Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som er gravide, får dere ofte kommentarer på hvor fin mage dere har?

Anonymkode: 3f449...def

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helsepersonell, mannen, mamma og søsteren min kommenterte at magen min var veldig fin, og pappa kommenterte at den var kul. Av andre fikk jeg bare kommentarer på størrelsen. Den var enten altfor liten eller altfor stor, gjerne begge deler i løpet av samme tur på butikken.

Anonymkode: ed81f...287

• Liker 7
Skrevet

Jeg får ofte kommentarer av andre kvinnelige kolleger på jobben. At magen er enten fin eller stor. Fikk flere ganger spm om jeg venter på tvillinger. 🙄

Skrevet

Ja, relativt ofte, både fra venner, kjente, familie, helsepersonell og tilogmed fremmede 🥰

AnonymBruker
Skrevet

Fikk egentlig lite kommentarer  bortsett fra av mamma og mannen min.

Anonymkode: 18664...dcf

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Ser på det som folk sin måte å prøve å småprate på. Enten er magen stor, fin eller liten, eller annerledes enn den var sist (nå er magen lengre ut enn sist feks). 

Anonymkode: dd02c...417

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, veldig koselig :) 

Anonymkode: d280d...94c

Skrevet (endret)

Får høre type «så søt babykul»’eller «fin babymage» noen ganger. 

en eneste gang var det en som tok meg på magen og kommenterte at hun mente jeg var stor. (Er under gjennomsnittet på symfysemål) da lente jeg meg frem og tok henne på magen og sa at «da er vi to som er litt størrelse på» 😛

Endret av PurpleTuliip
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Eneste gangen fremmede kommenterte magen min, var dagen før termin. Jeg sto utenfor en kafé/pub og ventet på mannen, som gjorde et ærend i butikken ved siden av. Da kom det ut ei dame (fint i farten), og spurte når jeg hadde termin. De satt nemlig inne og veddet..😅 Skal sies at jeg er bare 1.55, så selv om jeg ikke hadde lagt på meg mer enn 10 kg, så var magen rimelig synlig🙃

Anonymkode: 747f4...efe

AnonymBruker
Skrevet

Fikk ikke en eneste kommentar, hverken negativt eller positivt. Synes det var litt trist at ingen sa noe (positivt), eller tok på magen. Leser at folk synes det er negativt, men jeg savnet det🙃

Anonymkode: fbfe4...cfe

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dere som er gravide, får dere ofte kommentarer på hvor fin mage dere har?

Anonymkode: 3f449...def

jeg fikk både det og kommentarer på hvor stor jeg var

Skrevet
Småkaker skrev (5 timer siden):

Jeg får ofte kommentarer av andre kvinnelige kolleger på jobben. At magen er enten fin eller stor. Fikk flere ganger spm om jeg venter på tvillinger. 🙄

det spurte ei på min jobb og om... Brydde meg ikke så mye om det. var vetre nåtær far min spurte om det. Da ble jeg sur

AnonymBruker
Skrevet

Får alltid høre guuuud så stor mage. Og: gud nå er den blitt enda større. 

Ja veldig merkelig at den blir større og  større. 🙄

Lei. 

Anonymkode: 66709...914

AnonymBruker
Skrevet

Fikk fra i familien, noe som er helt normalt hos oss. 

Men det som tok kaka var eldre damer som kom bort til meg og strøk meg på magen og var bestemt på at jeg skulle få en gutt. 

Er ikke av de hårsåre og syntes det var koselige opplevelser. 

Damene tok feil,  fikk jente. 

Anonymkode: 80c32...329

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er 39+6. Har fått mange kommentarer fra familie og kollegaer - men også litt fra lege, helsestasjon og sykehus. Jeg har en veldig liten og stram mage og har fått ekstra oppfølging på grunn av det (alt er for øvrig bra med baby), og jeg har ikke samlet på en dråpe med vann. Det går som regel i "så liten magen er", "nå har magen blitt litt større" og "du ser helt vanlig ut ellers".

Jeg har ikke tatt meg nær av det. Tenker at det er en måte å vise interesse på. Hvor greit det er at måten å vise interesse på er å kommentere magen/kroppen er en annen diskusjon...

Anonymkode: 75423...da7

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Er 39+6. Har fått mange kommentarer fra familie og kollegaer - men også litt fra lege, helsestasjon og sykehus. Jeg har en veldig liten og stram mage og har fått ekstra oppfølging på grunn av det (alt er for øvrig bra med baby), og jeg har ikke samlet på en dråpe med vann. Det går som regel i "så liten magen er", "nå har magen blitt litt større" og "du ser helt vanlig ut ellers".

Jeg har ikke tatt meg nær av det. Tenker at det er en måte å vise interesse på. Hvor greit det er at måten å vise interesse på er å kommentere magen/kroppen er en annen diskusjon...

tenker du er hrldug som har søt liten mage jeg. Jeg hadde monstermage følte jeg

AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (21 minutter siden):

tenker du er hrldug som har søt liten mage jeg. Jeg hadde monstermage følte jeg

Mens jeg syns det er nydelig med de som har skikkelig kule-mage 🥰 På meg så det ut som at jeg bare hadde fått øl-mage til langt ut i svangerskapet. Innimellom har jeg nesten følt at jeg har gjort noe feil fordi alle har vært så opphengt i å se om magen har blitt større fordi "den er jo så liten".

Svigermor derimot har vært veldig på at jeg har ordentlig baby-mage, men riktignok på en veldig omsorgsfull og fin måte. Tror hun skjønner at det også kan bli litt sårt når alle snakker om hvor liten magen er.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...