AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #1 Skrevet 30. juni 2022 Han spør "hvordan går det?" og "hva har du gjort i dag?", men det er jo generelle spørsmål. Han glemmer derimot mange detaljer og ikke spør hvis jeg for eksempel har vært på jobbintervju eller hos lege. Jeg husker små viktige detaljer om han og husker å spørre, men han... Det er frustrerende. Betyr det at han egentlig ikke bryr seg hvis han ikke husker disse ting? Anonymkode: 55f31...6e5
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #2 Skrevet 30. juni 2022 Om han bryr seg eller ikke vet han best selv. Jeg er ei som stadig glemmer å spørre om sånne ting uten at vedkommende selv bringer det på bane. Jeg har rett og slett en elendig hukommelse, og et dårlig arbeidsminne. Det er nok pga add(adhd uoppmerksom type), da, jeg vet ikke om din har det. Men uansett, jeg bryr meg veldig om folk selv om jeg glemmer detaljer og glemmer å spørre om hvordan ting har gått. Det er ikke manglende interesse, det er manglende evne til å huske uten ørten påminnelser. Anonymkode: 2acb8...914 6
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #3 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Om han bryr seg eller ikke vet han best selv. Jeg er ei som stadig glemmer å spørre om sånne ting uten at vedkommende selv bringer det på bane. Jeg har rett og slett en elendig hukommelse, og et dårlig arbeidsminne. Det er nok pga add(adhd uoppmerksom type), da, jeg vet ikke om din har det. Men uansett, jeg bryr meg veldig om folk selv om jeg glemmer detaljer og glemmer å spørre om hvordan ting har gått. Det er ikke manglende interesse, det er manglende evne til å huske uten ørten påminnelser. Anonymkode: 2acb8...914 I så fall bør man gjøre noe med det. Hvis han vet at det er viktig for meg, hvorfor ikke skrive det ned, rett og slett? "Husk å spørre henne om det". Når han gjør ingenting med noe som gjør meg frustrert gang på gang, DÉT viser at han ikke bryr seg så veldig. Anonymkode: 55f31...6e5 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #4 Skrevet 30. juni 2022 At han ikke husker sånne ting betyr ikke at han ikke bryr seg. Du kan ikke finne en person som er akkurat slik du ønsker på alle punkt, så da må du også lære deg å tilpasse deg partneren din. Min samboer husker aldri slike ting. Selv om jeg har sagt 3 ganger hvordan jeg jobber den kommende uka, spør han likevel hver dag hvordan jeg jobber dagen etter, eller om jeg skal jobbe i helgen selv om jeg jobbet helgen før og bare jobber tredjehver helg. Hvis det er noe jeg vil fortelle, f.eks om jeg har vært hos legen, må jeg fortelle han det selv og ikke forvente at han skal spørre. Han er likevel kjempeglad i meg. Anonymkode: 8ecdc...9d3 10
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #5 Skrevet 30. juni 2022 Herregud for noen idiotiske grunner folk kommer med for å ende et forhold. Ingenting varer lenger og man bare dumper over de minste og mest tåpeligste tingene. Dette er et menneske du snakker om, ikke bare en bok du vil kaste 🤬 Anonymkode: 3c515...692 5 4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #6 Skrevet 30. juni 2022 Om han bryr seg eller ei vet bare han, det kan vi umulig svare på… MEN! Du kan ta et valg om du vil være med en person som er sånn. For å endre seg vil han neppe gjøre. Det blir som å enten be en person bry seg mer, som ofte får omvendt resultat (blir tatt som masing), eller så blir det som å be en person være noe annet enn det hen er, som kanskje vil funke med litt innsats for en kort periode, men endringen vil ta slutt og personen går tilbake til sånn som hen er. Er vanskelig å endre seg på vegne av noen andre, og det er vanskelig å opprettholde over tid. Så det eneste du kan gjøre, er å bestemme deg hvordan du vil forholde deg til dette. Vanskelig og enkelt, men er dessverre bare 2 valg: godta eller gå Anonymkode: 37ce1...74a 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #7 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Herregud for noen idiotiske grunner folk kommer med for å ende et forhold. Ingenting varer lenger og man bare dumper over de minste og mest tåpeligste tingene. Dette er et menneske du snakker om, ikke bare en bok du vil kaste 🤬 Anonymkode: 3c515...692 Hvordan man kommuniserer kjærlighet er da ganske relevant ift partner valg / og om man skal bli eller gå. Kommunikasjon er jo det største limet i et forhold. Er ikke noe snakk om å kaste noen som en bok, her syntes jeg heller du har litt korte tanker Anonymkode: 37ce1...74a 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #8 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): At han ikke husker sånne ting betyr ikke at han ikke bryr seg. Du kan ikke finne en person som er akkurat slik du ønsker på alle punkt, så da må du også lære deg å tilpasse deg partneren din. Min samboer husker aldri slike ting. Selv om jeg har sagt 3 ganger hvordan jeg jobber den kommende uka, spør han likevel hver dag hvordan jeg jobber dagen etter, eller om jeg skal jobbe i helgen selv om jeg jobbet helgen før og bare jobber tredjehver helg. Hvis det er noe jeg vil fortelle, f.eks om jeg har vært hos legen, må jeg fortelle han det selv og ikke forvente at han skal spørre. Han er likevel kjempeglad i meg. Anonymkode: 8ecdc...9d3 Selv om ingen er perfekte og man må tilpasse seg noe, så er det også helt greit å ikke være ok med temaet som blir tatt opp her. Fint at det fortsatt funker i ditt forhold, sier ikke noe i mot det altså! Men også viktig å få frem at det er greit om det ikke er ok for andre Anonymkode: 37ce1...74a 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #9 Skrevet 30. juni 2022 Just now, AnonymBruker said: Hvordan man kommuniserer kjærlighet er da ganske relevant ift partner valg / og om man skal bli eller gå. Kommunikasjon er jo det største limet i et forhold. Er ikke noe snakk om å kaste noen som en bok, her syntes jeg heller du har litt korte tanker Anonymkode: 37ce1...74a Men i all verden så tåpelig. Kanskje folk bare er forskjellig? Kanskje han ikke engang vet om det? Kanskje hun er så vanvittig følsom? Om kommunikasjon er det største limet i forholdet så skal det faktisk gå begge veier, og hennes kommunikasjon er å klage på KG. Hverken kvinner eller menn kan lese tanker. Dette blir for tåpelig. Anonymkode: 3c515...692 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #10 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Herregud for noen idiotiske grunner folk kommer med for å ende et forhold. Ingenting varer lenger og man bare dumper over de minste og mest tåpeligste tingene. Dette er et menneske du snakker om, ikke bare en bok du vil kaste 🤬 Anonymkode: 3c515...692 "De minste"? Seriøst? Når han ikke er interessert i ting som er viktige for meg, ikke er interessert i mitt liv, er det ok? Anonymkode: 55f31...6e5 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #11 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Om han bryr seg eller ei vet bare han, det kan vi umulig svare på… MEN! Du kan ta et valg om du vil være med en person som er sånn. For å endre seg vil han neppe gjøre. Det blir som å enten be en person bry seg mer, som ofte får omvendt resultat (blir tatt som masing), eller så blir det som å be en person være noe annet enn det hen er, som kanskje vil funke med litt innsats for en kort periode, men endringen vil ta slutt og personen går tilbake til sånn som hen er. Er vanskelig å endre seg på vegne av noen andre, og det er vanskelig å opprettholde over tid. Så det eneste du kan gjøre, er å bestemme deg hvordan du vil forholde deg til dette. Vanskelig og enkelt, men er dessverre bare 2 valg: godta eller gå Anonymkode: 37ce1...74a Bra sagt. Takk! Anonymkode: 55f31...6e5 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #12 Skrevet 30. juni 2022 Jeg har kognitive vansker pga. en sykdom i hjernen, og jeg sliter med å huske avtaler, bursdager og alt sånt. Sliter med å huske ting barna og mannen min forteller meg. Men, i motsetning til kjæresten til TS så klarer jeg å bruke penn og papir (evt. mobil) og klarer å skrive ned huskelapper og notater. Anonymkode: b1ac6...369 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #13 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men i all verden så tåpelig. Kanskje folk bare er forskjellig? Kanskje han ikke engang vet om det? Kanskje hun er så vanvittig følsom? Om kommunikasjon er det største limet i forholdet så skal det faktisk gå begge veier, og hennes kommunikasjon er å klage på KG. Hverken kvinner eller menn kan lese tanker. Dette blir for tåpelig. Anonymkode: 3c515...692 kanskje ditt og kanskje datt. Da kan man gi generelle råd da vettu. Ikke bare skrive om bøker i søppelbøtten. Hva vet du om hva hennes kommunikasjons måte er? Ingen her påstår at noen kan lese tanker. Går an å søke råd anonymt på nettet uavhengig om hvordan kommunikasjonen er i forholdet. Det du reagerer på, er at noen søker råd - også sammenligner du henvendelsen med noe man kaster. Det blir for tåpelig 🙂 Anonymkode: 37ce1...74a
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #14 Skrevet 30. juni 2022 10 minutter siden, AnonymBruker said: kanskje ditt og kanskje datt. Da kan man gi generelle råd da vettu. Ikke bare skrive om bøker i søppelbøtten. Hva vet du om hva hennes kommunikasjons måte er? Ingen her påstår at noen kan lese tanker. Går an å søke råd anonymt på nettet uavhengig om hvordan kommunikasjonen er i forholdet. Det du reagerer på, er at noen søker råd - også sammenligner du henvendelsen med noe man kaster. Det blir for tåpelig 🙂 Anonymkode: 37ce1...74a Du er for tåpelig og snerpete og jeg har allerede kastet bort nok energi på deg for du er helt ubetydelig. Det ts må gjøre er å snakke med mannen sin for det er han som sitter med svarene. Ha en fin dag og kos deg med ditt anonyme liv på KG Anonymkode: 3c515...692
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #15 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Du er for tåpelig og snerpete og jeg har allerede kastet bort nok energi på deg for du er helt ubetydelig. Det ts må gjøre er å snakke med mannen sin for det er han som sitter med svarene. Ha en fin dag og kos deg med ditt anonyme liv på KG Anonymkode: 3c515...692 Jeg har snakket med han og han sier "jeg skjønner, du har rett" bla bla bla, men ingenting forandrer seg Anonymkode: 55f31...6e5 1
umAxa Skrevet 30. juni 2022 #16 Skrevet 30. juni 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Betyr det at han egentlig ikke bryr seg hvis han ikke husker disse ting? Anonymkode: 55f31...6e5 Mange årsaker, og du får selv plukke ut det som stemmer best med hva du kan plukke fram: Løsemiddelskadet, ligger i familien, Adhd, hjernetåke som skyldes dårlig ernæring, uinteressert i deg, ikke i stand til å holde fokus og oppmerksomhet i nuet, okkupert av andre tanker, eller bare ikke har noe interesse i ditt liv og situasjon uten at det er vondt ment. Slå opp er veldig dramatisk løsning, men hvis denne negative siden veier mer enn de gode sidene med denne karen, kan du vurdere å slå opp. Å forandre en mann er kun mulig om han vil det selv, og ofte en stor kamp å ta. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #17 Skrevet 30. juni 2022 Jeg er dame, og av samme typen som denne kjæresten din. Jeg elsker ham over alt på jord, men glemmer allikevel å spørre hvordan legetimen gikk eller lignende. Kommer som regel på det etter hvert da og han har foreløpig ikke sagt noe på det, så jeg håper jo at han enten ikke tenker over det selv eller at han rett og slett vet så altfor godt hvor distré jeg kan være til tider. For min del kunne jeg ikke brydd meg mer enn jeg allerede gjør faktisk, så her er det i alle fall ikke på grunn av at jeg ikke bryr meg eller ikke ønsker partneren min alt godt i verden - for det gjør jeg. Helt klart. Anonymkode: 93e52...d5e 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #18 Skrevet 30. juni 2022 12 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har snakket med han og han sier "jeg skjønner, du har rett" bla bla bla, men ingenting forandrer seg Anonymkode: 55f31...6e5 Da er det bare du ts som må finne ut om det er nok for deg. Alle her på KG vil ha en mening men du kjenner forholdet ditt best. For meg spiller det ikke noe rolle om kjæresten min glemmer sånne ting, jeg vet det bare er fordi han er fjern og jeg sier det bare igjen og maser i vei. Men om det for deg er blitt en stor ting så kanskje dere kan ta en time hos en par terapaut og få litt veiledning på hvordan dere kan gå frem. I seg selv er det kanskje ikke den beste grunnen å ende et forhold for dersom andre ting er bra og føles fint for deg. Anonymkode: 3c515...692 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #19 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du er for tåpelig og snerpete og jeg har allerede kastet bort nok energi på deg for du er helt ubetydelig. Det ts må gjøre er å snakke med mannen sin for det er han som sitter med svarene. Ha en fin dag og kos deg med ditt anonyme liv på KG Anonymkode: 3c515...692 Hvem er snerpete 😂😂 Men ja, vi legger den død, vi kan være enige med å være uenige AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har snakket med han og han sier "jeg skjønner, du har rett" bla bla bla, men ingenting forandrer seg Anonymkode: 55f31...6e5 Så utrolig kjipt 😫 Da føler man seg jo ikke hørt i tillegg til å ikke bli sett ellers… Det høres litt håpløst ut altså. Kanskje han ikke har forstått alvoret? Igjen, så er det bare du som kan ta valget om å godta eller gå, men du havner eller vipper på valget om å gi opp, så kan du jo legge det frem til han at det er såpass alvorlig at du vurderer avslutte forholdet. Kanskje det blir en endring, kanskje ikke… om endringen vil vare er en annen sak, som jeg skrev om tidligere 😕 (men aldri true om det, om du ikke 100% er klar over at det kan bli slutt! For å true med noe sånt og ende opp med å bli når han ikke gjør en endring, gjør ting mye mye verre…) Helt ærlig så tror jeg at han er som han er. De fleste er det 😕 Om du ikke trives og det plager deg mye, så må du prøve lykken et annet sted Mine råd kommer fra min erfaring, og erfaringen jeg har med menn som bare sier «ja du har rett, ja jeg lover, ja jeg er enig» og ingen endring skjer, så er det ofte bare noe de sier for å komme seg ut av situasjonen der og da… og da er det kommunikasjonen som er problemet, for de har ikke vært helt oppriktige og ærlige i situasjoner. Føles ut som man jobber mot en vegg og at man er den eneste som jobber for forholdet. Det kan virkelig UTSLITE en person altså! Nå vet ikke jeg om det er dette du går igjennom, men mitt største råd er å ta vare på deg selv og din psyke, ikke godta ting fordi du føler du må og ikke forbli i en relasjon fordi det føles håpløst ut alene ❤️ Anonymkode: 37ce1...74a
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #20 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): ... Dette er et menneske du snakker om, ikke bare en bok du vil kaste 🤬 Anonymkode: 3c515...692 Ja, et menneske som tilsynelatende ikke vet noe som helst om sin egen kjæreste... Anonymkode: 3a797...553
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå