Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i uke 32 og har fått så veldig hovne hender! Altså, de er så hovne at fingrene er stive og det er litt ubehagelig å bøye de, blir derfor tungvint å gjøre en del ting.

Kan man gjøre noe for å bli litt mindre hoven?

Var hos legen i går og tok urinprøve mtp preeklampsi, ingenting galt. Alt bra med både meg og baby 😊

Anonymkode: 406f8...613

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke om det har noe sammenheng, men det er vanlig i høyden også, for meg hjelper det å holde hendene høyt. Altså rett opp i noen minutter innimellom 

Anonymkode: a1ca9...e3d

Skrevet

Holde hendene høyt som brukeren over også foreslår! Enkelte synes lymfedrenasje fungerer. Det er nok noe jeg antar man må dekke selv privat da det ikke er en nødvendighet. Kan også hjelpe å bevege hender og fingre jevnlig. Unngå varme om du kan. De fleste hovner mer når det er varmt, typisk nå på sommeren. Selv om det trolig også er mer ødem nå pga du er godt ut i svangerskapet også. 

Skrevet

Jeg fikk også det pga mye væske i kroppen. Hold hendene høyt i et par minutter et par ganger daglig! 

Skrevet

Drikk nok vann.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg hjalp det å ikke spise mye karbohydrater. Eller det ble merkbart verre av å spise mye karbohydrater, i alle fall. 

Anonymkode: 36065...91f

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for alle tips og råd! Synes faktisk det hjalp litt å holde hendene opp, skal prøve øke vanninntaket også (altfor dårlig på det i varmen) 😊 karbohydratene er det verre med, vanskelig å stagge cravings på is i varmen 😅

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tusen takk for alle tips og råd! Synes faktisk det hjalp litt å holde hendene opp, skal prøve øke vanninntaket også (altfor dårlig på det i varmen) 😊 karbohydratene er det verre med, vanskelig å stagge cravings på is i varmen 😅

ts

Du kan forsøke saftis uten sukker. 

Anonymkode: 22db2...1fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...