Gjest Gjest_L@dy in red_* Skrevet 15. november 2005 #1 Skrevet 15. november 2005 Guri land dette begynner å bli ganske fortvilende etter hvert. Stresser litt her om dagen, og nå har jeg klart det utrolige, og det er å glemme når julestjernen skal opp i vinduet. :klø: Er det første søndag i advent, eller 1. Desember? Usj... a meg.
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2005 #2 Skrevet 15. november 2005 De fleste henger den opp første søndag i advent. Men jeg har sett at det er mange som venter til 1. desember, så det er ikke godt å si hva reglene er. Men det er ihvertfall ingen som reagerer uansett hvordan du gjør det
Chans Skrevet 15. november 2005 #3 Skrevet 15. november 2005 For min del spiller det ingen trille, så lenge den er oppe 1. desember, men det er trivelig å følge tradisjonene for slike ting, da. Jeg blir imidlertid litt irri når folk henger de opp i november og lignende
L@dy in red Skrevet 15. november 2005 #4 Skrevet 15. november 2005 Takk for svar. Skal være enig i at det blir for dumt å ta opp julestjernen i November. Men hos oss kommer alt opp samtidig, men juletreet pynter vi vel 4 dager før jul.
Chans Skrevet 15. november 2005 #5 Skrevet 15. november 2005 Høres trivelig ut:) Jeg bor alene, eller med en venninne, da, og vi skal sannsynligvis ikke pynte i det hele tatt. Når jeg kommer hjem til jul, derimot, blir det stas. Mor mi pynter litt rolig først, med adventgreier, mange lilla ting, lys, og engler og sånn, og siste uken før jul tar hun hardt i, med nisser og lignende. Juletreet pyntes lille julaften, av meg:) Det er stas! Har dere forresten sett The Julekalender? Det har dere sikkert, men det tok en stund før jeg la merke til alle de sinnsyke detaljene hun Gjertrud pynter med, mer og mer hver dag. Totalt smakløst, haha! Julemåse? Skummelt!
*Ariel* Skrevet 15. november 2005 #6 Skrevet 15. november 2005 Her i huset pynter vi alt (untatt treet) 1.søndag i advent. Synes det er koselig med masse pynt i hele desember, men julen fyker ut 1.nyttårsdag da.
Gjest Gjest_L@dy in red_* Skrevet 16. november 2005 #8 Skrevet 16. november 2005 Julsen skal ut 13. dag jul, synes jeg ← Det er 13. Januar er det ikke det?
Chans Skrevet 16. november 2005 #9 Skrevet 16. november 2005 (endret) Det er 13. Januar er det ikke det? ← Nei, det er tretten dager etter jul, skulle jeg mene... 6. januar, med andre ord! Korriger meg gjerne om jeg tar feil. Endret 16. november 2005 av Chans
Gjest Gjesta Skrevet 16. november 2005 #10 Skrevet 16. november 2005 Våre julestjerner henges opp 1. adventssøndag. Da kommer julegardinene opp også. Og da tar vi i bruk juleservicet for første gang, vi har alltid selskap den dagen.
Brunhilde Skrevet 16. november 2005 #11 Skrevet 16. november 2005 Jeg henger den nok opp 1. søndag i advent. Da kommer også den 7-armde opp og så må jeg ha noen svibler og et par lilla kuler... Har ikke julegardiner, men tenker jeg bytter fra blå- til rødrutete omtrent på samme tiden.
Gjest Gjest_Krista83_* Skrevet 16. november 2005 #12 Skrevet 16. november 2005 Nei, det er tretten dager etter jul, skulle jeg mene... 6. januar, med andre ord! Korriger meg gjerne om jeg tar feil. ← 20 dags Knut kaster jula ut...
Chans Skrevet 16. november 2005 #13 Skrevet 16. november 2005 20 dags Knut kaster jula ut... ← 13. dags-Knut kaster julen ut rimer også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå