Gå til innhold

Er så redd det skal skje barna mine noe

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nyhetssaker som handler om ulykker med barn involvert, drukning, bilulykker, fallulykker etc. jeg blir helt dårlig. 

Går hele tiden rundt med en vond klo i magen og er redd det skal skje barna mine noe. Det hender til og med at jeg våkner om natta pga mareritt om nettopp dette. Grusomt. 

Jeg vet at med barn så kommer det en evigvarende bekymringer som varer livet ut, om de har det bra, om de kommer til å klare seg bra i livet etc. Men denne angsten var jeg ikke forberedt på. 

Barna mine er 5 og 7 år. 

Anonymkode: 834e8...d4b

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt naturlig. Da er du en mor som passer godt på, og det gir barna gode ods i livet. De er jo det viktigste vi har ❤

Anonymkode: 83f00...78c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt naturlig å tenke på sånne ting, men om det begynner å gå utover helsa er det viktig å prøve å legge det fra seg og nyte tiden med barna og familien.

Uansett hvor mye man går og tenker og bekymrer seg, kan man aldri forutse livet. Stol på at du klarer å håndtere det som kommer og tillat deg selv å senke skuldrene litt! Hvertfall nok til å sove. 

Anonymkode: d767e...848

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Nyhetssaker som handler om ulykker med barn involvert, drukning, bilulykker, fallulykker etc. jeg blir helt dårlig. 

Går hele tiden rundt med en vond klo i magen og er redd det skal skje barna mine noe. Det hender til og med at jeg våkner om natta pga mareritt om nettopp dette. Grusomt. 

Jeg vet at med barn så kommer det en evigvarende bekymringer som varer livet ut, om de har det bra, om de kommer til å klare seg bra i livet etc. Men denne angsten var jeg ikke forberedt på. 

Barna mine er 5 og 7 år. 

Jeg har det samme. Alltid så redd for at noe skal skje barna ❤. Dette var en angst som jeg selv ikke var forberedt på før jeg fikk barn. Det er lurt å forsøke å ikke engste seg for mye. Prøve å tenke at dette går jo bra osv. Men lettere sagt enn gjort. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Har det helt likt, blir helt matt og dette er det desidert verste med å være mamma. Gruer meg sånn til gutten min skal begynne å sykle i trafikken (faren tenkte det var gøy å kjøpe sykkel i bursdagsgave, mens jeg kunne tenkt meg å vente til han er 18😂). Før jeg ble mamma lo jeg av de som sydde puter under armene på ungene sine men har blitt en sånn selv😅

Anonymkode: 48d77...ee9

• Hjerte 2
Skrevet

Den angsten for at noe fælt skal skje med barna sine, tror jeg aldri man kommer over. Man engster seg hele livet for dem. Jeg husker da sønnen min tok lappen som 19-åring. Da kom en ny bekymring.... for at noe skulle skje i trafikken. Jeg sier nesten aldri noe til han, vil ikke kvele han med bekymringene mine, men uff som jeg bekymrer meg INNI MEG :(

Men hva kan man gjøre? Bortsett fra å advare om de mest vanlige farene og risikoene, kan man ikke sy puter under armene på dem og hindre dem i å leve heller. De må få ferdes rundt normalt og leve livet sitt. Man kan bare håpe det beste, lære dem være forsiktige når de krysser gata og sånne ting. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er lett å la seg overmanne av frykten, det er jo det verste som kan skje hvis noe skjer barna. 

Samtidig så er det aldri helt risikofritt å leve, uansett hvilke tiltak du setter inn, og det er en større risiko for at barnet ditt skal bli negativt påvirket av din angst enn av at det faktisk skjer noe alvorlig. Barnedødeligheten i Norge er svært lav. 

Så om du merker at din angst går utover barnets behov for naturlig utvikling av selvstendighet (det settes unaturlig strenge begrensninger eller overvåkning) eller din egen helse, så vil jeg anbefale deg å søke hjelp. 

Det er naturlig å være bekymret, men ikke å ha angst. 

Anonymkode: d92a5...46b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for mange fine svar❤️ Er godt å lese at jeg ikke er alene om disse følelsene. Jeg husker selv jeg fnøs og himlet med øynene da mamma advarte meg mot farer og var bekymret for meg da jeg var yngre (ung tenåring).. nå forstår jeg hvordan hun må ha hatt det. Stakkars mamma❤️ 

Barna er det kjæreste man har, må vel bare prøve å finne en måte å roe angsten min litt. Nå skal de på ferie til besteforeldre og jeg gruer meg så. Mister jo kontrollen da. Men stoler på at de passer på og at det går bra.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler med deg! Min er 3,5, og jeg kjenner alle de sakene jeg leser hvor barn er involvert i ulykker osv langt inn i sjela. Livredd for at noe skal skje med poden! ❤️

Anonymkode: 4bc63...0d1

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det også sånn. Trodde det ble bedre når de ble eldre, men nei 🙈. 21 åringen reiste til Hellas i går. Jeg er bekymret for bading, for at han skal drikke for mye og mye annet 🤣. Så håper vel innsett at jeg kommer til å føle sånn når de flytter ut også 🙈

Anonymkode: de152...4f1

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har det også sånn. Trodde det ble bedre når de ble eldre, men nei 🙈. 21 åringen reiste til Hellas i går. Jeg er bekymret for bading, for at han skal drikke for mye og mye annet 🤣. Så håper vel innsett at jeg kommer til å føle sånn når de flytter ut også 🙈

Anonymkode: de152...4f1

Det var ikke oppløftende😂🙈 kommer til å være engstelig resten av livet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...