AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #1 Skrevet 30. juni 2022 Er det noen som har operert nesen i Tyrkia som vil fortelle om sine erfaringer? Kan dere anbefale noen kirurger, eventuelt noen man bør styre unna? Forstår det slik at det finnes mange dyktige kirurger i Tyrkia, men det er litt overveldende å skulle finne frem til rette. Virker som om det er en del useriøse også. Anonymkode: 75132...9b7
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #2 Skrevet 30. juni 2022 Jobbet med ei tyrkisk dame i utlandet og hun var veldig stolt av sin "heleniske" nese Hadde ikke hørt dette utrykket før men skjønte at det betyr mindre/rettere og smalere en arabisk?? Der er dette de forteller ihvertfall. Tror dette er veldig vanlig i midtøsten/Tyrkia. Kraftig skjønnhetspress der.. Så skal man fikse nesa er nok Tyrkia plassen, øyelokk har nok Korea mest erfaring med til sammenligning. Anonymkode: b3fe9...1a4 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #3 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jobbet med ei tyrkisk dame i utlandet og hun var veldig stolt av sin "heleniske" nese Hadde ikke hørt dette utrykket før men skjønte at det betyr mindre/rettere og smalere en arabisk?? Der er dette de forteller ihvertfall. Tror dette er veldig vanlig i midtøsten/Tyrkia. Kraftig skjønnhetspress der.. Så skal man fikse nesa er nok Tyrkia plassen, øyelokk har nok Korea mest erfaring med til sammenligning. Anonymkode: b3fe9...1a4 Det blir litt feil. I Tyrkia er de flinke på å operere tyrkiske neser. I Korea er de flinke til å operere typiske asiatiske øyne. Man burde dra til det landet som man ligner mest på folkeslaget. Har en venninne med utlandske røtter, og hun skal operere seg i Iran, for hun har en mer typisk iransk nese. Selv om hun ikke er iransk. Finnes selvfølgelig noen kirurger i Tyrkia som opererer mange utlandske. Men mange av dem skal man også unngå, for det er ofte de man får dårlige resultater fra. Så mitt råd til ts er å gjøre mye research. Jeg skjønner det er vanskelig å finne frem, for det er mye informasjon. Bra at du spør her 😊 Hvilken type nese har du? Hva ønsker du å endre? Anonymkode: a0488...c30 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #4 Skrevet 1. juli 2022 22 hours ago, AnonymBruker said: Det blir litt feil. I Tyrkia er de flinke på å operere tyrkiske neser. I Korea er de flinke til å operere typiske asiatiske øyne. Man burde dra til det landet som man ligner mest på folkeslaget. Har en venninne med utlandske røtter, og hun skal operere seg i Iran, for hun har en mer typisk iransk nese. Selv om hun ikke er iransk. Finnes selvfølgelig noen kirurger i Tyrkia som opererer mange utlandske. Men mange av dem skal man også unngå, for det er ofte de man får dårlige resultater fra. Så mitt råd til ts er å gjøre mye research. Jeg skjønner det er vanskelig å finne frem, for det er mye informasjon. Bra at du spør her 😊 Hvilken type nese har du? Hva ønsker du å endre? Anonymkode: a0488...c30 Jeg har egentlig en ganske "vestlig" nese hvis det gir mening, og den ser absolutt ikke noe forferdelig ut, men den er ganske bred, spesielt over nesebroen. Tuppen "dropper" også en del spesielt når jeg smiler og nesevingene strekker seg veldig. Ser ut som en annen person når jeg smiler omtrent. Er ikke ute etter noe drastisk endring, og frykten er å få skikkelig oppstoppernese, slik jeg ser en del kirurger opererer med (bokstavelig talt). Har lest en del om de mest populære, men har inntrykk av at mange kirurger fjerner negativer omtaler og omtrent "truer" pasientene til å skrive positive omtaler. Anonymkode: 75132...9b7
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #5 Skrevet 4. juli 2022 Ingen som har erfaringer? Anonymkode: 75132...9b7
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2022 #6 Skrevet 4. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 1.7.2022 den 10.49): Jeg har egentlig en ganske "vestlig" nese hvis det gir mening, og den ser absolutt ikke noe forferdelig ut, men den er ganske bred, spesielt over nesebroen. Tuppen "dropper" også en del spesielt når jeg smiler og nesevingene strekker seg veldig. Ser ut som en annen person når jeg smiler omtrent. Er ikke ute etter noe drastisk endring, og frykten er å få skikkelig oppstoppernese, slik jeg ser en del kirurger opererer med (bokstavelig talt). Har lest en del om de mest populære, men har inntrykk av at mange kirurger fjerner negativer omtaler og omtrent "truer" pasientene til å skrive positive omtaler. Anonymkode: 75132...9b7 Ja, du må si tydelig ifra at du ikke ønsker være med på trenden ‘’barbie nose’’ 😅 har jo tatt helt av det Ja de useriøse fjerner dårlige kommentarer, og betaler andre selskap for å legge igjen gode kommentarer 😕 er kjipt… Det er ikke lett altså, jeg sliter fortsatt med å skille de useriøse med de seriøse Anonymkode: a0488...c30
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #7 Skrevet 5. juli 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: Ja, du må si tydelig ifra at du ikke ønsker være med på trenden ‘’barbie nose’’ 😅 har jo tatt helt av det Ja de useriøse fjerner dårlige kommentarer, og betaler andre selskap for å legge igjen gode kommentarer 😕 er kjipt… Det er ikke lett altså, jeg sliter fortsatt med å skille de useriøse med de seriøse Anonymkode: a0488...c30 Ja, helt enig! Er du også på jakt etter kirurg? Har du funnet noen potensielle? Anonymkode: 75132...9b7
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #8 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ja, helt enig! Er du også på jakt etter kirurg? Har du funnet noen potensielle? Anonymkode: 75132...9b7 Er på jakt etter kirurg jeg også, men den mest lovende jeg har kommet over er en som underviser andre kirurger. Det er umulig å få hos time hos han 😕 Det er så vanskelig å finne en seriøs en! Og kirurger i Norge vet jo om flinke i utlandet, men de vil sjeldent anbefale noen, da de taper penger selv og vil ikke stå ansvarlige om det faktisk går dårlig. Skulle ønske jeg kunne gitt noen navn til deg, men har ikke funnet noe lovende enda 😣 Anonymkode: a0488...c30
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #9 Skrevet 6. juli 2022 15 hours ago, AnonymBruker said: Er på jakt etter kirurg jeg også, men den mest lovende jeg har kommet over er en som underviser andre kirurger. Det er umulig å få hos time hos han 😕 Det er så vanskelig å finne en seriøs en! Og kirurger i Norge vet jo om flinke i utlandet, men de vil sjeldent anbefale noen, da de taper penger selv og vil ikke stå ansvarlige om det faktisk går dårlig. Skulle ønske jeg kunne gitt noen navn til deg, men har ikke funnet noe lovende enda 😣 Anonymkode: a0488...c30 Nei, er virkelig ikke lett. Leser også om en del som tar mye mer betalt med engang du kommer fra et vestlig land. Ikke så veldig seriøst akkurat. Synes også det er litt tungvint at mange av dem kun er tilgjengelige via Whatsapp. Jeg har ca. 7 navn på listen som jeg undersøker, men har allerede slått fra meg noen av dem pga. reviews jeg har lest på realself. Anonymkode: 75132...9b7
Merksi Skrevet 6. juli 2022 #10 Skrevet 6. juli 2022 Jeg har operert i Tyrkia og er veldig fornøyd! Du kan sende meg en melding hvis du vil!
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #11 Skrevet 6. juli 2022 Hva med disse? Gurkan Kayabasoglu Suleman Tas Det virker som de har mye kompetanse og gjør dette ofte. Ut i fra det jeg kan se. Søk på Realself.com Er mye lettere å finne frem og navigere gjennom den siden der synes jeg. Anonymkode: a9f31...3c0
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #12 Skrevet 7. juli 2022 17 hours ago, AnonymBruker said: Hva med disse? Gurkan Kayabasoglu Suleman Tas Det virker som de har mye kompetanse og gjør dette ofte. Ut i fra det jeg kan se. Søk på Realself.com Er mye lettere å finne frem og navigere gjennom den siden der synes jeg. Anonymkode: a9f31...3c0 Suleman Tas står på listen min over navn, men har lest en del reviews på realself hvor folk føler seg presset til å skrive positive anmeldelser før de har tatt av gipsen osv, men han har absolutt fine bilder! Skal sjekke ut han andre du nevner Anonymkode: 75132...9b7
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #13 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Suleman Tas står på listen min over navn, men har lest en del reviews på realself hvor folk føler seg presset til å skrive positive anmeldelser før de har tatt av gipsen osv, men han har absolutt fine bilder! Skal sjekke ut han andre du nevner Anonymkode: 75132...9b7 Å, ja det høres ikke bra ut! Det visste jeg ikke! Finnes mange andre, så da hadde ikke jeg heller stolt på det. Men husk også at ingen kan ha 100% positive anmeldelser. Det er alltid noe, for de gjør jo også feil og det er alltid noen som blir misfornøyd. Men så klart, flest positive bør det jo være. Anonymkode: a9f31...3c0
Gjest nose99 Skrevet 16. juli 2022 #14 Skrevet 16. juli 2022 Anbefaler virkelig ikke å operere i Tyrkia eller utlandet generelt. Hvis noe går galt så har du ikke forsikring eller rett på ny operasjon. Her i Norge hvis du blir misfornøyd eller noe går galt, så er du sikret ny operasjon gratis. Husk at en revision er mye dyrere å betale enn den første operasjonen, da brusk osv i nesen er forandret og er mer krevende for kirurgen. Har selv operert i Norge nå nylig og fått sett skrekkbilder fra folk som har operert i utlandet, og kommet til kirurgen jeg var hos for å rette det opp. Og da koster operasjonen langt over 100 k, kan virkelig anbefale Kenneth Chiu. Utrolig dyktig og gjør det du ønsker med nesen
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #15 Skrevet 17. juli 2022 nose99 skrev (17 timer siden): Anbefaler virkelig ikke å operere i Tyrkia eller utlandet generelt. Hvis noe går galt så har du ikke forsikring eller rett på ny operasjon. Her i Norge hvis du blir misfornøyd eller noe går galt, så er du sikret ny operasjon gratis. Husk at en revision er mye dyrere å betale enn den første operasjonen, da brusk osv i nesen er forandret og er mer krevende for kirurgen. Har selv operert i Norge nå nylig og fått sett skrekkbilder fra folk som har operert i utlandet, og kommet til kirurgen jeg var hos for å rette det opp. Og da koster operasjonen langt over 100 k, kan virkelig anbefale Kenneth Chiu. Utrolig dyktig og gjør det du ønsker med nesen Jeg vet ikke helt om jeg tror dette lenger. Har selv hatt to mislykkede nese operasjoner her i Norge med en som skal være en av de dyktigste i landet. Ja, det kan gå galt, og det gjorde det. Prøvde å rette opp i det med ny operasjon jeg fikk gratis, men det ble faktisk verre. Har fått v deformity, synlige arrvev utenpå nesen og nesen gror skeivt. Omtrent alt som kan gå galt, gikk galt. Kirurger i utlandet har holdt på med dette i mye lengre tid og har dermed kommet mye lengre med kunnskap når det kommer til plastisk kirurgi. I tillegg gjør de dette mye oftere sånn som i USA feks, fordi det er så mye mennesker der. De blir da mer drevne og får mye øvelse, noe som er viktig innen kirurgi. Særlig nese kirurgi. Hvis man er uheldig og må ta operasjon på nytt, er det noe helt annet å gjøre en ny operasjon. Og jeg tror det er mange kirurger her i Norge som ikke har kompetanse eller god nok øvelse til å gjøre en revision nese operasjon. Jeg stor dermed i den situasjonen at jeg faktisk må reise til utlandet og betale store summer for å rette opp i feil de ikke har klart å fikse her i Norge. Det er flinke kirurger overalt, og det er ikke nødvendigvis dumt å reise til utlandet. Anonymkode: a9f31...3c0 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #16 Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vet ikke helt om jeg tror dette lenger. Har selv hatt to mislykkede nese operasjoner her i Norge med en som skal være en av de dyktigste i landet. Ja, det kan gå galt, og det gjorde det. Prøvde å rette opp i det med ny operasjon jeg fikk gratis, men det ble faktisk verre. Har fått v deformity, synlige arrvev utenpå nesen og nesen gror skeivt. Omtrent alt som kan gå galt, gikk galt. Kirurger i utlandet har holdt på med dette i mye lengre tid og har dermed kommet mye lengre med kunnskap når det kommer til plastisk kirurgi. I tillegg gjør de dette mye oftere sånn som i USA feks, fordi det er så mye mennesker der. De blir da mer drevne og får mye øvelse, noe som er viktig innen kirurgi. Særlig nese kirurgi. Hvis man er uheldig og må ta operasjon på nytt, er det noe helt annet å gjøre en ny operasjon. Og jeg tror det er mange kirurger her i Norge som ikke har kompetanse eller god nok øvelse til å gjøre en revision nese operasjon. Jeg stor dermed i den situasjonen at jeg faktisk må reise til utlandet og betale store summer for å rette opp i feil de ikke har klart å fikse her i Norge. Det er flinke kirurger overalt, og det er ikke nødvendigvis dumt å reise til utlandet. Anonymkode: a9f31...3c0 står "" skulle det stå Anonymkode: a9f31...3c0
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #17 Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 4.7.2022 den 11.54): Ingen som har erfaringer? Anonymkode: 75132...9b7 Ville heller dratt til Litauen, hadde holdt meg unna Tyrkia, alle neser ser like høvla ut etter de har vært i Tyrkia. Rart de klarer å puste med de nesene. Har ikke operert, har vel en oppstopper geisenese, men er snart 40 så den får være sånn den er. Men har tenkt å ta mommy makeover i Litauen, søk opp gruppa north estetic på facebook, der ligger det mange bilder fra folk som har operert seg der. Sikkert neser også Anonymkode: 130a2...ed7
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2022 #18 Skrevet 17. juli 2022 Fatter ikke at folk drar til u-land som Tyrkia for å gjøre komplekse operasjoner. Anonymkode: f14cf...78b
Gjest nose99 Skrevet 17. juli 2022 #19 Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg vet ikke helt om jeg tror dette lenger. Har selv hatt to mislykkede nese operasjoner her i Norge med en som skal være en av de dyktigste i landet. Ja, det kan gå galt, og det gjorde det. Prøvde å rette opp i det med ny operasjon jeg fikk gratis, men det ble faktisk verre. Har fått v deformity, synlige arrvev utenpå nesen og nesen gror skeivt. Omtrent alt som kan gå galt, gikk galt. Kirurger i utlandet har holdt på med dette i mye lengre tid og har dermed kommet mye lengre med kunnskap når det kommer til plastisk kirurgi. I tillegg gjør de dette mye oftere sånn som i USA feks, fordi det er så mye mennesker der. De blir da mer drevne og får mye øvelse, noe som er viktig innen kirurgi. Særlig nese kirurgi. Hvis man er uheldig og må ta operasjon på nytt, er det noe helt annet å gjøre en ny operasjon. Og jeg tror det er mange kirurger her i Norge som ikke har kompetanse eller god nok øvelse til å gjøre en revision nese operasjon. Jeg stor dermed i den situasjonen at jeg faktisk må reise til utlandet og betale store summer for å rette opp i feil de ikke har klart å fikse her i Norge. Det er flinke kirurger overalt, og det er ikke nødvendigvis dumt å reise til utlandet. Anonymkode: a9f31...3c0 Er ikke alltid lurest å gå til den som skal være den mest dyktige og beste i landet. Ofte er vedkommende så populær og opptatt at han ikke tar seg tid til pasientene og slurver pga dårlig tid(ikke minst tett tidskjema). Jeg skjønner at du snakker om Bjørn Tvedt, og han har rykte på seg når det gjelder dette. Han jeg gikk til er absolutt i teorien (ikke like populær og har mindre års erfaring). Men mange mindre misfornøyde pasienter og er nok minst like dyktig, veldig få på den klinikken som får problemer og legger igjen negative kommentarer. Hos han fikk jeg blant annet se mislykkede operasjoner som kom fra Bjørn Tvedt
Gjest nose99 Skrevet 17. juli 2022 #20 Skrevet 17. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): står "" skulle det stå Anonymkode: a9f31...3c0 Skal også sies at absolutt alle leger og spesialister fraråder å operere i utlandet. Greit at ting kan skje med nesen uansett hvor man opererer, men her har man garanti og er sikret en ny operasjon. Det er ikke tilfellet i utlandet, og du ser flere mislykkede operasjoner i for eksempel Tyrkia og folk som legger ut videoer osv at ødelagte neser. Uten at de får gjort noe med det, fordi klinikker i utlandet bryr seg ikke om pasientene sine som kommer fra andre land.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå