AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #1 Skrevet 30. juni 2022 Har vært så heldig å bli tilbudt to jobber. Den ene har jeg fått kontrakt på, den skal signeres elektronisk innen midnatt. Den andre fikk jeg beskjed om at jeg var innstilt som nummer en til på tirsdag, og jeg sendte inn alt av dokumenter osv da jeg kom hjem fra ferie sent tirsdag kveld. Fikk ikke noen kontrakt i går. Er det "innafor" å sende en mail til hun som ga meg beskjed om at jeg var innstilt som nr 1 og si at hvis jeg ikke får noe i løpet av dagen, så må jeg takke ja til den andre? Har vært arbeidsledig en liten stund, så jobb må jeg ha, men jeg har mest lyst på den jeg ikke har fått kontrakt på enda. Skal selvfølgelig formulere meg fint. Vi snakket om at jeg måtte ha beskjed om jeg fikk stillingen før 1.juli (fordi jeg har vært vikar et sted i mellomtiden), men jeg har ikke vært så konkret at jeg vil ha signert før 1.juli til henne.... Har ikke lyst til å bare stole på at det går i orden der jeg er innstilt som nr 1, og takke nei til den andre..... Vil ha signert først.... Anonymkode: de560...821
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #3 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Helt innafor. Anonymkode: 0b22c...1c8 Takk. Da tror jeg at jeg prøver meg på det. Får formulere meg høflig Anonymkode: de560...821
Hareena Skrevet 30. juni 2022 #4 Skrevet 30. juni 2022 Selvsagt gjør du det. Arbeidsgivere forstår at arbeidstakere må sikre seg. Hvis den andre arbeidsgiveren ikke er i stand til å gi deg kontrakten i dag og kommer med unnskyldninger om ferieavvikling og den slags, er det ikke sikkert det er der du bør jobbe. Da er det bedre å jobbe for noen som er strukturerte og har robuste systemer - også sommerstid. Gratulerer med jobb!
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #5 Skrevet 30. juni 2022 Det er helt innafor, og de burde også forstå at når du ønsket å få beskjed om at du fikk stillingen er gjelder det en skriftlig kontrakt. Du må være sikker. Jeg tenker at du helst bør ringe, si at du har et annet jobbtilbud og du må signere innen idag. Du må derfor får kontrakten fra de nå, slik at du har den skriftlig og dermed har mulighet å takke nei til den andre. De har innstilt deg som nr 1 og vil høyst sannsynlig ikke miste deg fordi de ikke var klar over at du hadde frist idag på annen jobb. Men uansett så er det oppsigelsestid husk det. Du kan lovmessig signere kontrakten som går ut idag. Få den andre kontrakten og signere denne. Så si opp den første jobben. De på den første velger så nr 2 på lista. Oppsigelsestiden løper og du får uansett ikke startet der før den er ute. Anonymkode: 8f21c...488
Carrot Skrevet 30. juni 2022 #6 Skrevet 30. juni 2022 Jeg ville ringt, ikke sent mail Lykke til med ny jobb!
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #7 Skrevet 30. juni 2022 Hareena skrev (15 minutter siden): Selvsagt gjør du det. Arbeidsgivere forstår at arbeidstakere må sikre seg. Hvis den andre arbeidsgiveren ikke er i stand til å gi deg kontrakten i dag og kommer med unnskyldninger om ferieavvikling og den slags, er det ikke sikkert det er der du bør jobbe. Da er det bedre å jobbe for noen som er strukturerte og har robuste systemer - også sommerstid. Gratulerer med jobb! AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er helt innafor, og de burde også forstå at når du ønsket å få beskjed om at du fikk stillingen er gjelder det en skriftlig kontrakt. Du må være sikker. Jeg tenker at du helst bør ringe, si at du har et annet jobbtilbud og du må signere innen idag. Du må derfor får kontrakten fra de nå, slik at du har den skriftlig og dermed har mulighet å takke nei til den andre. De har innstilt deg som nr 1 og vil høyst sannsynlig ikke miste deg fordi de ikke var klar over at du hadde frist idag på annen jobb. Men uansett så er det oppsigelsestid husk det. Du kan lovmessig signere kontrakten som går ut idag. Få den andre kontrakten og signere denne. Så si opp den første jobben. De på den første velger så nr 2 på lista. Oppsigelsestiden løper og du får uansett ikke startet der før den er ute. Anonymkode: 8f21c...488 Tusen takk begge to! Burde kanskje ringt, men jeg sendte henne en mail og fikk svar med en gang om at kontrakten kommer i løpet av dagen Anonymkode: de560...821 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå