Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid og kommer til å bo alene med barnet. Hittil har jeg jobbet deltid i en butikk og klart meg godt siden jeg var alene, men nå som jeg skal forsørge barnet og i tillegg ta alt ansvaret selv er det mange spørsmål som kverner i hode. Har jo googlet en del, men om noen har gode råd og erfaringer å dele ift. hva man har krav på, hvordan man kombinerer å være eneforsørger og å jobbe, osv så setter jeg pris på det 😊

Anonymkode: b62fc...95f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Husk at du skal få barnebidrag fra far :)

Anonymkode: 74a08...655

Skrevet

Barnebidrag fra far, dobbel barnetrygd, overgangsstønad, stønad til barnetilsyn og redusert foreldrebetaling i barnehagen er ting du kan ha rett til. Hva du får og hvor mye blir individuelt vurdert på bakgrunn av din inntekt og evt. formue :) NAV har ganske gode nettsider på dette med aleneforsørger, med en veileder som forteller deg hva du kan få.

Hva mener du med kombinere aleneforsørger og jobb? Da må ungen i barnehage/til dagmamma, det må de jo for de som ikke er alene også - de fleste må jo jobbe 🤷🏽‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Om du tjener mindre enn ca. 640.000 (det vil jeg tro ut ifra jobb og stillingsprosent) og har barnet så mye har du krav på stønad til barnetilsyn når barnet begynner i barnehagen, tror det er rundt 60 % av utgiftene til barnehage. Du får også ekstra i barnetrygd. 

Det kommer til å gå helt fint, det er ikke noe problem å jobbe og være alene samtidig :) Barnehagen er der for å ta vare på barnet ditt mens hun/han er i barnehagen, så du skal ikke ha dårlig samvittighet for å bruke den. Lettvinte middager er gull, større porsjoner for å fryse ned er også gull :) Robotstøvsuger skaffet jeg meg med én gang jeg fikk min baby og så hvor lite tid jeg fikk til husarbeid med en klistremerkebaby. 

Anonymkode: 11b8d...066

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...