Gå til innhold

opplevde noe merkelig i samtale med strømleverandør

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har betalt kr 2000 i måneden og har brukt 600 kilowatt i strøm per måned. Har hatt en avtale på fast spot pris som jeg forstår ikke var i lureste laget. Jeg slet masse med å få kontakt med min strømleverandør ( fortum ) og la igjen en beskjed til de når jeg prøvde å ta kontakt med dem sist fredag, forklarte saken i beskjeden til dem, at jeg bruker 600 kilowatt og betaler 2000 og at det er litt dumt for min del. I går ringte det en kar fra fortum, som lurte på om jeg hadde eget foretak ( og ville sikkert ha meg over på en slags avtale der ) og så begynner jeg å si at jeg er misfornøyd, har betalt 2000 kr i måneden og hva jeg har brukt.

Og så til poenget. Og så legger han på ???? Uten å si noe. Jeg fortsatte å snakke i telefonen, frem til at jeg reagerte på at det var stille. 

Han la altså bare på. Hva slags oppførsel er det her da? Synes det er hårreisende dårlig gjort jeg. De må jo lytte til kundene sine, ikke bare legge på..Jeg tenkte det måtte være en feil, men han har jo ikke ringt meg opp igjen, så da tenker jeg at han ragequitta meg som kunde. 

Skal sies at jeg har skiftet til en annen leverandør, og synes det er ufyselig generelt å forholde seg til disse leverandørene. Nå er det over til tibber. 🙄

Anonymkode: 31d4c...b98

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, det hørtes mildt sagt merkelig ut. Du bør jo fortelle Fortum dette, f.eks. på Facebook-siden deres eller noe? De har vel ikke særlig lyst til at deres ansatte skal sitte og legge på røret for kunder, som da blir så irriterte over frekkheten at de kutter ut Fortum og blir kunde et annet sted.

Legg igjen en beskjed på Facebook til dem, om de har en side der. Eller send en epost.

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet

Hva var klokka? Kan hende arbeidsdagen var over med stor O for den karen. 

Anonymkode: cbab3...a20

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan det hende linja ble brutt? Har skjedd noen ganger med meg når jeg snakker med ulike firma. Pleier å ringe opp igjen med en gang og fortsette der jeg slapp :)

Anonymkode: 3e0e3...5b3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer også på om linja rett og slett har blitt brutt. Det er fort gjort at man selv legger på uten å ville det. Jeg har nok gjort det selv en del ganger.

Anonymkode: 56cf3...ce9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg har betalt kr 2000 i måneden og har brukt 600 kilowatt i strøm per måned. Har hatt en avtale på fast spot pris som jeg forstår ikke var i lureste laget. Jeg slet masse med å få kontakt med min strømleverandør ( fortum ) og la igjen en beskjed til de når jeg prøvde å ta kontakt med dem sist fredag, forklarte saken i beskjeden til dem, at jeg bruker 600 kilowatt og betaler 2000 og at det er litt dumt for min del. I går ringte det en kar fra fortum, som lurte på om jeg hadde eget foretak ( og ville sikkert ha meg over på en slags avtale der ) og så begynner jeg å si at jeg er misfornøyd, har betalt 2000 kr i måneden og hva jeg har brukt.

Og så til poenget. Og så legger han på ???? Uten å si noe. Jeg fortsatte å snakke i telefonen, frem til at jeg reagerte på at det var stille. 

Han la altså bare på. Hva slags oppførsel er det her da? Synes det er hårreisende dårlig gjort jeg. De må jo lytte til kundene sine, ikke bare legge på..Jeg tenkte det måtte være en feil, men han har jo ikke ringt meg opp igjen, så da tenker jeg at han ragequitta meg som kunde. 

Skal sies at jeg har skiftet til en annen leverandør, og synes det er ufyselig generelt å forholde seg til disse leverandørene. Nå er det over til tibber. 🙄

Utrolig slitsomt. De har ringt meg flere ganger nå. Har sagt ikke ring meg igjen. De vil vi skal kjøpe strøm til foretak. 

Anonymkode: 7f7bd...424

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg lurer også på om linja rett og slett har blitt brutt. Det er fort gjort at man selv legger på uten å ville det. Jeg har nok gjort det selv en del ganger.

Næsj. Det er kun fordi de jobber med å selge strøm til foretak, og ikke gidder høre på andre saker. De Fortum salgsfolka er som sagt på om dagen.

Men også Telia kundeservice da, la på, etter 45 min kø, da jeg sa problemet mitt med 3 feilaktige fakturaer🙈

Skrevet

Han du snakker med er en selger som mest trolig bare jobber på provisjon fra Fortum. Så å høre på at du klager har han ikke noe igjen for.

Så til grunnen til at dei vil selge strøm til foretak, som privatperson har du rettigheter i forhold til angrerett, bindingstider osv. Som bedrift har du ikke noe av dette så sier du ja til å kjøpe uansett hvor dårlig avtale og hvor lang bindingstid så er bedriften låst til det. Strøm og mobilselskaper spekulerer veldig i dette når det gjelder sameiger, enkeltpersonforetak osv siden dei ikke har noen angrerett selv om avtalen er dårligere enn du trodde når du inngikk avtalen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det der var frekt, ja. 

Du må si ifra til Fortum, så de kan sparke ham ut. 

Anonymkode: 02e2c...d2e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

ja men da ringer de vel opp igjen? spesielt når jeg forteller at jeg var mindre fornøyd?

AnonymBruker
Skrevet
rfa skrev (50 minutter siden):

Han du snakker med er en selger som mest trolig bare jobber på provisjon fra Fortum. Så å høre på at du klager har han ikke noe igjen for.

Så til grunnen til at dei vil selge strøm til foretak, som privatperson har du rettigheter i forhold til angrerett, bindingstider osv. Som bedrift har du ikke noe av dette så sier du ja til å kjøpe uansett hvor dårlig avtale og hvor lang bindingstid så er bedriften låst til det. Strøm og mobilselskaper spekulerer veldig i dette når det gjelder sameiger, enkeltpersonforetak osv siden dei ikke har noen angrerett selv om avtalen er dårligere enn du trodde når du inngikk avtalen.

kjenner til den ja og gikk rett i den fella med mobil abbonementet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Næsj. Det er kun fordi de jobber med å selge strøm til foretak, og ikke gidder høre på andre saker. De Fortum salgsfolka er som sagt på om dagen.

Men også Telia kundeservice da, la på, etter 45 min kø, da jeg sa problemet mitt med 3 feilaktige fakturaer🙈

Det er jo utrolig frekt å behanlde kunder sånn. Tror ikke noe på at det var dårlig forbindelse, da hadde de tatt kontakt. Snart en uke siden jeg har sendt dem mail og..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva var klokka? Kan hende arbeidsdagen var over med stor O for den karen. 

ja, da forstår jeg jo at de bare legger på uten å si noe. De kan i det minste si ifra slik at jeg ikke sitter å snakker til luft liksom. Si oi nå at jeg ferdig på jobb haha hadet. 

AnonymBruker
Skrevet

Og den appen deres da. for noe dritt. Fungerer jo absolutt ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

ja, da forstår jeg jo at de bare legger på uten å si noe. De kan i det minste si ifra slik at jeg ikke sitter å snakker til luft liksom. Si oi nå at jeg ferdig på jobb haha hadet. 

ja jeg er helt enig, men kjenner et par som har hatt liknende jobber og nekter å jobbe overtid. 

AnonymBruker
Skrevet

Linja ble helt sikkert butt. Det har skjedd meg mange ganger, de ringer aldri opp igjen selv om jeg synes de burde det. Nei, det må jeg gjøre og så er rund dansen i gang med ventetid, du er nr ditt og datt i køen osv.

Anonymkode: 31ef0...367

AnonymBruker
Skrevet

Men det er jo det enkleste i verden og bare bytte strømselskap - hvorfor forbli kunde hos et selskap du er misfornøyd med?

Anonymkode: b6d7d...844

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

ja men da ringer de vel opp igjen? spesielt når jeg forteller at jeg var mindre fornøyd?

Nei, de går videre til neste kunde i køen. Det er fort gjort å uforvarende komme borti den røde legg på-sirkelen på skjermen med en øreflipp eller med kinnet mens man snakker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...