Gå til innhold

Overgrep-hvordan komme seg videre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kommer man seg videre etter overgrep/traumer?

Ser flere har kjærester/gifter seg og virker som de liker sex igjen. Jeg har fått fullstendig avsmak og er redd for smerte så takler ikke å ta på meg selv engang. 

Greier heller ikke tanken på å starte ett forhold og være sårbar/avhengig av ett annet menneske.

Hvordan kommer man seg videre i livet/eller greie å slå seg til ro med å være alene resten av livet?

Går til psykolog, men føler jeg ikke kommer meg videre. (Psykologen har hjulpet meg masse med å takle hverdagen og andre ting, men føler relasjoner til menn er vanskelig).

Anonymkode: 2425d...99d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ser flere har kjærester/gifter seg og virker som de liker sex igjen. Jeg har fått fullstendig avsmak og er redd for smerte så takler ikke å ta på meg selv engang. 

Greier heller ikke tanken på å starte ett forhold og være sårbar/avhengig av ett annet menneske.

Hvordan kommer man seg videre i livet/eller greie å slå seg til ro med å være alene resten av livet?

Går til psykolog, men føler jeg ikke kommer meg videre. (Psykologen har hjulpet meg masse med å takle hverdagen og andre ting, men føler relasjoner til menn er vanskelig).

Alle er forskjellige, din sti er ikke min.

Hvis du ikke kan ta vare på deg selv, hvordan kan du da være klar for å ta vare på noen andre?

Hvis noe gir deg ubehag, kan du velge det bort. Men hvis savnet mot det du velger bort er større en ubehaget må du ta en vurdering.

Man hopper i det, eller man venter. Uansett går livet sin gang. 

Vurdert relasjoner til kvinner?

AnonymBruker
Skrevet

Å være så redd for smerte at du ikke tar på deg selv engang, er det lite logikk i. Du stopper jo om det gjør vondt, ikke at det er noen grunn til at det skal gjøre vondt. Dette vet du sikkert. Jeg ville rett og slett tvunget meg til å ta på meg selv. Sett på en tennende film eller hva enn slags media du blir tent av..start med å bare se/lese mens du lar hånda hvile der hvis det er for stressende å aktivt gjøre noe med en gang.

Anonymkode: c8bb7...0e4

Skrevet

Uff.
Snakk til psykologen om akkurat det temaet. 
Selv om du akkurat nå ikke engang klarer å forestille deg hva en sunn, god og intim relasjon til en mann skulle være. Det er ingen som "krever" at du skal få deg en mann, men per nå virker det som om du ikke har mulighet til å utforske muligheten. Og at det er mange sperrer som vil slå inn dersom du faktisk likte han og ville nærmere.

Litt rart egentlig at psykologen ikke har tatt opp temaet.

Men så flott at du klarer å samle deg nok til å åpne dette temaet, selv om mange deler av deg skriker at det en tett og tillitsfull relasjon til en mann er helt "feil" og at en mann kan ikke være din trygge forankring i hverdagen eller luften under dine vinger.

Just give me a reason, just a little bit's enough
Just a second we're not broken just bent, and we can learn to love again
It's in the stars, it's been written in the scars on our hearts
We're not broken just bent, and we can learn to love again

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du?

Anonymkode: a9c94...d2d

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Kan det være at du kommer deg videre med å akseptere at slik det er nå er det best for deg å være alene? Det er vel ikke sånn at du må krysse av ja/ nei på et skjema for om du skal ha en partner noen gang og så må du bare holde deg til avgjørelsen.

Det beste utgangspunktet for et forhold er at begge parter står trygt på egne bein.

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hei Jeg er en mann og føler veldig med deg. Jeg forstår ikke at noen kan gjøre det og jeg får vondt inni meg når jeg leser hva du skriver. Er nok ikke lett å komme videre, da måtte du ha funnet en som er ekstremt snill og forstår din situasjon. Er viktig å prøve å gå videre men forstår at det er ekstremt vanskelig. Jeg får lyst til å hjelpe deg men er ikke så lett vell. Håper de som gjør blir straffet hardt, men dessverre ikke alltid lett å få de straffet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...