AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #1 Skrevet 30. juni 2022 Saken ; jeg har adhd, og tar aduvanz, noe som funker kjempebra for nå. Jeg tar 60 gram. Men det jeg lurer på er; Hver gang jeg åpner "ny" pakke med piller så funker de så sykt dårlig. Hva ER det med det da? Det stabiliserer seg etter noen dager..Men er helt zombie i dag. kjennes ut som jeg ikke HAR tatt medisin omtrent. Er det sånn at "ny pakning" = dårlig effekt? kansje fordi kroppen ikke er vant med "de nye freshe pillene?" 😵 Anonymkode: 43072...3d1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #2 Skrevet 30. juni 2022 Så utrolig merkelig! Jeg har resepten, men tar dem kun ved behov fordi jeg ikke tåler å stå på dem fast... Men noen ganger må jeg jobbe overtid eller rydde huset, og sånt hadde jeg ikke klart før, uten dem. ...Men jeg opplever at effekten er helt lik, selv om boksene har ligget i skuffen i månedsvis, åpnet. Kanskje du kan prøve å få tak i flere bokser på én gang, putte alle i én boks og se om du merker noe noen av dagene? Skrive en liten logg? Anonymkode: 87763...d61
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #3 Skrevet 30. juni 2022 Kan du forsøke å fordele 60 piller i et dosett for å unngå denne «effekten»? Det kan jo hende at du forventer at det skjer og derfor skjer det, såkalt nocebo-effekt. Det høres veldig rart ut at en tilfeldig pille du tar ut fra en pilleboks skal ha en sånn virkning. Da burde legemiddelselskapet blitt informert øyeblikkelig, for da er ikke forpakningen egnet til dette formålet hvis det er sånn at pillene mister virkningen etter noen dager i åpen boks. Det sagt så har jeg en samboer med dia. 1 som opplever forskjellig effekt på ulike insulinpenner selvom de kommer fra samme eske og har samme batch-nummer. Så det kan hende at det er noe i det, men da bør legemiddelverket og firmaet få beskjed. Har du en psykiater eller lege du forholder deg til kan du jo nevne det. Jeg går selv på concerta og merker ikke noe til dette når jeg åpner er ny boks. Anonymkode: c69b4...d97
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #4 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Kan du forsøke å fordele 60 piller i et dosett for å unngå denne «effekten»? Det kan jo hende at du forventer at det skjer og derfor skjer det, såkalt nocebo-effekt. Det høres veldig rart ut at en tilfeldig pille du tar ut fra en pilleboks skal ha en sånn virkning. Da burde legemiddelselskapet blitt informert øyeblikkelig, for da er ikke forpakningen egnet til dette formålet hvis det er sånn at pillene mister virkningen etter noen dager i åpen boks. Det sagt så har jeg en samboer med dia. 1 som opplever forskjellig effekt på ulike insulinpenner selvom de kommer fra samme eske og har samme batch-nummer. Så det kan hende at det er noe i det, men da bør legemiddelverket og firmaet få beskjed. Har du en psykiater eller lege du forholder deg til kan du jo nevne det. Jeg går selv på concerta og merker ikke noe til dette når jeg åpner er ny boks. Anonymkode: c69b4...d97 Ja, synes det er noe i dette, det du skriver om insulinpennen. Jeg tror pillene HAR effekt, men at effekten ikke blir optimal fordi jeg har tatt noen andre i fra en annen produsent, selv om det er samme medisinen. Når jeg tenker på det, så spurte ikke hun i skranken hvilken type produsent jeg ønsket. Vet det er to forskjellige, om jeg husker rett. Anonymkode: 43072...3d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå