Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
ajarRun skrev (20 timer siden):

Har du hørt om normalfordeling? 12.5 prosent hater jobben, disse poster på facebook og på fora på nett. 12.5% elsker jobben men har ikke nødvnedigvis behov for å nevne det. 85% synes det er OK. 

Jeg er en del rundt på ulike barne- og ungdomsskoler, og jeg har lagt merke til at det er veldig få lærere over 45-50, det tar jeg som et tegn på at det sannsynligvis er greit noen år, dvs. så lenge man er ung og sprek og har mye overskudd, men at det er ekstremt slitsomt i lengden.

Anonymkode: af285...440

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i samme situasjon som TS. Er helt ferdig mentalt hver gang jeg kommer hjem fra jobb. Jeg søker og søker på andre jobber, men får ikke napp dessverre. 

Anonymkode: ca71c...828

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderte å søke på jobb i dagligvarebutikk og som veileder på NAV i vår. Endte likevel opp med å søke jobb på skole pga. lønna. Jeg orker ikke ta det lønnstapet nå, dessuten er jeg fortsatte ung og langt ifra lei av lærerjobben. Fra høsten av skal jeg ha 1.klasse, noe som blir ekstremt spennende! 😊 

Antar at jeg blir å søke meg bort fra lærerjobben en dag uansett. Tar sikte på NAV da tror jeg. Føler at det er der sjansene er best kanskje.

Anonymkode: 6d701...8b7

• 1 måned senere...
Skrevet
Hengebuksvinet skrev (På 30.6.2022 den 23.38):

Bank, sekretær, begravelsesagent, konsulent ved høyere utdannelse, ppt, barnevernsinstitusjon eller offentlig administrasjon. Av og til er det nok å bytte skole. Jobbet noen år på privatskole, og det var helt fantastisk. Mye tur og uteundervisning.

Nesten alle disse yrkene kan man kanskje være kvalifisert for med en ordinær lærerutdanning, men ikke PPT. Der kreves det master i pedagogikk/spesialpedagogikk, master i pedagogisk-psykologisk rådgiving, master i logopedi eller master i psykologi/psykologutdanning.

Anonymkode: d9d70...22d

• Liker 2
Skrevet

Studieveileder på universitet/høyskole. Har mange kolleger som i utgangspunktet er utdannet lærer, men du må regne med å gå ned i lønn. 

Anonymkode: f83c9...5ab

Skrevet

Mannen min som er lektor fikk endret på noe av det han mislikte mest ved å endre på fagene han underviser i. Han har faset ut litt av norskfaget (og dermed endel av kontaktlærerbyrden som har vært krevende til alle døgnets tider, med foreldre, psykologer, advokater osv osv) til fordel for mindre fag som sammfunnsfag, politikk osv. Fikk fri med lønn til videreutdanning for å ta noen emner han manglet innen disse fagene også.

Han har snust litt på å undervise på lærerutdanninga på universitetet hvor vi bor, men må da såpass mye ned i lønn (100 000) at det ikke er aktuelt.

Anonymkode: 287b0...3ad

Skrevet
ajarRun skrev (På 1.7.2022 den 0.58):

Har du hørt om normalfordeling? 12.5 prosent hater jobben, disse poster på facebook og på fora på nett. 12.5% elsker jobben men har ikke nødvnedigvis behov for å nevne det. 85% synes det er OK. 

12,5% +12,5% +85% = 110 %

Anonymkode: 90688...08e

Skrevet (endret)
FeiteFrida skrev (På 1.7.2022 den 1.46):

La meg gjette: Du er ikke lektor i matte.

Sønnen; Læreren sier at 30% av klassen kommer til å stryke i matte. Men det er jo umulig, vi er jo ikke mer enn 21 stk.

Endret av Kjetil E

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...