heller. Tror min tisset på seg 3 ganger etter bleieslutt som var før 2 år, men da typ på badet akkurat før hun nådde frem til do. 

Anonymkode: 99ec1...198

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Når sluttet dere å ha med ekstra klær med dere hver gang dere gikk ut av huset med barn?

Barna mine er 1 og 3 år gamle. Eldste er ferdig med bleier og aldri hatt uhell men for sikkerhets skyld så har jeg et skift til han. For yngste barnet har jeg med 3 skift og 3-4 bleier, sokker, genser, lue.

Min svigerrinne derimot har 2 barn på 6 og 4. Begge er ferdig med bleier. Men hun har med en ryggsekk full av  klær til dem hver gang de skal ut. Fordi begge barna gjør klærne fort skittene. 

Anonymkode: 87a2a...e00

har fortsatt med klær til mine ,da de griser veldig og minste sliter med og holde seg, så har fortsatt uhell, de er 4 og 8

Anonymkode: eeb19...f90

AnonymBruker
Skrevet

Er det noe å henge seg opp i?! Hun har vel erfart at det er praktisk, og stresser sikkert ikke rundt dette…. Vi er forskjellige ;)

Anonymkode: 57967...9ec

AnonymBruker
Skrevet

Min er snart 5 år, har alltid med sokker, truse, bukse og genser/tskjorte om vi skal noe. Ikke når vi skal på butikken såklart, men om vi eks skal på besøk eller være hjemmefra en hel dag. Alltid greit å ha liggende og har hatt bruk for det flere ganger. Ting skjer, do-uhell, søling, u name it.

Anonymkode: 0f90b...4fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...