AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #1 Skrevet 30. juni 2022 Går på dagpenger og har fått tilbud om et vikariat på 6 måneder. Her det det gode muligheter for fast jobb, men ingen garanti. Hvor står jeg når vikariatet et utgått da? Kan jeg søke gjenopptakelse av dagpenger, eller må jeg søke på nytt? Anonymkode: 1ac0a...7ce
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #2 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Går på dagpenger og har fått tilbud om et vikariat på 6 måneder. Her det det gode muligheter for fast jobb, men ingen garanti. Hvor står jeg når vikariatet et utgått da? Kan jeg søke gjenopptakelse av dagpenger, eller må jeg søke på nytt? Anonymkode: 1ac0a...7ce Du kan avklare med nav om gjenopptakelse uten karantene tid. Anonymkode: 1b5fa...f4b
missmcbeal Skrevet 30. juni 2022 #3 Skrevet 30. juni 2022 Gjenopptakelse av dagpenger må jo uansett søkes om? Dette gjorde jeg mellom to vikariater: På siste meldekortet før jeg gikk ut i vikariatet, så fylte jeg ut som vanlig og på siste spørsmål huket jeg av på "Nei, jeg ønsker ikke lenger å være registrert som arbeidsledig hos NAV". Da er man ikke lenger i systemet, og regnes ikke som arbeidsledig. Vikariatet varte i 9 mnd, og når jeg var uten jobb igjen meldte jeg meg på nytt som arbeidsledig og søkte om dagpenger. Husker ikke helt om jeg krysset av for noe annet en sist, men det er uansett veiledningstekst med forklaringer så du skjønner nok hva du skal huke av for. Jeg fikk så litt senere vedtak om gjenopptak av dagpenger. Selv trodde jeg kanskje jeg skulle begynne på ny runde siden vikariatet varte såpass lenge, men fortsatte visst der jeg slapp. Jeg husker at jeg hadde mulighet når jeg søkte på nytt om å kreve ny omregning av dagpengegrunnlaget da, så jeg huket av for det. Da fikk jeg en høyere sats enn sist siden jeg hadde hatt høyere årslønn, selv om det var gjenopptak. Om spørsmålet ditt er om du har rett på dagpenger etterpå, så er svaret antagelig ja så lenge du har uker igjen av dagpengeperioden din. 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #4 Skrevet 30. juni 2022 missmcbeal skrev (6 timer siden): Gjenopptakelse av dagpenger må jo uansett søkes om? Dette gjorde jeg mellom to vikariater: På siste meldekortet før jeg gikk ut i vikariatet, så fylte jeg ut som vanlig og på siste spørsmål huket jeg av på "Nei, jeg ønsker ikke lenger å være registrert som arbeidsledig hos NAV". Da er man ikke lenger i systemet, og regnes ikke som arbeidsledig. Vikariatet varte i 9 mnd, og når jeg var uten jobb igjen meldte jeg meg på nytt som arbeidsledig og søkte om dagpenger. Husker ikke helt om jeg krysset av for noe annet en sist, men det er uansett veiledningstekst med forklaringer så du skjønner nok hva du skal huke av for. Jeg fikk så litt senere vedtak om gjenopptak av dagpenger. Selv trodde jeg kanskje jeg skulle begynne på ny runde siden vikariatet varte såpass lenge, men fortsatte visst der jeg slapp. Jeg husker at jeg hadde mulighet når jeg søkte på nytt om å kreve ny omregning av dagpengegrunnlaget da, så jeg huket av for det. Da fikk jeg en høyere sats enn sist siden jeg hadde hatt høyere årslønn, selv om det var gjenopptak. Om spørsmålet ditt er om du har rett på dagpenger etterpå, så er svaret antagelig ja så lenge du har uker igjen av dagpengeperioden din. TUSEN TAKK, var akkurat dette jeg ønsket svar på 😊 setter stor pris på at du tok deg tid til å svare. Ha en fin kveld! Anonymkode: 1ac0a...7ce 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #5 Skrevet 30. juni 2022 Du kan søke om gjenopptak av dagpengene innen 52 uker. Da brukes den samme tiden som du hadde sist. Så hadde du igjen 40 uker, så får du de 40 ukene tilbake. Anonymkode: 08f9f...a92 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå