Gå til innhold

Ville du heller jobbet fulltid og tjent 2mil, eller 50% og tjent 1mil?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og hvis 50%, hvordan ville du helst fordelt arbeidstiden? Jeg tenker 9,5t arbeid  2 dager i uken hadde vært fantastisk (tirsdag onsdag feks)

Anonymkode: 48499...822

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

50%. 2.5 dager i uken men med full flex så jeg kan bytte dager. Ikke være låst til for eksempel man-ons

Anonymkode: 1c7a0...c3c

• Liker 4
Skrevet

50%, 2+3 dager annenhver uke

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle kvinnene vil jobbe deltid 😅 Godt vi har menn som vil ta i et tak å jobbe heltid

Anonymkode: 444d2...655

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville jobbet 50% da.

Anonymkode: 73476...1ea

AnonymBruker
Skrevet

50 %, uten tvil. Ville hatt full fleksibilitet slik at jeg f.eks. kunne jobbet fire dager en uke og litt mindre enn to den neste. Hadde sannsynligvis endt opp med å for det meste jobbe tre litt korte dager i uka.

Anonymkode: ff050...a21

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

enstemmig 50%, tiden min er verdt mer enn 1 mill. hadde heller hatt flere, men kortere arbeidsdager for sånn jobber jeg mer effektivt. 5 timers arbeidsdag er fint. 

Anonymkode: b82c8...757

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg  ville jobbet 100%. Uten tvil☺️

Anonymkode: 5177a...087

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det bare ble 100% og ikke overtid, så hadde jeg valgt det. Hadde over 550 timer overtid i fjor... Det er altså over 10 timer overtid i uka hvis det hadde vært jevnt fordelt over hele året.

Anonymkode: 7479e...424

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at jeg er en person som når jeg får for mye fritid så ender jeg opp med å miste litt av strukturen i hverdagen så 100%.

Anonymkode: 6987d...562

AnonymBruker
Skrevet

Lett 50 %. Jobb er veldig viktig, men heltid er mye, og 1 mill i året er nok. 

Anonymkode: e4de9...463

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke, hva med 75% og 1,5 mill? Er lærer, og det hadde vært tricky med bare 50 % stilling...

Anonymkode: 8a402...18b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

25% og 500k hadde jeg valgt.

Anonymkode: 82548...f85

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Først er par år med 100% for å få betalt ned kraftig på boliglånet, og så ned til 50% for å ha ekstra tid🙂 

Anonymkode: 83e1b...09d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hadde tatt en del år med 100% først, deretter kunne jeg trappet litt ned og levd av investeringer resten av livet. 

Anonymkode: 254e9...1e3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig en hypotese, men tror faktisk ikke det fins en jobb til 2 mill som det går an å jobbe deltid. Tjener man så mye og har en slik stilling er det som regel forventet at man jobber det som trengs. Så jobber msn feks 80% så er det like mye jobb bare mindre betalt. 

Anonymkode: d7b99...716

• Liker 3
Skrevet

Sier som en over her. 100% uten overtid hadde vært perfekt.

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Alle kvinnene vil jobbe deltid 😅 Godt vi har menn som vil ta i et tak å jobbe heltid

Anonymkode: 444d2...655

Nå skal ikke jeg fyre oppunder her, men det er en av de større forskjellene jeg ser mellom menn og kvinner (på generelt nivå); dersom det står mellom høyere inntekt eller mer fritid så velger kvinner stort sett alltid sistnevnte.

Ingenting galt med det, men når man på generelt nivå klager på inntektsforskjeller osv.. burde slikt bli husket på.

ps: ville valgt 100% med 2 mill selv ;)

Endret av Grandidosa83
  • Liker 1
Skrevet

Hadde jobba 100% og brukt noe av det jeg tjente ekstra på daglig hushjelp, handlehjelp (til alt) - alle tinga for å faktisk få mer tid i hverdagen utover jobben. Tidsklemma er jo ikke primært pga jobben eller barna, men alt anna man også må gjøre. Kjøpe matvarer, planlegge middag, husarbeid, ta katten til veterinær, klippe gresset, male husveggene, osv... Hadde delegert bort absolutt alle tinga vi ikke liker å gjøre, unntatt de tinga jeg av og til hadde beholdt fordi barna har godt av å lære å bidra 😉

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

50 % - ingen tvil! For meg hadde 1 mill vært som å svømme i penger, og da i tillegg jobbe mindre - gull verdt i forhold til min 100 % stilling i dag med 460000,- i årslønn på full ansiennitet... 

Anonymkode: aeae6...06a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...