Gå til innhold

har du meldt deg ut av familiehytta pga krangel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

tenker på dere som eier sammen, med bruksrett osv....uenigheter, ikke få være der i ferien din osv. erfaringer?

Anonymkode: 0afe8...599

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe voldsomme greier her, annet enn at jeg sjelden gidder å bruke den, for når jeg en sjelden gang har spurt, får jeg til svar at jeg bare kan låne, men at jeg må avklare med broren min om han har tenkt seg dit samtidig. Altså aldri et tydelig ja, men at jeg kan hvis broren min ikke skal dit samtidig. Selv om boren min har altså ikke spurt om de konkrete dagene og jeg er den første som faktisk spør. Og blir hele gjengen invitert på besøk på hytta, sier pappa alltid i fra at jeg og min familie ikke kan belage oss på å overnatte der i forbindelse med besøket, for det må broren min, som har barneskolebarn,  få lov til hvis de har lyst. (Det er ikke plass til alle på overnatting. ) Hytta skal altså alltid være disponibel for broren min og hans familie. Og når det da er så vanskelig å gi meg et klart ja når jeg spør om å være der på konkrete datoer, gidder jeg ikke.

Anonymkode: cf79b...f53

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ikke helt det samme, men det er generelt mye krangling om alt i svigerfamilien. Vi har gjort noen tiltak, blant annet ikke dra på besøk når enkelte andre er der. Ellers gjør vi som vi pleier og overser det aller meste. Så får de som ønsker å krangle gjøre det, men vi bidrar ikke med noe. Hos oss er det som om de snakker til en vegg for vi lukker ørene. 

Det må jo gå an ved felles hyttebruk også. Ta hytta når ingen andre skal og lukk ørene for alle sine meninger. 

Anonymkode: 0de9e...d4e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg befant meg i en vanskelig situasjon og lot min ti år eldre storebror mors gullunge få hytten i havgapet til en mikroskopisk sum. Jeg lot meg overtale- tildels også manipulere-  til å la han få den mot at jeg fikk en mikroskopisk sum dvs  det ble ikke foretatt takst- som - det visste de nok-var mye penger for meg  den gang. At nå gjør vi det sånn og sånn så får du sikret deg den hytten. Den er jo så liten og lite verdt bla bla... Ekstra morsomt er det at jeg bodde der før dem- og fikk et bastant nei fra min mor da jeg ønsket å kjøpe den  - å få kjøpt den ville reddet meg fra en vanskelig livssituasjon argumenterte jeg men nei min mor var urokkelig det kunne de jo ikke gjøre pga min bror messet hun! .-To år etterpå da min livsituasjon ble verre j var den hans . Jeg hadde ikke annet valg enn å skrive under. Jeg ser nå hele mønsteret så klart. Min bror har alltid trillet min mor rundt lillefingeren. "Får jeg ikke det så gjør jeg slik og slik.... Nå er jeg spent på om min bror er like manipulativ i det resterende arveoppgjør. Denne gangen er jeg ikke like formbar men sterkere gardert og kan godt gi avkall på en foreløbig tildels stor sum fra min gjenlevende mor. Min bror maser om at jeg må ta imot men det er kun for at han vil ha mere penger og hvis jeg ikke tar imot blir det misligforhold i boet etter min avdøde far Slikt er jo ikke bra å ha på seg.

Anonymkode: 8260c...651

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...