AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #1 Skrevet 30. juni 2022 Fra før så vet jeg jo at å gjøre noe med nordmenn stort sett innebærer å drikke alkohol, triste greier. Tenkte jeg skulle være med på sommerfest på jobben(jobber på kontor) for å se om dette var noe, men hadde dessverre rett. Etter middagen handlet alt om drikking bare. Lite sosialt. Jeg tror det beste en gjennomsnittlig norsk mann/kvinne kan få er: gratis ELLER billig alkohol. Den største opplevelsen i livet deres....trist greier. Takke meg til sosiale kulturer, jeg er faktisk norsk. Men aldri levd på den norske måten når det kommer til alkohol. Anonymkode: cacba...0fa 7 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #2 Skrevet 30. juni 2022 Skal være sommerfest her på fredag, men ikke noe sponsa alkohol. Den må medbringes selv, så regner med at det ikke blir like vilt. Men ja, enig med deg. Litt trist at det er sånn. Jeg har ikke tenkt å drikke for jeg vil kjøre hjem selv. Anonymkode: 2fe82...a16
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #3 Skrevet 30. juni 2022 Nå er jeg ikke norsk, men ja nordmenn blir helt patetiske når de drikker. Hoier, roper gnåler og er bare helt fjerne. Hvor er man sosial oppi det hele? Anonymkode: cca16...6b4 5
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #4 Skrevet 30. juni 2022 Synes det er flaut når voksne mennesker må ha alkohold for å være sosial 😆 Anonymkode: f6b21...004 5 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #6 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Fra før så vet jeg jo at å gjøre noe med nordmenn stort sett innebærer å drikke alkohol, triste greier. Tenkte jeg skulle være med på sommerfest på jobben(jobber på kontor) for å se om dette var noe, men hadde dessverre rett. Etter middagen handlet alt om drikking bare. Lite sosialt. Jeg tror det beste en gjennomsnittlig norsk mann/kvinne kan få er: gratis ELLER billig alkohol. Den største opplevelsen i livet deres....trist greier. Takke meg til sosiale kulturer, jeg er faktisk norsk. Men aldri levd på den norske måten når det kommer til alkohol. Anonymkode: cacba...0fa Det er faktisk trist. Opplever det samme. Jeg tror at det har noe med at nordmenn er oppvokst med anstrengt forhold til alkohol,f eks at det kan kun kjøpes på vinmonopolet,ikke øl da. Jeg er selv utenlandsk,og der jeg kommer fra kan du til og med kjøpe vin på bensinstasjon. Og absolutt ingen drikker seg drittas,de har en helt annen holdning til alkohol enn det nordmenn har. Du finner ingen liggende på gata kl 2 om natta for å si det sånn. Anonymkode: 404f8...e7c 10
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #7 Skrevet 30. juni 2022 Norsk drikke kultur på sitt «beste»! flaut å være norsk mange ganger !! Var tørst selv og drakk mye før og hadde stort problem faktisk - men pga uheldig hendelse, så har jeg ikke rørt alkohol siden og ser nå fra siden hvor mye plass og press det er med alkohol. Jeg som ikke drikker blir lite inkludert i sosiale sammenhenger dessverre og det er en uting. Samme gjelder min mor som er avholds og vært i 21 år. Ikke inkludert i sosiale sammenhenger ! Tåpelig… vi kan ha det like gøy uten å måtte drikke om ikke enda mer gøy og. I alle fall jeg har det så sinnsykt gøy når jeg ikke drikker og reiser ! Da kjenner jeg at jeg lever og ser hva jeg har spart penger på og slipper å våkne med tidenes hangover.. ahhh! Good bless no alkohol! Anonymkode: 30afa...ace 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #8 Skrevet 30. juni 2022 Jeg synes det er gøy med alkohol på fest. Har mange artige minner fra slike fester og turer. Anonymkode: c8344...7ba 28
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #9 Skrevet 30. juni 2022 Helt enig. Uinteressant å feste med kolleger. Har også mistet respekten for flere lederskikkelser opp gjennom årene fordi jeg har sett at de oppfører seg dårlig i fylla. Anonymkode: 96976...f8b 5
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #10 Skrevet 30. juni 2022 Gøy med alkohol på fest kjedelig med de som alltid er misfornøyde Anonymkode: 4fbda...688 22
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #11 Skrevet 30. juni 2022 Det var en del alkohol på vår sommerfest, men det var også veldig sosialt. Jeg ser ingen motsetning der. Jeg kan skjønne at det blir litt mye for noen. Anonymkode: c24b1...a48 17 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #12 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Gøy med alkohol på fest kjedelig med de som alltid er misfornøyde Anonymkode: 4fbda...688 Ja, fest kan være gøy, men med venner og familie, jobbmiljøet er feil fora. Anonymkode: 96976...f8b 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #13 Skrevet 30. juni 2022 Ikke klarer de å inkludere oss som ikke drikker heller, annet enn drikkepress da. Anonymkode: 71926...2ea 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #14 Skrevet 30. juni 2022 Det er mye alkohol knyttet til det sosiale på arbeidsplasser i Norge, da spesielt sommerfester og julebord. I tillegg fredagspilser, og så avsluttes gjerne alle former for kick-off aktiviteter eller jobbreiser med alkohol. Jeg er over snittet glad i en fest, men skjønner det blir mye for noen. Helt uenig i at det er lite sosialt å drikke da. Skjønner ikke helt hvorfor du mener alkohol og å være sosial er motsetninger, det går vel snarere hånd i hånd. Mulig det føles lite sosialt for en edru person som ikke er på samme "bølgelengde" lengre med de som er fulle. Spesielt om du sitter i et hjørne og surmuler og hater alle som drikker. Anonymkode: 6499d...ba5 18 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #15 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nå er jeg ikke norsk, men ja nordmenn blir helt patetiske når de drikker. Hoier, roper gnåler og er bare helt fjerne. Hvor er man sosial oppi det hele? Anonymkode: cca16...6b4 Ja, nordmenn er asosiale vesen som våkner til live når de drikker. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er mye alkohol knyttet til det sosiale på arbeidsplasser i Norge, da spesielt sommerfester og julebord. I tillegg fredagspilser, og så avsluttes gjerne alle former for kick-off aktiviteter eller jobbreiser med alkohol. Jeg er over snittet glad i en fest, men skjønner det blir mye for noen. Helt uenig i at det er lite sosialt å drikke da. Skjønner ikke helt hvorfor du mener alkohol og å være sosial er motsetninger, det går vel snarere hånd i hånd. Mulig det føles lite sosialt for en edru person som ikke er på samme "bølgelengde" lengre med de som er fulle. Spesielt om du sitter i et hjørne og surmuler og hater alle som drikker. Anonymkode: 6499d...ba5 Du er jo ikke den du drikker deg til, noen endrer jo personlighet totalt. Lever tvangstrøyelivet sitt....som slippes løs med alkohol. Anonymkode: cacba...0fa 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #16 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Fra før så vet jeg jo at å gjøre noe med nordmenn stort sett innebærer å drikke alkohol, triste greier. Tenkte jeg skulle være med på sommerfest på jobben(jobber på kontor) for å se om dette var noe, men hadde dessverre rett. Etter middagen handlet alt om drikking bare. Lite sosialt. Jeg tror det beste en gjennomsnittlig norsk mann/kvinne kan få er: gratis ELLER billig alkohol. Den største opplevelsen i livet deres....trist greier. Takke meg til sosiale kulturer, jeg er faktisk norsk. Men aldri levd på den norske måten når det kommer til alkohol. Anonymkode: cacba...0fa Er ikke drikking sosialt, eller ville du ha leker? Blitt for stor til det vel. Anonymkode: a68fa...0c3 4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #17 Skrevet 30. juni 2022 Man blir fort femte hjul på vogna hvis man er måteholden eller edru. Anonymkode: a7411...490
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #18 Skrevet 30. juni 2022 Jeg har aldri opplevd noen særlig betydning på alle de uttalige jobbfestene jeg har vært med på etter 25 år i arbeidslivet. Alkohol og hygge ja, men alle er opptatt av at de «er på jobb» og holder seg i skinnet. Hva slags arbeidsplasser er det dere jobber på egentlig? Anonymkode: 3fefb...eba 9 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #19 Skrevet 30. juni 2022 Er det bare meg som synes at alle mennesker og samtaleemner blir litt mer interessante hvis jeg får litt alkohol? Anonymkode: 2d9ca...52a 10
Gjest Fiolinfiken Skrevet 30. juni 2022 #20 Skrevet 30. juni 2022 Mye gøyere med en fest med alkohol enn en uten. Vil heller kalle det en sammenkomst enn fest uten alkohol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå