Gå til innhold

Tømminger etter sterilisering

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg steriliserte meg for en uke siden, fikk beskjed om at jeg måtte vente ca 2-3 mnd med å ha ubeskyttet sex fordi jeg ikke er steril før etter et visst antall tømminger. Men kan jeg ha ubeskyttet sex før det om jeg runker flere ganger hver dag, og tømmer meg så ofte jeg får til? Eller må det uansett gå mer enn 2 mnd? 

Anonymkode: aaa14...be4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tømminger

Anonymkode: c0e59...e8b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får kjøpe et mikroskop, og begynne å telle svømmere selv. 

Anonymkode: daec0...28a

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville satt legens retningslinjer høyere enn anonyme råd fra KG. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Gjest Drigo
Skrevet

Her utålmodig. Jeg ventet nok bare 1 mnd, og det gikk fint. Hadde tette utløsninger fram til da, og blæren gikk nok tom. Men som forrige leser sier, så er det nok tryggest å forholdet seg til retningslinjene. 😤😌

AnonymBruker
Skrevet
On 6/30/2022 at 8:26 AM, AnonymBruker said:

Jeg steriliserte meg for en uke siden, fikk beskjed om at jeg måtte vente ca 2-3 mnd med å ha ubeskyttet sex fordi jeg ikke er steril før etter et visst antall tømminger. Men kan jeg ha ubeskyttet sex før det om jeg runker flere ganger hver dag, og tømmer meg så ofte jeg får til? Eller må det uansett gå mer enn 2 mnd? 

Du kan også bare tømme deg x antall ganger så skal det vere tomt for seller.

Anonymkode: 47c02...d83

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det burde gå greit.

Du kan anse det som en hageslange, hvor vannet er varmt til å begynne med, fordi det har stått i slangen. Når du har slangen på en stund, så blir vannet kaldt, fordi alt vannet som sto i slangen er byttet ut.

Om du får et visst antall orgasmer, så er du "tømt". Det har ingenting å si om du får orgasmen på egenhånd eller sammen med en kvinne, eller noe helt annet.

Anonymkode: 84f8f...811

AnonymBruker
Skrevet

Konseptet er enkelt. Man kutter sædlederne, og knyter en knute på tråden. Når alt "foran" tråden er tømt ut, så kan du ikke lenger gjøre noen gravid.

Det er alltid greit å følge anbefalinger fra fagfolk, men samtidig er dette her rimelig enkle greier.

Anonymkode: 84f8f...811

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.6.2022 den 8.26):

Hei du, mannen min greide å gjøre meg gravid to og en halv måned etter steriliseringa - så du bør nok vente 😅

Anonymkode: 0e8bd...b94

AnonymBruker
Skrevet

Herregud...Du spør i et forum der folk ikke engang vet forskjellen på æ elller e. Eller knapt klarer å skrive. Ingen som kan formulere en setning engang???? Jeeez.....Det finnes jo ingen på kvinneguiden som kan formulere så mye som en setning uten å ha minst en grammatisk feil i den. KJØR PÅ!!!!!

Anonymkode: a2a62...ef1

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Herregud...Du spør i et forum der folk ikke engang vet forskjellen på æ elller e. Eller knapt klarer å skrive. Ingen som kan formulere en setning engang???? Jeeez.....Det finnes jo ingen på kvinneguiden som kan formulere så mye som en setning uten å ha minst en grammatisk feil i den. KJØR PÅ!!!!!

Mange av de glupeste og mest framgangsrike personer har lese- og skrivevansker. At du irriterer deg over «ordfeul,» og bruker det målestokk for andres kompetanse, får være ditt problem. Kanskje du har dysleksi i senga, og ikke vet opp ned på en dame? 

Anonymkode: d7b90...e15

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Runket daglig i nesten 1 måned etter sterilisering. Hadde fremdeles levende svømmere ved spermprøve. Så ville ventet. De sa minimum 2 måneder og 20 ejakulasjoner der jeg steriliserte meg.

Anonymkode: d94b3...ee1

Skrevet
Drigo skrev (På 30.6.2022 den 12.18):

Her utålmodig. Jeg ventet nok bare 1 mnd, og det gikk fint. Hadde tette utløsninger fram til da, og blæren gikk nok tom. Men som forrige leser sier, så er det nok tryggest å forholdet seg til retningslinjene. 😤😌

Blæra gikk tom for hva? Urin?

Er dette relevant?

Kanskje du ikke skal gi helseråd?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har sterilisert deg for ikke å få barn, så må det vel være dumt å ta sjansen for barn nå rett etter sterilisering. Det er mest sannsynlig så mye viss om atte. Iht risiko. Så følg retningslinjene. Det er bare en kort periode til du kan slutte med dong. 

Anonymkode: 80bfa...e29

• Liker 1
Gjest Drigo
Skrevet
Snok1 skrev (6 timer siden):

Blæra gikk tom for hva? Urin?

Er dette relevant?

Kanskje du ikke skal gi helseråd?

Påberoper meg heller ikke å gi helseråd, men bare dele en erfaring. Det var nok mer riktig å si at sædlederen/kanalen trolig gikk tom (da sædblæren ikke innholder sæd). Men når alt kommer til alt, så virker hele systemet sammen. Ja, jeg oppfordrer også til å følge anbefalingene fra lege!🧐

Skrevet
Drigo skrev (11 timer siden):

Påberoper meg heller ikke å gi helseråd, men bare dele en erfaring. Det var nok mer riktig å si at sædlederen/kanalen trolig gikk tom (da sædblæren ikke innholder sæd). Men når alt kommer til alt, så virker hele systemet sammen. Ja, jeg oppfordrer også til å følge anbefalingene fra lege!🧐

🤓

Skrevet
On 7/2/2022 at 3:32 PM, AnonymBruker said:

Jeg har dysleksi. 

Jeg er og kjemiingeniør. 

Så det å rakke ned på folk og nesten kalle de dumme, fordi de har skrivefeil, så bommer du stort..    Tenker kanskje det er bra for deg å begynne å fokusere litt mere på deg selv, I stede for å passe på alle andre. 

• Liker 1
Skrevet

Gjorde dette enkelt jeg. Tok en kontroll etter 1 mnd, tømte meg daglig i forkant. På kontrollen ble det bekreftet at der var det ingen svømmere, all good :)

litt kleint når dama som skulle sjekke mottok koppen med prøven, men heller det en uønsket begruktning….

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.6.2022 den 8.26):

Nei, ville ventet 3mnd. Du bør og sjekke at det stemmer etter 3mnd at de er død!

Anonymkode: f50e5...049

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.6.2022 den 7.26):

Nei, du må levere sedprøver til labben. på legekontoret etter 2-3 mnd.  

Anonymkode: 35e97...29c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...