Gå til innhold

Neseplastikk i Tyrkia

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
nose99 skrev (1 time siden):

Skal også sies at absolutt alle leger og spesialister fraråder å operere i utlandet. Greit at ting kan skje med nesen uansett hvor man opererer, men her har man garanti og er sikret en ny operasjon. Det er ikke tilfellet i utlandet, og du ser flere mislykkede operasjoner i for eksempel Tyrkia og folk som legger ut videoer osv at ødelagte neser. Uten at de får gjort noe med det, fordi klinikker i utlandet bryr seg ikke om pasientene sine som kommer fra andre land. 

Men det kan jo gå galt selv om man gjør det her. Det kan jo også være at de sier det fordi de ønsker å ha pasientene her for å tjene penger. Det er jo ikke bare i Norge det er dyktige kirurger. Det hjelper ikke å få en ny gratis operasjon hvis kirurgene ikke har nok kompetanse. 

Anonymkode: a9f31...3c0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
nose99 skrev (2 timer siden):

Er ikke alltid lurest å gå til den som skal være den mest dyktige og beste i landet. Ofte er vedkommende så populær og opptatt at han ikke tar seg tid til pasientene og slurver pga dårlig tid(ikke minst tett tidskjema). Jeg skjønner at du snakker om Bjørn Tvedt, og han har rykte på seg når det gjelder dette. Han jeg gikk til er absolutt i teorien (ikke like populær og har mindre års erfaring). Men mange mindre misfornøyde pasienter og er nok minst like dyktig, veldig få på den klinikken som får problemer og legger igjen negative kommentarer. Hos han fikk jeg blant annet se mislykkede operasjoner som kom fra Bjørn Tvedt

Nei, snakker ikke om Bjørn Tvedt. 

Skrevet

Bare man ikke får tyrkernese så  blir det sikkert bra :) 

AnonymBruker
Skrevet
nose99 skrev (1 time siden):

Skal også sies at absolutt alle leger og spesialister fraråder å operere i utlandet. Greit at ting kan skje med nesen uansett hvor man opererer, men her har man garanti og er sikret en ny operasjon. Det er ikke tilfellet i utlandet, og du ser flere mislykkede operasjoner i for eksempel Tyrkia og folk som legger ut videoer osv at ødelagte neser. Uten at de får gjort noe med det, fordi klinikker i utlandet bryr seg ikke om pasientene sine som kommer fra andre land. 

Og hvorfor tror du ikke legene bryr seg i andre land? Det kan være leger som bryr seg lite her også. Det er vel mer person avhenging mener jeg. Det finnes jo omsorgsfulle leger både i andre land og Norge. Det er viktig å undersøke godt i forkant. 

Gjest nose99
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Og hvorfor tror du ikke legene bryr seg i andre land? Det kan være leger som bryr seg lite her også. Det er vel mer person avhenging mener jeg. Det finnes jo omsorgsfulle leger både i andre land og Norge. Det er viktig å undersøke godt i forkant. 

Det sier jeg absolutt ikke noe på, men er derfor jeg sier at det ikke alltid er best å gå til de som skal være de mest dyktige og populære. Fordi mange bryr seg kun om penger og har ikke tid nok til deg, derfor jeg valgte han jeg gjorde ( som bryr seg mye om pasientene uten noe spesielle negative omtaler). Han jeg gikk til har kanskje mindre års erfaring enn Bjørn Tvedt eller Morten Haug( du må ha gått til Morten haug fordi er kun de to jeg nevnte nå som er ``best i norge``. Men han vil jeg si fremstår dyktigere og gjør mindre feil. Vet Morten Haug har fått utrolig mye dårlig tilbakemeldinger og ødelagt flere hundre neser, så jeg vil ikke kalle han den dyktigste her i Landet.

AnonymBruker
Skrevet
nose99 skrev (6 timer siden):

Det sier jeg absolutt ikke noe på, men er derfor jeg sier at det ikke alltid er best å gå til de som skal være de mest dyktige og populære. Fordi mange bryr seg kun om penger og har ikke tid nok til deg, derfor jeg valgte han jeg gjorde ( som bryr seg mye om pasientene uten noe spesielle negative omtaler). Han jeg gikk til har kanskje mindre års erfaring enn Bjørn Tvedt eller Morten Haug( du må ha gått til Morten haug fordi er kun de to jeg nevnte nå som er ``best i norge``. Men han vil jeg si fremstår dyktigere og gjør mindre feil. Vet Morten Haug har fått utrolig mye dårlig tilbakemeldinger og ødelagt flere hundre neser, så jeg vil ikke kalle han den dyktigste her i Landet.

Nei, var ikke Morten Haug heller. Men akkurat det er vel egentlig ikke så viktig. Og jeg mente ikke bokstavelig "den beste i landet". Poenget mitt var at det er flere flinke kirurger her i landet. Men det betyr ikke at det nødvendigvis alltid er det beste valget. Det finnes mange gode i utlandet også. Og for meg som må ta en revision, så sier de fleste kirurger at man bør da velge en som gjør samme type operasjon flere ganger i uken. Det er fordi det krever så utrolig stor presisjon og øvelse. Og det er nok ikke mange kirurger, om noen, som gjør det like ofte her. Det er jo fordi vi ikke er så mange mennesker, og det har ikke vært vanlig med plastisk kirurgi like lenge her i Norge. 

I noen land har de enorm kunnskap på plastisk kirurgi pga dette og i tillegg lang erfaring, så den eneste grunnen til at man ikke bør operere i utlandet, er vel pga fremmed bakterieflora og fare for infeksjon. Hvis du søker litt rundt, kan du finne gode kirurger i utlandet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.6.2022 den 12.14):

Tror dette er veldig vanlig i midtøsten/Tyrkia. Kraftig skjønnhetspress der..

Der er virkelig ikke mer skjønnhetspress der enn i Skandinavia, USA og resten av verden forøvrig. Særlig alle i-land som faktisk har råd til å ‘slite med’ slike luksusproblem..

Anonymkode: eab6d...acd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...