AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #1 Skrevet 30. juni 2022 10 års forhold er nå over, hvor kona ikke lengre vil forsette. Hun sier følelsene forsvant og at de ikke vil komme tilbake. Hun ville egentlig avslutte tidligere i år, men vi ble enig om å jobbe med det i løpet av sommeren. Hvor vi skulle dra på ferie å finne på litt, som vi ikke pleier å gjøre. Ting begynte å se lysere ut hvor jeg virkelig følte at hun ville at dette skulle gå. Men nå valgte hun å avslutte rett før ferien startet. Det er så utrolig vondt og teppet ble revet under beina mine en gang til. Så nå har jeg sittet å kansellert ferie reservasjoner, måtte finne nytt sted og bo. Også må jeg jo deale med at jenta jeg elsker er ferdig med meg. Hun vil ikke prate om annet en overfladiske ting eller praktiske angående det å skilles. Så nå får jeg ikke sove noe særlig, magen går helt amokk og panikk slår inn om hvordan jeg skal komme meg gjennom dette. Alle man prater med sier jo at det blir bedre en dag. Jeg har ikke bikket 30 en gang, så mye liv igjen sånn sett. Men hele mitt voksne liv har vært med kona, hvor vi har vokst sammen. Opplevd alle de store tingene som man gjør når man blir voksen. Hva bør jeg gjøre, hva bør jeg ikke gjøre for å komme meg gjennom? Man kjenner jo akkurat nå at jeg ikke orker tanken om å hoppe ut på markedet igjen noen gang. Anonymkode: b8fe7...7b6 4
Voksenmann Skrevet 30. juni 2022 #2 Skrevet 30. juni 2022 Det blir ikke lett men det blir bedre. Begynn å se fremover og vær litt glad at når det først skjer så skjer det nå mens du er ung. Du bør ikke dvele for mye om hva, hvordan, hvorfor osv du kan ikke styre hennes følelser. Tenk økonomisk og begynn å tenke fremover. Du som alle andre kommer gjennom dette og forhåpentligvis blir en bedre versjon av deg selv. Ta opp kontakten med gamle venner slik at du har et nettverk rundt deg. Finn på noe som holder deg opptatt og får tankene over på noe annet. Fakta er at den som velger å gå har tenkt tanken lenge og har beveget seg videre. 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #3 Skrevet 30. juni 2022 Tenk på det som å miste jobben. Ikke reis innom jobben, ikke sjekk hvordan det går, ikke hold deg informert om hva jobben driver med. Du har blitt sagt opp. Dvs at ikke lenger trenger å tenke på hvordan jobben reagerer. Gjør ting som DU har lyst til. Ikke ta hensyn til hva jobben føler er riktig. Gjør ting for deg selv, ikke hva andre mener er ok. Du har selvsagt tatt hensyn tideligere, nå kan du være egoist. Du har avbestilt en ferie dere var enige om nå kan du bestille en ferie bare du vil Om det er Jack the ripper guidet tur i London ( isteden for stranda på Kypros som "dere var enige om??) Om det er øl smaking i Bayern eller Urquell i Plzen (anbefales) så gjør du det. Hun gir faen i deg, hun sittet med makten. Ta makten tilbake og innse at du bare har kontroll på en person og det er deg selv. IKKE var needy, tilgjengelig. Beskytt deg selv, ta makten tilbake og bli "grey rock". https://www.betterup.com/blog/grey-rocking Husk, hun var ikke dama i ditt liv. Hun var bare dama di en periode. Nå er hun noen andres problem. Og du kan forberede deg på at det finnes en annen i buskene som vil komme frem i løpet av 2-3 mnd. De fleste er mer opptatt av sitt eget rykte enn av dine følelser. De vil ikke at folk skal vite om utroskap eller overlapping. Da er det bedre å selge narrativet at dere gikk fra hverandre og hun fant en ny etterpå. Sannsynligvis har hun en som venter. Not your circus, not your monkeys. Gjør dette til den beste sommeren i ditt liv. Vær forbredt på at hun vil ha deg tilbake når du har blomstrer etter den beste sommeren i ditt liv og du fremstår som fornyet, lykkelig og en mer spennende person. Jeg har vært der du er. Hun var utro. Jeg ghostet henne umiddelbart. Reiste rundt i Europa, trente meg opp, gjorde som jeg ville. hadde sex med flere damer. Byttet bil og garderobe. Eksen kom krypende tilbake og ville ha en ny sjangs gitt. Anonymkode: 3b562...0e7 1
Odine Skrevet 30. juni 2022 #4 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg har vært der du er. Hun var utro. Jeg ghostet henne umiddelbart. Reiste rundt i Europa, trente meg opp, gjorde som jeg ville. hadde sex med flere damer. Byttet bil og garderobe. Eksen kom krypende tilbake og ville ha en ny sjangs gitt. Anonymkode: 3b562...0e7 Fikk hun det ? Hva gjorde du…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #5 Skrevet 30. juni 2022 Åh, jeg er i helt lik situasjon som deg TS. Vært sammen med min samboer i 10 år (er også under 30 år), hvor han så velger og være utro en kveld på byen. Nå er det slutt, og jeg må stake ut ny vei i livet og finne ut hvem jeg er. Det er litt sånn når man ble sammen så ung, man aner jo liksom ikke hvem man er uten den personen. Han var min trygghet og bauta i livet. Tror man må være forberedt på at det vil være tungt en god periode, og at denne sommeren ikke vil bli noe særlig. Jeg bruker mye tid på å sørge nå og ta innover meg alle følelsene, samtidig som jeg prøver å trene, møte venner og ta vare på meg selv. Masse lykke til TS, og vit at det er flere i samme situasjon. Det hjelper meg hvertfall ❤️ Anonymkode: 0f9ad...74d 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #6 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Åh, jeg er i helt lik situasjon som deg TS. Vært sammen med min samboer i 10 år (er også under 30 år), hvor han så velger og være utro en kveld på byen. Nå er det slutt, og jeg må stake ut ny vei i livet og finne ut hvem jeg er. Det er litt sånn når man ble sammen så ung, man aner jo liksom ikke hvem man er uten den personen. Han var min trygghet og bauta i livet. Tror man må være forberedt på at det vil være tungt en god periode, og at denne sommeren ikke vil bli noe særlig. Jeg bruker mye tid på å sørge nå og ta innover meg alle følelsene, samtidig som jeg prøver å trene, møte venner og ta vare på meg selv. Masse lykke til TS, og vit at det er flere i samme situasjon. Det hjelper meg hvertfall ❤️ Anonymkode: 0f9ad...74d takk ❤️ Anonymkode: b8fe7...7b6 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #7 Skrevet 30. juni 2022 Odine skrev (2 timer siden): Fikk hun det ? Hva gjorde du… Jeg velger å tro dem når de viser hvem de er. Ønsker ikke å være noens plan B. Å komme sterkere ut av et utroskap krever mye tid, dedikasjon og vilje. Fikse forholdet krever tunge løft, åpenhet og hun måtte ønske det. I tillegg krever det selvinnsik t(hvorfor) og jobbe med seg selv for igjen å være en trygg partner. Noe jeg ikke tror hun har i seg. Hun var mer "feie under teppet", minimere, halvsannheter og holde ting skjult. Enten for å beskytte seg selv, sin egen skam eller i verste tilfelle misforstått lojalitet mot utrosapspartneren. Å gå fra tillit til mistillit i forholdet, måtte sjekke seg for kjønnssykdommer og andre suvenirer ville bare vært ydmykende. I praksis ville jeg gått rundt og ikke visst hva som var sant, måtte bli sett på som en cuckold og hun ville sannsynligvis respektert meg enda mindre siden hun kom unna med det. Jeg måtte være overvåkningspoliti i eget forhold, og det gidder jeg ikke. Hun er noen andres problem idag. Anonymkode: 3b562...0e7 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #8 Skrevet 30. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): 10 års forhold er nå over, hvor kona ikke lengre vil forsette. Hun sier følelsene forsvant og at de ikke vil komme tilbake. Hun ville egentlig avslutte tidligere i år, men vi ble enig om å jobbe med det i løpet av sommeren. Hvor vi skulle dra på ferie å finne på litt, som vi ikke pleier å gjøre. Ting begynte å se lysere ut hvor jeg virkelig følte at hun ville at dette skulle gå. Men nå valgte hun å avslutte rett før ferien startet. Det er så utrolig vondt og teppet ble revet under beina mine en gang til. Så nå har jeg sittet å kansellert ferie reservasjoner, måtte finne nytt sted og bo. Også må jeg jo deale med at jenta jeg elsker er ferdig med meg. Hun vil ikke prate om annet en overfladiske ting eller praktiske angående det å skilles. Så nå får jeg ikke sove noe særlig, magen går helt amokk og panikk slår inn om hvordan jeg skal komme meg gjennom dette. Alle man prater med sier jo at det blir bedre en dag. Jeg har ikke bikket 30 en gang, så mye liv igjen sånn sett. Men hele mitt voksne liv har vært med kona, hvor vi har vokst sammen. Opplevd alle de store tingene som man gjør når man blir voksen. Hva bør jeg gjøre, hva bør jeg ikke gjøre for å komme meg gjennom? Man kjenner jo akkurat nå at jeg ikke orker tanken om å hoppe ut på markedet igjen noen gang. Anonymkode: b8fe7...7b6 Vært der..... Du må bare tenke: dette var ikke ment for meg....det høres flåsete ut....det som hjalp meg var å begynne å tro på noe. Tro på Gud. I bibelen står det faktisk at din skjebne er staket opp for deg før du ble født....noe å tenke på....alt dette gjorde det lettere for meg å komme videre... det kommer til å gå så fint. . Gi det noen mnd.❤. Anonymkode: 91609...9c0
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #9 Skrevet 30. juni 2022 Føler så med dere. Er der selv. Det er grusomt. Jeg begynner plutselig å gråte bare jeg tenker på det. Hele sommerferien brukes til sørging. Anonymkode: 5cf02...aa2 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #10 Skrevet 30. juni 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Føler så med dere. Er der selv. Det er grusomt. Jeg begynner plutselig å gråte bare jeg tenker på det. Hele sommerferien brukes til sørging. Anonymkode: 5cf02...aa2 Jeg er der selv nå, kvinne og 34 og hadde også planer hele sommeren. Han skulle tenke på ting noen mnd og kom plutselig frem til at han hadde bestemt seg for å avslutte det. Den vente perioden var også jævlig. Jeg gjør alt det riktige, er med venner, trener, gjør mine ting osv men sorgen er der likevel og jeg skjønner veldig godt hvordan du har det ts. ❤️❤️ Anonymkode: 6db10...7b2 2
MakeItHappen Skrevet 30. juni 2022 #11 Skrevet 30. juni 2022 Kan anbefale podkasten kjærlighetssorg med hun Silje dama. Ligger vel på NRK og som et kapittel i podcast serien Mellom oss.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2022 #12 Skrevet 30. juni 2022 MakeItHappen skrev (38 minutter siden): Kan anbefale podkasten kjærlighetssorg med hun Silje dama. Ligger vel på NRK og som et kapittel i podcast serien Mellom oss. Den skal jeg sjekke ut ts Anonymkode: b8fe7...7b6
McMary Skrevet 30. juni 2022 #13 Skrevet 30. juni 2022 (endret) Det er et år siden brudd for meg, og stort sett har jeg det veldig bra, men innimellom blir jeg tankefull eller trist. På Instagram i dag kom det opp et innlegg som bidro til litt mer forstålelse for at det tar sånn tid. Hun tar for seg hvordan hjernen fungerer på en litt ny måte, som jeg likte. Er du på Instagram kan du sjekke ut "zoecrooktherapy" Hun la ut Grieving a breakup? innlegg i går. Og det ser ut som hun har mer bra greier for de som er i akuttfasen. Lykke til ❤️ https://www.instagram.com/zoecrooktherapy/ Endret 30. juni 2022 av McMary
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #14 Skrevet 1. juli 2022 Noen som vet om enkle grep til å lette klumpen i magen og brystet, er bare så grusomt når man sitter med ubehag. ts Anonymkode: b8fe7...7b6
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2022 #15 Skrevet 1. juli 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Noen som vet om enkle grep til å lette klumpen i magen og brystet, er bare så grusomt når man sitter med ubehag. ts Anonymkode: b8fe7...7b6 Sette på noe skikkelig hard musikk (jeg liker screamo/hardcore til dette, men bør være noe du syns er kult sjøl!) og ta en treningsøkt! Jogge eller styrketrening. Eller bare gå en rask tur. Få ut all energien på den måten. Funker for meg ved emosjonelt ubehag! Et annet musikktips fra meg er å lytte til musikk du likte i ungdommen eller før du møtte partneren din. Dette for å få litt kontakt med hvem du var før, kan hjelpe med å få litt tak i identiteten uten partneren. Anonymkode: 1f8f7...ed9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå