AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #1 Skrevet 30. juni 2022 De sa de ikke kunne hjelpe meg lenger. Jeg leste i journalen at det ikke var "økonomisk nytteverdi" at jeg skulle gå dit lenger. Jaja kan ikke bli noe bedre jeg da, i følge dem Anonymkode: 01208...9c3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #2 Skrevet 30. juni 2022 Klart du kan bli bedre! DPS som alle andre virksomheter har rammer og prioriteringer å forholde seg til. De forvalter skattepengene på vegne av fellesskapet. Du kan fortsette med behandling om du trenger det, men da blir det tjenester du kjøper. Anonymkode: 45fbb...090 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #3 Skrevet 30. juni 2022 Dps SUGER. Jeg fikk også beskjeden at de ikke kunne hjelpe meg lenger, for det var andre i kø…… jeg var midt i en livskrise, gikk på sosial stønad og bodde i bil. Takk dps! Jeg fikk etter hvert AAP og da hadde jeg råd til privat psykolog. Beste valget jeg har tatt i hele mitt liv! Et annet råd er å spørre kommunen. De har også folk man kan snakke med om man trenger det. Tror det er gratis også Anonymkode: 88880...587
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #4 Skrevet 30. juni 2022 Helt forståelig at de ikke kan dra en behandling inn i evigheten. Det er så utrolig mange i Norge som sliter med psyken og trenger hjelp. Det er rett og slett ikke nok resursser til alle. Vær heller takknemmelig for at vi har et system som gjør at man får noe hjelp, slik er det ikke de fleste steder i verden. Forhåpentligvis har du nå fått noen råd og "redskaper" du kan ta med deg videre. Anonymkode: b2939...373
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #5 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Helt forståelig at de ikke kan dra en behandling inn i evigheten. Det er så utrolig mange i Norge som sliter med psyken og trenger hjelp. Det er rett og slett ikke nok resursser til alle. Vær heller takknemmelig for at vi har et system som gjør at man får noe hjelp, slik er det ikke de fleste steder i verden. Forhåpentligvis har du nå fått noen råd og "redskaper" du kan ta med deg videre. Anonymkode: b2939...373 Systemet fungerer fortsatt ikke. De prøver så hardt å gi noe hjelp til alle, at de fleste ikke får utbytte av hjelpen. Hva hjelper det å få komme inn, om man bare blir sendt ut igjen. Og det er også ofte etter flere måneder på venteliste. Anonymkode: 88880...587
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #6 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): De sa de ikke kunne hjelpe meg lenger. Jeg leste i journalen at det ikke var "økonomisk nytteverdi" at jeg skulle gå dit lenger. Jaja kan ikke bli noe bedre jeg da, i følge dem Anonymkode: 01208...9c3 Så veldig typisk. Her legger du ut en melding uten å si noe om din forhistorie med psykiatrien og hvordan du selv har jobbet for å bli frisk. Finnes nok av historier hvor Turid på 22 år har sabotert alle behandlinger hun har fått opp gjennom livet. Når så dps eller behandler går lei av turids manglende oppfølging sv råd og veiledning så stopper de tilbudet til Turid. Turid blir sinna, mener hun skal kunne gå på dps resten av livet selv om hun driter en lang marsj i det hun bør eller ikke bør gjøre mellom behandlingene.. Så har vi Kari, hun som går gjennom en livskrise. En krise for henne, men som folk flest forholder seg til daglig, og som man bør være robust nok til å takle på egen hånd. Men Kari rr ikke enig, for henne er dette en livskrise, så alvorlig at hun mener alle alvorlige kriser må vike.. For vi må vite, alle mennesker har forskjellige tolleranser. Og kari sin tolleranse er lav. Meget lav, så nåde de som gar en mening om det. Sånn kan det Anonymkode: 3fb57...52a
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #7 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Så veldig typisk. Her legger du ut en melding uten å si noe om din forhistorie med psykiatrien og hvordan du selv har jobbet for å bli frisk. Finnes nok av historier hvor Turid på 22 år har sabotert alle behandlinger hun har fått opp gjennom livet. Når så dps eller behandler går lei av turids manglende oppfølging sv råd og veiledning så stopper de tilbudet til Turid. Turid blir sinna, mener hun skal kunne gå på dps resten av livet selv om hun driter en lang marsj i det hun bør eller ikke bør gjøre mellom behandlingene.. Så har vi Kari, hun som går gjennom en livskrise. En krise for henne, men som folk flest forholder seg til daglig, og som man bør være robust nok til å takle på egen hånd. Men Kari rr ikke enig, for henne er dette en livskrise, så alvorlig at hun mener alle alvorlige kriser må vike.. For vi må vite, alle mennesker har forskjellige tolleranser. Og kari sin tolleranse er lav. Meget lav, så nåde de som gar en mening om det. Sånn kan det Anonymkode: 3fb57...52a Sånn kan det? Anonymkode: 88880...587
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #8 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Så veldig typisk. Her legger du ut en melding uten å si noe om din forhistorie med psykiatrien og hvordan du selv har jobbet for å bli frisk. Finnes nok av historier hvor Turid på 22 år har sabotert alle behandlinger hun har fått opp gjennom livet. Når så dps eller behandler går lei av turids manglende oppfølging sv råd og veiledning så stopper de tilbudet til Turid. Turid blir sinna, mener hun skal kunne gå på dps resten av livet selv om hun driter en lang marsj i det hun bør eller ikke bør gjøre mellom behandlingene.. Så har vi Kari, hun som går gjennom en livskrise. En krise for henne, men som folk flest forholder seg til daglig, og som man bør være robust nok til å takle på egen hånd. Men Kari rr ikke enig, for henne er dette en livskrise, så alvorlig at hun mener alle alvorlige kriser må vike.. For vi må vite, alle mennesker har forskjellige tolleranser. Og kari sin tolleranse er lav. Meget lav, så nåde de som gar en mening om det. Sånn kan det Anonymkode: 3fb57...52a Også har vi Berit. Berit er nedlatende på forum, for hun blir irritert over at andre har problemer, som Berit ikke forstår seg på. Så Berit lager nedlatende historier om dem, som kommer fra et dømmende sted inni Berit, som kommer fra en dyp følelse inni seg selv, som hun enda ikke har bearbeidet. Så derfor får hun utløp på anonyme forum. Ingen vet hvorfor Berit orker dette, men Berit holder fortsatt på. Berit har nemlig ingen annen hobby eller et annet utløp for sin frustrasjon, som hun selv ikke vet hvor kommer fra. De graver Berit langt, langt ned. Anonymkode: 88880...587 1 1 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #9 Skrevet 30. juni 2022 Jeg fikk 22 timer av dem. Men fikk også skrevet i journalen min at jeg hadde tilbakevendende depresjon og angst og at jeg trengte langvarig oppfølgning. Så fikk henvisning av legen til psykolog, hadde prøvetime med 4-5 stk før jeg fant en jeg hadde kjemi med. Nå har jeg snart gått i 10 år og sikkert kosta systemet altfor mye, men jeg er i 100% jobb og har ikke hatt vinterdepresjon og selvmordstanker de siste 3 årene, så det har jo hjulpet på livskvaliteten. Jeg jobber for å bli bedre, men jeg kunne jo ønske at jeg ble frisk nok til å slutte helt for jeg tar jo opp en plass som sikkert noen har enda mer behov for🙈 Anonymkode: 0d12c...d4a 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #10 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg fikk 22 timer av dem. Men fikk også skrevet i journalen min at jeg hadde tilbakevendende depresjon og angst og at jeg trengte langvarig oppfølgning. Så fikk henvisning av legen til psykolog, hadde prøvetime med 4-5 stk før jeg fant en jeg hadde kjemi med. Nå har jeg snart gått i 10 år og sikkert kosta systemet altfor mye, men jeg er i 100% jobb og har ikke hatt vinterdepresjon og selvmordstanker de siste 3 årene, så det har jo hjulpet på livskvaliteten. Jeg jobber for å bli bedre, men jeg kunne jo ønske at jeg ble frisk nok til å slutte helt for jeg tar jo opp en plass som sikkert noen har enda mer behov for🙈 Anonymkode: 0d12c...d4a Hvor fikk du henvisning til? Eller hvor går du til psykolog etter dps?😊 Anonymkode: 88880...587
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #11 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hvor fikk du henvisning til? Eller hvor går du til psykolog etter dps?😊 Anonymkode: 88880...587 Jeg fikk vel en åpen henvisning, samt en liste med psykologer i bydelen jeg bodde som hadde avtale med kommunen. Min er egentlig privat, men tar inn noen etter avtale. Jeg ringte rundt, fikk prøvetime hos flere. Viktig at kjemi stemmer, pluss at de vil at du beskriver selv hva problemet og om de ut fra det føler at de har kompetanse til å hjelpe (og sikkert se om jeg er villig til å jobbe med problemene mine). Lang ventetid, men jeg hadde oppfølgning fra dps med kurs som "kurs i depresjon" og mindfullnesskurs i mellomtiden. Anonymkode: 0d12c...d4a
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #12 Skrevet 30. juni 2022 Hva mer står det da? Hva er grunnen til den vurderingen? Anonymkode: 16f2a...407
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #13 Skrevet 30. juni 2022 Jeg fikk 8 timer hos DPS. Akkurat nok til å sette diagnosen, ingen behandling og ikke noe som går over av seg selv heller så de anbefalte bare ufør. Kan ikke si at jeg har trukket det i langdrag eller vert uvillig til å la meg behandle. Anonymkode: 4c4bd...1dc
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #14 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): De sa de ikke kunne hjelpe meg lenger. Jeg leste i journalen at det ikke var "økonomisk nytteverdi" at jeg skulle gå dit lenger. Jaja kan ikke bli noe bedre jeg da, i følge dem Anonymkode: 01208...9c3 Her mangler det mye informasjon Anonymkode: b61fa...ca7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå